[Show] Den Haag - Malieveld 9 april 2022

Dat heb ik ook.. al heb ik het idee dat Boskoop makkelijker te komen is..

Dat lijk me ook, bij Den Haag is parkeren wat moeilijker en kost geld.

Ik zit ook erg te twijfelen tussen deze show en Boskoop. In 2019 was dit 'showtje' in Den Haag echt een heel triest showtje van wat goedkope pruttel cake'jes zonder samenhang. Was oprecht het slechtste showtje wat ik ooit heb meegemaakt. Maar de afgelopen weken gebruikte Katan de special bakjes en dat is dan wel weer leuk. En Boskoop blijkt alleen PSE ( singleshots ) te zijn zonder ander vuurwerk. Het is verder geen volledige vuurwerkshow geloof ik, ik las namelijk ook dingen over lasers. Dus bij beiden showtjes neem je een gok met wat je te zien krijgt.

Den Haag kan je onder het Malieveld parkeren, of in de omliggende wijken. Maar kost inderdaad parkeergeld. Omliggende wijken kan je misschien nog gratis parkeren omdat het na 21.00 is. Met openbaar vervoer gaan is dan slimmer want je stapt uit het station en je bent in feite bij het Malieveld.

Qua Boskoop heb je tot dacht ik 8 uur de tijd om te komen want daarna word het dorp hermetisch afgesloten. Parkeren is altijd ingewikkeld maar wel gratis. Het kan extreem druk worden want er gaan veel mensen na toe.

Beiden showtjes zijn kort maar krachtig, maar t is net wat je wilt zien. Consucakes of PSE met de hele show eromheen.

Je zou de auto ook gratis in de binckhorst kunnen parkeren en dan 10 a 15 minuutjes lopen. Andere wijken eromheen is vaak tot 00:00 betaald parkeren. Ik pak de scooter wel aangezien ik er niet ver van het malieveld woon.

De Utrechtse baan is inderdaad voor een deel afgesloten. Voor de mensen die niet uit Den Haag komen raad ik aan om 'afrit 3 Bezuidenhout Mariahoeve' te nemen. Dan komt het helemaal goed.

Parkeren kan inderdaad in de garage bij het Malieveld. Als je gratis zou willen parkeren dan kan ik de Theresiastraat aanraden. In de Theresiastraat en de zijstraten daarvan kan je 's avonds gewoon gratis parkeren. De Theresiastraat is vrij lang, maar als je in het eerste deel blijft, ter hoogte van de Primera (hier kocht ik mijn eerste vuurwerk) dan loop je zo binnen enkele minuten naar het Malieveld.
https://goo.gl/maps/GfSbTntn2f61Trh16

Let op: bij de ingang van de Haagse kermis is er sprake van een 100% toegangscontrole (fouilleren en tassen controle). Helaas blijkt dit nodig te zijn en dit is niet voor het eerst.

Hoe dan ook kijk ik er naar uit. Ben wel weer toe aan een beetje vuurwerk en ik hoop dat Katan net als voorgaande weken, ook hier op het Malieveld flink wat artikelen uit de Loud Collection gaat schieten.

Oké ik heb mijn zinnen gezet op deze show! Ik ben nu even aan het kijken om met de trein te reizen (heeft ook wel wat af en toe) en wellicht nog een rondje over de kermis als ik er toch ben. Ik ben er wel flink aan toe aan een beetje vuurwerk heb er reuze zin in!

Ook ik heb besloten om naar de show in den Haag te gaan ipv de show in Boskoop. Bedankt voor de info Jordi ga daar zeker proberen om mn auto te parkeren.

Tot vanavond, heren! Leuk om weer wat bekende gezichten te zien. Ik denk dat ik aan de oostzijde van de kermis ga staan. Daar is het meestal wat minder druk dan aan de westzijde. En thanks voor de parkeer-tip, Jordi. Ik zat al te overwegen om nog verder weg te parkeren, maar de Theresiastraat ziet er beter uit. :)

Het was bij de show lekker rustig, stonden nog geen 30 mensen te kijken voor m'n gevoel. Toen het showtje begon met de fonteinen herkende ik het concept van de vorige 2 shows van de afgelopen paar weken. Daarna kwamen er allerlei pruttel potjes en toen dacht ik 'nee he, niet wéér deze troep die ze 3 jaar terug ook schoten..'. Maar daarna kwamen er opeens flinke burstknallen en toen dacht ik 'ja hoor nu komt de Loud collectie'. Ik herkende de producten an sich niet maar daar zal Pyrofan#1 uiteraard wel mee komen haha. Echt top spul, harde burst knallen en grote boeketten voor 25mm. Met 2 tegelijk en een paar achter elkaar heb je al een prima showtje in je straat. De flowercrown boeketten waren écht heel goed. De gene waar ik echt benieuwd naar ben zijn de flowercrown boeketten met blauw, zo met 2 tegelijk en een paar achter elkaar heb je geen Corolla Blue van Funke nodig. Natuurlijk is de Corolla Blue per boeket groter uitgewerkt maar deze vielen ook echt groot uit voor het kaliber. En de laatste crackling cakes waren ook heerlijk, zeker zo versneld. Al met al een leuk showtje gezien voor m'n 1e showtje dit jaar. En ik ben zeker verrast en overgehaald voor de Loud collectie cakes, betere prijs kwaliteit is er niet.

Het was weer lekker heren! Begin van de avond met het gezin op leiden centraal opgestapt en de trein naar Den Haag genomen. Daar eerst met de kinderen vermaakt op de kermis waarna we om 22.00uur een lekker toetje kregen. Waren idd flinke klappen en mooie boeketten erg van genoten! Al had hij van mij best een half uurtje door mogen gaan:D ik keek nog om me heen of ik mede freaks kon vinden zo te zien waren jullie er wel al heb ik natuurlijk geen idee hoe jullie er uit zien:bonk:

De afgelopen weken heeft Katan meerdere shows geschoten en daarbij kwamen de cakes uit de Loud Collection veelvuldig in actie. Ik had dan ook de hoop dat de Loud Collection ook op het Malieveld voorbij zou komen, want helaas heb ik deze cakes nog niet eerder live gezien. De show begon met een wat kleiner kaliber, maar toen de eerste cake uit de Loud Collection in actie kwam, kon het feest pas echt beginnen. Op het forum waren natuurlijk al best wat positieve reacties te lezen over deze cakes, maar een aantal uit die serie verdienen echt wel meer aandacht. Echt stuk voor stuk erg goede cakes. Erg goede spreiding en de burst is ook echt goed te noemen voor 25mm. Effecten zijn ook goed uitgevoerd en het tempo is ook meer dan prima. Ik denk dat in enkelvoud deze cakes al goed tot zijn recht komen, maar met 2 of meer tegelijk is het wel extra genieten. Uit de Loud Collection heb ik het meest genoten van de Flower Power en de Delta Echo. Flowercrown blijft gewoon een schitterend effect en die Delta Echo ramt er lekker op los met zijn crackling boeketten. De Blauwe sterren zijn hierin een absolute meerwaarde. Zoals MasterBsc ook al zei is de prijs-kwaliteit verhouding gewoon enorm sterk. Helemaal voor de freakprijzen, maar ook de adviesprijs voor de normale consument. Ik ga de Flower Power en de Delta Echo zeker onthouden, want die wil ook eens graag in de straat zien. Al met al echt een leuke avond gehad. Er werd lekker up tempo geschoten, weer een aantal forumleden gezien en altijd mooi om weer nieuwe toppers live te ervaren.

20220409_211635.jpg

20220409_211650.jpg

20220409_211838.jpg

Back
Bovenaan