[Show] Antwerpen 23 juli 2022

pyrofan#1

VWC lid
Land: België
Stad/dorp: Antwerpen
Datum: Zaterdag 23 juli 2022
Tijdstip: 22:30 uur
Schietbedrijf: HC Pyrotechnics
Max. kaliber: ...
Bijzonderheden: Ter gelegenheid van Tall Ships Race en Bollekesfeest

Vuurwerk wordt zaterdag tussen 22.30u en 22.45u vanaf diverse punten afgeschoten. De beste kijkplaatsen zijn het Loodswezen, de Rijnkaai, het Droogdokkenpark, het Limaplein, het Zaha Hadidplein, het Kattendijkdok en het Verbindingsdok.

Het gaat om het vuurwerk dat met Nieuwjaar de lucht in had moeten gaan, maar door corona werd afgelast.

Door corona was de stad eind vorig jaar genoodzaakt om in te grijpen in het programma van Winter in Antwerpen. Zo werd het vuurwerk op oudejaarsavond afgeblazen. Alleen had de vuurwerkmaker alles al klaar staan. Deze aankoop van de stad Antwerpen gaat niet verloren.

De vuurwerkmaker bood aan om het vuurwerk veilig op te bergen tot het wel zou kunnen worden afgeschoten. Dat zal dus op zaterdag 23 juli zijn tussen 22.30 en 22.45 uur.

Van het Nieuwjaars vuurwerk heb ik wat beeldmateriaal gevonden uit 2020. Dat ziet er serieus goed uit.

Lang zitten uitvogelen waar je het beste kon staan en uiteindelijk de tip gekregen om het beste aan de overkant te parkeren en te staan. Daar een plek moeten zoeken met wat liefhebbers om het vuurwerk te bewonderen en dat was best nog een ding, want we kwamen steeds verder van het ponton af te staan. Toen maar besloten op een strandje te gaan staan een stuk dichter op het ponton, maar vlak voor de show zagen we dat het water omhoog begon te komen en we konden daar geen kant uit. Toen de show begon zagen we al wat we hadden gehoord van wat lokale mensen: De show werd verspreid over de stad geschoten in meerdere delen, dus verschillende shows tegelijk geschoten. Dus dat zat al tegen, de afstand tot het vuurwerk was enorm en het water kwam opzetten haha. Na de show stond het water letterlijk tot aan onze voeten en achter ons zat veel riet waar we niet doorheen konden dus we hebben het vrij grote stuk terug snel door het water gelopen. Dat had niet veel langer.moet duren hehe. Achteraf kunnen lachen met elkaar maar qua vuurwerk bezichtigen was het allemaal drama en had ik beter voor het camping showtje kiezen in Maurik :D Terwijl de shells wel echt dik waren en de shows gewoon top er uit zagen. Achja maak je weer eens wat mee. Helaas weer in slechtere kwaliteit moeten filmen en de beelden slaan nergens op maar na al die moeite deel ik zo toch haha.

Ook leuk trouwens om weer wat liefhebbers te hebben gezien/gesproken!

Laatst bewerkt:
Wat een verhaal MasterBsc, niet ideaal zo helaas! Ik zat ook te twijfelen erheen te gaan, uiteindelijk niet gedaan. Jammer dat het verspreidt was, ziet er op beide locaties goed uit. Zitten mooie shells tussen.

Was echt een hele mooie show! Had niet verwacht dat het tot en met 6 inch zou gaan. Veel variatie. Auto gratis geparkeerd op Linkeroever. Te voet door de Sint-Annatunnel en langs de kade gelopen tot we recht voor het ponton stonden. Veel mensen stonden er niet. Want ik wel raar vond is dat een stuk verderop een(vrijwel dezelfde)show werd geschoten. Maar ook op een plek buiten het centrum, waar alleen opslagloodsen staan. Maar goed, ik heb genoten. De finale:

Mooi filmpje, prima finale! Je stond op een prima plek ook. De beste optie inderdaad om te parkeren bij Linkeroever.

Heerlijke beelden zie ik hier voorbij komen! Zelf was ik aanwezig met de heren van Pyroworld en wij hebben ons verdeeld over de meerdere locaties. Ik stond aan de bij het grote ponton met de shells. Erg toffe show gezien met veel mooie producten. Beelden volgen later nog vanuit mijn kant. :)

Wat een 'vreemde' show was dit... meerdere locaties en eigenlijk geen plek waar alles in 1 beeld te vangen was. Tijdens de show ook nog bijna zwemles gekregen doordat het water steeds dichter bij onze voeten kwam maar gelukkig was de show net op tijd afgelopen om droog bij de waterkant vandaan te komen.
Eindelijk ook weer eens wat fijne foto's kunnen maken.

BYlkD1O.jpg

dPDZGSk.jpg

C3SSJvS.jpg

v2galN6.jpg

su0D1eN.jpg

087h9zv.jpg

Back
Bovenaan