[Show] Diepenveen dorpsfeest - 13 september 2026

BlackIce45

VWC lid
Provincie: Overijssel
Stad/dorp: Diepenveen
Datum: zondag 13 september 2026
Tijdstip: 21:30
Schietbedrijf: Tuinmani
Max. kaliber: PSE
Bijzonderheden: Pyromusical/lasershow

Provincie: Overijssel
Stad/dorp: Diepenveen
Datum: zondag 13 september 2026
Tijdstip: 21:30
Schietbedrijf: Tuinmani
Max. kaliber: PSE
Bijzonderheden: Pyromusical/lasershow

Even een copy-paste van mijn verslag bij het buur-forum, wat ik nu pas kan posten gezien gister VWC plat lag :bonk:

Ik heb even zitten twijfelen of het de rit waard was, maar uiteindelijk overstag gegaan en met een maat van me die kant op gereden. Het was makkelijk te vinden en ook geen probleem om de auto kwijt te kunnen in de buurt van het kermisterrein. Het blijft leuk om voor showtjes van hot naar her te reizen, je komt op plekken en feesten waar je normaal nooit komt en kan daardoor even de sfeer proeven van het plaatselijke buurt- of dorpsfeest, de kermis, havendagen, noem maar op! Voor het eerst dus in Diepenveen en erg leuk om een gemoedelijke kermis aan te treffen, welke me een beetje deed denken aan de kermis in het dorp waar ik ben opgegroeid . Geen enorme achtbanen en reuzenrad, maar gewoon een gemoedelijke zweefmolen, wat grijpmachines en her en der eetkraampjes. Echt nostalgisch!

Maar goed, ik kwam voor het vuurwerk. Ik wist niet precies waar Tuinmani mee aan zou komen, gezien de video's van voorgaande edities nogal uiteenliepen qua tijdsduur. Ik moet zeggen dat ik erg positief verrast ben! De opening waarbij de voice-over alle systemen 'checkt' vond ik grappig en bouwt goed spanning op. Het samenspel van de muziek (wederom niet mijn smaak), rook, lasers en PSE vond ik erg goed in elkaar gezet. Ik heb in Roden één keer een vergelijkbare show gezien qua concept (pyromusical met lasers) en daar was het soms een beetje overkill: je wil niet dat de lasers en het vuurwerk tegelijk volle bak blazen, omdat het dan eerder afbreuk doet dan elkaar complimenteert. Het liefst zie ik denk ik lasers voor de rustigere muziekstukken en opbouw, gevolgd door vuurwerk bij uithalen en drops in de muziek. Hier was dat prima voor elkaar, al had er voor mij wel een flinke hoeveelheid meer PSE in gekund. Zeker tijdens de drops verwachtte je eigenlijk iets explosiefs, maar dat bleef helaas soms uit.

Wat er geschoten werd, was wel echt fantastisch om te zien! Enorme mines en single shots die je normaal op een ponton in de verte zou verwachten, maar hier stond je er met je neus bovenop. Het was daardoor ook lastig om de beste thumbnail uit te kiezen voor YT haha. Eigenlijk was de afstand iets te klein, want zoals je op mijn video kunt zien, was het onmogelijk om alles er goed op te krijgen. Mijn maat merkte ook op dat de lasers te laag stonden, waardoor de voorste toeschouwers soms laser in hun gezicht kregen. Al met al erg genoten, enorm indrukwekkend als geheel, maar voor volgend jaar zou ik de balans tussen laser en vuurwerk iets aanpassen (en eventueel de afstand tot het publiek).

• Like
Waarderingen: bart
Back
Bovenaan