[Show] Hoorn Kermis - 14 augustus 2026

ArnoudPyro

VWC lid
Provincie: Noord-Holland
Stad/dorp: Hoorn
Datum: Vrijdag 14 augustus 2026
Tijdstip: 22:00
Schietbedrijf: Heron/Vuurwerk24
Max. kaliber: Prof, 250mm (10")
Bijzonderheden: Kermis

Show 2025:

Hoop dat iemand de show even filmt vanavond,het gaat me jammer genoeg niet lukken om heen te gaan.woon er 10 min rijden vandaan gvd

Is wel mijn bedoeling om te filmen. Hij wil nog wel eens erg lijken op de show in Emmerich. Dus ik ben benieuwd hoe die gaat bevallen en of ik hem een beetje in beeld krijg.

Dit jaar stond ook Hoorn voor het eerst op mijn showplanning. Al dacht ik goed voorbereid op pad te gaan, het zoeken naar een parkeerplek viel uiteindelijk toch tegen. Na meerdere adviezen eerst de P+R geprobeerd, maar dit bleek gelijk kansloos. Daarna doorgereden naar het parkeerterrein bij de Praxis etc. en hier had ik enorm geluk met een plek waar mijn relatief korte auto net in paste. Verder stond nagenoeg alles ramvol, terwijl er nog een stoet auto's achter mij de parkeerplaats op reed!

De locatie was prima in een klein halfuur aan te lopen en eenmaal op een goede plek geïnstalleerd, begon de (voor mij) nogal chaotische ervaring. Eerst een cake die 6min voor aanvang werd afgestoken middenop het strand, later nog enkele single shots en/of een vuurpijl rechts van me. Toen de show daadwerkelijk begon, vond een moeder het nodig om ineens op te springen en in mn beeld te gaan staan. Gevraagd of ze een stapje opzij of naar achter kon doen, maar ondanks voldoende ruimte weigerde ze zich te verroeren. Jammer dat zulke grote evenementen ook altijd een meute tokkies aantrekken... dus zelf maar mijn statief verplaatst terwijl de shells al de lucht in gingen. Ondanks de drukte om me heen een mooie show gezien, al vond ik de pauzes soms te lang en de gelaagdheid van shells soms rommelig. Het was volgens mij ook afgestemd op muziek, vandaar de onderbrekingen, maar daar kreeg je waar ik met meerdere duizenden mensen stond enkel vlagen van mee. Verder voelde de show vrij kort, maar dat kan aan mijn hoge verwachtingen liggen. De grotere kalibers waren wel écht magisch en maakten een hoop goed, zeker met meerdere tegelijk!

Toch wel de moeite waard, al ga ik volgend jaar nog een stuk vroeger om écht alles op gemak te kunnen doen :)

Na vorig jaar in de file bij de Hulk te eindigen, om te keren en niks van de show te hebben gezien dit jaar anders aangepakt. Om 21:00 aangekomen en geparkeerd nabij dekamarkt, een parkeerplek langs de a7, plek voor tientallen auto's, en helemaal leeg, ja je moest 15 minutjes lopen om bij de dijk te komen maar geen gezeik met files etc. Top spot, ook bij terugkomst nagenoeg leeg, tip voor volgend jaar voor jullie💡

Eenmaal op de dijk naast Reuring een rustig plekje gevonden. Iets te ver weg voor de kleinere stukken, ook het geluid kwam wat later aan maar poe wat een heerlijke dreunen kwamen er vanaf. Vooral stuk rond 9:20 was heel vet, dat had bij de finale gemoeten eigenlijk.

Gefilmd uit handje met pixel 8 pro 4k30fps

Snap niet helemaal waarom er om 21:00 te harde waardeloze muziek uit de speakers dreunde. En tijdens de show (waar wij stonden, beetje links) geen geluid meer was.

Vuurwerk zien is altijd mooi, er zaten hele mooie shells tussen. Ben alleen iets verwend door Valancia denk ik....

Leuke show en lekker dichtbij. Wij gaan eerst altijd even de kermis over. Rond 19:00 kun je overal en dichtbij nog parkeren. Na een rondje in de Jester, lekker op de dijk gaan zitten. Drankje erbij en even bijkomen.

Back
Bovenaan