[Show] Hilversum - 5 mei 2023

pyrofan#1

VWC Moderator
Forumleiding
Provincie: Noord-Holland
Stad/dorp: Hilversum
Datum: Vrijdag 5 mei 2023
Tijdstip: 22:30 uur
Schietbedrijf: Xena Vuurwerk
Max. kaliber: Consumenten en professioneel vuurwerk
Bijzonderheden: Bevrijdingsdag

Show 2022

Show 2019

Show 2018

Show 2017

Aanwezig! Was vorig jaar een erg leuke show en er werd goed gebruik gemaakt van Aba salutes. Het sfeertje is daar top en de afstand tot de show dikke prima.

Ieder jaar ietsje minder, maar ga toch even kijken.

Vast en zeker plus minus 10 reacties over hoe geweldig het was. Naar mijn mening is hilversum na vandaag gedegradeerd tot niveau veredelde kermisshow. Fok man van beste show van nederland naar dit in 10 jaar tijd. Face it.Ben wel een beetje klaar met nl shows tenzij vuurvent ze organiseert.

Was leuk, veel vuurwerk, maar totaal geen opbouw. Was gewoon de lucht volpompen met cakes! Voor de rest weer een gezellige avond!

Ja het is dat ik in de buurt was. Waar de show van vorrig jaar nog zeer fijn was om na te kijken vond ik het dit jaar structuur loos. Veel zelfde type cakes.
Oke de shell racks maakte het enigszins nog acceptabel. Maar verder inspiratie loze show. De pre finale was wel aardig met de crackling. Maar het eindsalvo was echt een anti climax!
Zeer slapjes tegen over de pre finale.
En ik miste deze ronde de goede salutes zoals vorrig jaar.

Erg leuke show weer gezien waar ik erg naar uitkeek na de dikke show van vorig jaar. Helaas bleef de rook hangen en kwam langzaam naar het publiek en kreeg je snippers in je ogen dus helaas was het soms niet helemaal zichtbaar maar daar is niks aan te doen natuurlijk. Erg goed geschoten weer in leuke thema's ( met korte pauzes vanwege de rook denk ik? ) en de PSE/T2 producten waren van goede kwaliteit en werden goed gebruikt. In het begin was dat rad/wiel echt prachtig, deed me een beetje aan Malta denken. Ik miste in het algemeen wel de ABA salutes, die werden vorig jaar veelvoudig gebruikt en die maakte de show echt naar een hoger niveau. Nu hadden ze goede report mines als een soort vervanging maar dat is toch niet hetzelfde. Er werden dit jaar geen F4 producten gebruikt ( geen blokken en geen shells dus ). De show duurde ook iets korter. Niet om te zeuren maar het was wel een degradatie helaas vergeleken met vorig jaar. Al hadden ze de finale alsnog heel lekker geschoten hoor, een beetje op z'n Spaans. M'n complimenten dus alsnog naar Xena en de crew voor het showtje!

Erg leuke show weer gezien waar ik erg naar uitkeek na de dikke show van vorig jaar. Helaas bleef de rook hangen en kwam langzaam naar het publiek en kreeg je snippers in je ogen dus helaas was het soms niet helemaal zichtbaar maar daar is niks aan te doen natuurlijk. Erg goed geschoten weer in leuke thema's ( met korte pauzes vanwege de rook denk ik? ) en de PSE/T2 producten waren van goede kwaliteit en werden goed gebruikt. In het begin was dat rad/wiel echt prachtig, deed me een beetje aan Malta denken. Ik miste in het algemeen wel de ABA salutes, die werden vorig jaar veelvoudig gebruikt en die maakte de show echt naar een hoger niveau. Nu hadden ze goede report mines als een soort vervanging maar dat is toch niet hetzelfde. Er werden dit jaar geen F4 producten gebruikt ( geen blokken en geen shells dus ). De show duurde ook iets korter. Niet om te zeuren maar het was wel een degradatie helaas vergeleken met vorig jaar. Al hadden ze de finale alsnog heel lekker geschoten hoor, een beetje op z'n Spaans. M'n complimenten dus alsnog naar Xena en de crew voor het showtje!

Is er soms nog een andere plaats genaamd hilversum waar jij bent geweest? Klinkt aardig positief hoor denk dat ik volgend jaar daar ga kijken. Welke themas heb je gezien? Denk dat ik snippers in me ogen had. Welke finale heb jij gezien? Ik stond men ogen alla fallas 10 jaar geleden uit te spoelen die moet ik gemist hebben. Je zal er maar 200 km voor hebben gereden zeg. Wahnsin

De laatste keer dat ik hier ben geweest is meer dan 10 jaar geleden. Toen viel de show compleet in het water vanwege technische problemen. Nu na al die jaren weer een keer komen kijken en in principe een prima vol gas showtje gezien. Of dit beter of slechter is dan voorgaande jaren? Geen idee.

Door de rookontwikkeling was het wel lastig om foto's te maken. Uiteindelijk wel wat moois kunnen schieten.

NpG8uU3.jpg

lET6gUe.jpg

hyI8Dae.jpg

6ovhraC.jpg

aQUKLs1.jpg

Uq1IoWF.jpg

fnBWzJe.jpg

Is er soms nog een andere plaats genaamd hilversum waar jij bent geweest? Klinkt aardig positief hoor denk dat ik volgend jaar daar ga kijken. Welke themas heb je gezien? Denk dat ik snippers in me ogen had. Welke finale heb jij gezien? Ik stond men ogen alla fallas 10 jaar geleden uit te spoelen die moet ik gemist hebben. Je zal er maar 200 km voor hebben gereden zeg. Wahnsin

Ik snap dat je negatief bent als het minder is, ik ben dat ook maar ik verwoord het gewoon anders en ik beleef het blijkbaar anders. Het was duidelijk minder dan vorig jaar waarvan het grootste verschil de ABA salutes waren. Die aantal 2.5" siershells die ze vorig jaar schoten waren ook maar bijzaak. Ondanks dat was het alsnog een prima ramshowtje, wat naar mijn mening een veredelde kermisshow te boven staat. Maar minder was het wel dat is gewoon een feit, 200km zou ik er ook niet voor hebben gereden ( achteraf gezien ). Ik ben behalve naar de editie van vorig jaar hier nog nooit naar geweest, dus ik heb verder geen referentiekader dan dat jaar. Als het in de afgelopen jaren steeds minder wordt dan snap ik je frustratie als liefhebber.

Het was niet slecht. Ik vond het vooral veel. En zonde dat de wind onze kant op stond. Prima avond gehad, hoop gezellige mensen.

Iemand die weet of die fish cake vanaf 1.00 ongeveer een Nederlandse is?

Ja dit is de Blue Sharks, een 75sh compound van Red Wire. Zit ook een erg leuke versnelling in en zo in meervoud tijdens een show vond ik hem goed overkomen.

Back
Bovenaan