[Show] Almere Diwali - 19 oktober 2024

Added to Calendar: 19-10-24

Was een mooie show, vooral de verschillende kleurencombinaties konden mij bekoren. Voor mij de eerste keer, volgend jaar weer wat mij betreft.

Kon niet parkeren dichtbij in een parkeervak, dus maar naast de auto gestaan, had wel prima zicht op de shells. Korte show van 15 min, maar zeker niet op bezuinigd, mooi vuurwerk gezien. Uitrijden parkeerplaats echt een drama....volgend keer ver parkeren en dan lopend.

Kon niet parkeren dichtbij in een parkeervak, dus maar naast de auto gestaan, had wel prima zicht op de shells. Korte show van 15 min, maar zeker niet op bezuinigd, mooi vuurwerk gezien. Uitrijden parkeerplaats echt een drama....volgend keer ver parkeren en dan lopend.
In Filmwijk kan je prima parkeren. Was maar €0.80 kwijt voor iets van anderhalf uur parkeren op 5-10 minuten lopen.

Hierbij het slot:

Leuke show gezien, ze hebben zeker niet bezuinigd op de shells want het waren voornamelijk grote kalibers en van redelijke kwaliteit. Door de drukte kwam ik niet recht voor het vuurwerk uit maar waar ik nu stond was het niet veel verder en het scheelde enorm in de drukte. Zo kon ik 15 minuten van te voren nog vooraan staan. De muziek miste ik dus, het kan dus vrij random lijken maar de dikke shells en de goede reeksen maakten dat goed. Eerlijk gezegd vind ik het vaak juist hinderlijk, vuurwerk maakt voor mij de muziek haha. De afstand tot 6" is altijd wel een ding, de blokjes ( die gelukkig niet heel veel werden ingezet ) maak je amper mee en de ervaring is toch iets minder maar dat is eenmaal zo in Nederland. De burst van de shells waren trouwens echt goed hard, er werden geen salutes geschoten maar dat verschil hoorde je op deze manier amper. De finale was ook zeker prima. Of ik er volgend jaar weer 2 x 1.5 uur voor ga rijden.. geen idee. Denk dat veel mensen het niet zouden doen maar je moet wat voor je hobby over hebben

Leuke show gezien, ze hebben zeker niet bezuinigd op de shells want het waren voornamelijk grote kalibers en van redelijke kwaliteit. Door de drukte kwam ik niet recht voor het vuurwerk uit maar waar ik nu stond was het niet veel verder en het scheelde enorm in de drukte. Zo kon ik 15 minuten van te voren nog vooraan staan. De muziek miste ik dus, het kan dus vrij random lijken maar de dikke shells en de goede reeksen maakten dat goed. Eerlijk gezegd vind ik het vaak juist hinderlijk, vuurwerk maakt voor mij de muziek haha. De afstand tot 6" is altijd wel een ding, de blokjes ( die gelukkig niet heel veel werden ingezet ) maak je amper mee en de ervaring is toch iets minder maar dat is eenmaal zo in Nederland. De burst van de shells waren trouwens echt goed hard, er werden geen salutes geschoten maar dat verschil hoorde je op deze manier amper. De finale was ook zeker prima. Of ik er volgend jaar weer 2 x 1.5 uur voor ga rijden.. geen idee. Denk dat veel mensen het niet zouden doen maar je moet wat voor je hobby over hebben

Ik heb het geluk dat ik zo dichtbij woon dat mijn vrouw appte dat ze 'de knallen kon horen'. Ideaal. Voor NL was dit een beste show, ik zou er wel een stukkie voor rijden ook.

Ik heb het geluk dat ik zo dichtbij woon dat mijn vrouw appte dat ze 'de knallen kon horen'. Ideaal. Voor NL was dit een beste show, ik zou er wel een stukkie voor rijden ook.
Ja dan heb je zeker geluk! En thanks voor de parkeertip, er was genoeg plek daar terwijl we 'best laat aankwamen' en met een minuut of 10 lopen was ik al bij de kade. Het verkeer stond bij andere parkeerplaatsen best vast na afloop, daar hadden wij totaal geen last van!

Ja dan heb je zeker geluk! En thanks voor de parkeertip, er was genoeg plek daar terwijl we 'best laat aankwamen' en met een minuut of 10 lopen was ik al bij de kade. Het verkeer stond bij andere parkeerplaatsen best vast na afloop, daar hadden wij totaal geen last van!
Graag gedaan. Dit is mijn standaard parkeerplek voor het centrum van Almere! Je ontwijkt inderdaad de drukte van het centrum, ideaal!

Mag ik vragen waar je precies stond? Dat ik de Esplanade op kwam lopen zag ik namelijk overal langs de waterkant boxen staan, dus dacht dat ik er niet echt aan kon ontkomen, of juist erg ver weg zou staan. In mijn ervaring viel de burst juist tegen, maar dat zal waarschijnlijk door de muziek komen.

Zonde, want het was echt een prachtige show voor Nederlandse begrippen. Was oprecht verbaasd, in positieve zin! Deze show zal behoorlijk wat gekost hebben vermoed ik zo.

Ondanks dat ik toch wel de salutes miste, was het wel echt een hele mooie finale. Die goud regen😍!

Muziek stond in tegenstelling tot vorig jaar heel hard, het viel even uit en dat kon ik wel waarderen. goudenregen op het laatst was beste stukkie.
Was zeker wel leuk om te zien.

Mag ik vragen waar je precies stond? Dat ik de Esplanade op kwam lopen zag ik namelijk overal langs de waterkant boxen staan, dus dacht dat ik er niet echt aan kon ontkomen, of juist erg ver weg zou staan. In mijn ervaring viel de burst juist tegen, maar dat zal waarschijnlijk door de muziek komen.

Zonde, want het was echt een prachtige show voor Nederlandse begrippen. Was oprecht verbaasd, in positieve zin! Deze show zal behoorlijk wat gekost hebben vermoed ik zo.

Ondanks dat ik toch wel de salutes miste, was het wel echt een hele mooie finale. Die goud regen😍!
Als je naar het vuurwerk kijkt, stond ik links van de Esplanade. Ik kwam ook vanuit die kant van de 'filmwijk' aanlopen en toen was de directe toegang tot de Esplanade afgesloten en moest je iets omlopen, maar omdat ik het ponton zag en een plekje aan de kade met een reling, had ik geen zin meer om het centrum van de drukte op te zoeken. En ik stond eigenlijk niet veel verder van het midden van de esplanade dus het scheelde met uitzicht op het vuurwerk denk ik niks! Wat je zegt had ik al verwacht, de muziek was inderdaad vrij luidruchtig wat ik van die kant hoorde en dat neemt de beleving van het vuurwerk af. Natuurlijk was de show op muziek geschoten dus dan kan het zonder muziek er random uitzien maar dat vond ik zelf mee vallen. Het was een toevallige meevaller zo, want ik haat drukte 😅

• Like
Waarderingen: Jax
Gisteravond ook last minute besloten om toch nog even naar Almere te gaan. Bij aankomst was het echt gigantisch druk daar op de Esplanade. Uiteindelijk een prima plekje gevonden waarbij we niet recht voor de geluidsinstallatie stonden, maar we kregen er nog wel iets van mee. Ik heb een aantal erg mooie shells gezien, die niet alleen vanwege de zeer heldere kleuren of de goede spreiding indruk maakte, maar ook zeker door de goede burst. Die fluit cilinders waren een leuke toevoeging aan de show en die werden in een prima tempo geschoten. Vorig jaar werden er ook flink wat cilinder shells geschoten met peonies inclusief reports. Die ontbraken gisteren helaas en die had ik wel graag gezien. De ondersteuning met de candles was erg fijn en ik juich het alleen maar toe, dat we dat in 2024 in NL toch weer iets vaker zien. De Multicolor Spidertail kwam weer goed tot zijn recht, maar ook zijn grote broer als F4 flowerbed was echt mooi. Ik denk dat ik de show van 2023 net iets indrukwekkender vond. Toen maakte de 6" net iets meer indruk op me, maar al met al zeer geslaagd en erg genoten. De golden willow shells waren van sublieme kwaliteit en ik heb ook nog wat Luypaers shells de lucht in zien gaan. O.a. de multicolor chrysanthemum pik je er zo tussenuit.

Ik hoop dat de organisatie volgend jaar weer voor zo'n grote show kiest. Naast alle negatieve berichtgeving rondom vuurwerk is het toch geweldig om te zien hoeveel mensen gemoedelijk bijelkaar komen en genieten van vuurwerk.

Back
Bovenaan