Shirley (14) verloor vingerkootjes en kreeg gehoorbeschadiging van vuurwerk.

ylke

VWC lid

Gepubliceerd op 26 nov. 2015

Shirley Faas werd drie jaar geleden slachtoffer van illegaal vuurwerk. De 14-jarige Purmerendse steunt de gemeenten die vuurwerkvrije zones hebben. Ze vindt vuurwerk levensgevaarlijk, het heeft haar ook leven totaal veranderd.

Bron

Hoe heeft ze dit gekregen? Door toedoen van anderen?
Daarnaast, en dan wil ik niet ***lig doen, ik heb ook een permanente gehoorbeschadiging met een constante piep in mijn oor. Daar merk je weinig van zolang je omgevingsgeluiden hoort. Deze omgevingsgeluiden hoor je thuis, op school/werk, buiten etc. Alleen als je naar bed gaat niet en dan heb je er dus last van. Zoveel last heb je daar dus helemaal niet van.
Dan weer het feit dat het illegaal vuurwerk is...
Ik wens haar veel sterkte.

Triest dat ze het legale vuurwerk op gelijke hoogte stelt als het illegale waar ze zelf slachtoffer van werd en ook dat men wederom juist een enkeling eruit zoeken om de propaganda machine weer eens te laten draaien. Bah, wordt hier misselijk van.

ik ben twee jaar geleden een broer verloren , die werd op zijn fiets geschept door een automobilist die stomdronken was.......................alcohol ook maar verbieden

Daarnaast, en dan wil ik niet ***lig doen, ik heb ook een permanente gehoorbeschadiging met een constante piep in mijn oor. Daar merk je weinig van zolang je omgevingsgeluiden hoort. Deze omgevingsgeluiden hoor je thuis, op school/werk, buiten etc. Alleen als je naar bed gaat niet en dan heb je er dus last van. Zoveel last heb je daar dus helemaal niet van.

nou, ik heb ook een piep + suis in mn oren, en wat je zegt klopt niet helemaal.
ik heb het zo erg dat ik het continue hoor.
ook met de tv aan, muziek aan etc.
het ergst is het als ik een waterkraan vol aanzet.
ritselen van chips zakken ook.
dan lijkt de piep en suis 2x erger...
dit allemaal door mn eigen toedoen overigens;)

Raar dat mensen denken dat als je legaal vuurwerk verbied er geen ongelukken meer gebeuren met legaal vuurwerk......
Bovendien, ze zei dat ze de cobra gevonden had. Dit is vaak een excuus van kinderen die het zelf gewoon gekocht hadden. Maar laten we haar nou het voordeel van de twijfel geven, hoe is hij dan ontploft als ze hem vond? Lijkt me dat je hem dan aangestoken moet hebben of niet soms?

Same here door een ongeluk trommelvlies gescheurd en ogen opgeblazen.
Dus ook altijd een piep in mijn oren plus 1 oog helemaal vol met floaters.

Maar goed ondanks dat blijf vuurwerkliefhebber voor altijd.:devil::D

Ik heb het ook continue, maar het wordt toch echt overschaduwd. Zelfs laten testen. Zullen wel verschillen in zijn dan ;)

Ik loop al 23 jaar mank (hersenbeschadiging door nekkramp/hersenvliesontsteking). Shit happends kan ik niks aan doen, maar dat is geloof ik niet relevant. Maar ik houd wel van vuurwerk, dan maar wat minder snel wegrennen :D :D :D

erg voor die Shirley, maar om nou weer alles op 1 hoop te gooien?
ze is zelf schuld. niet het vuurwerk.
ik weet nog wel dat toen ik klein was(7,8,9 jaar?), ik altijd 1 januarie vuurwerk ging zoeken.
maar ik haalde het niet in mijn hoofd om knallers (van een rol) of strijkers die ik vond, zomaar op de grond af te steken. laat staan uit de hand...
ik deed altijd een dubbel geknakt rotje er voor leggen en aansteken.
en een schik dat ik had:)

erg voor die Shirley, maar om nou weer alles op 1 hoop te gooien?
ze is zelf schuld. niet het vuurwerk.
ik weet nog wel dat toen ik klein was(7,8,9 jaar?), ik altijd 1 januarie vuurwerk ging zoeken.
maar ik haalde het niet in mijn hoofd om knallers (van een rol) of strijkers die ik vond, zomaar op de grond af te steken. laat staan uit de hand...
ik deed altijd een dubbel geknakt rotje er voor leggen en aansteken.
en een schik dat ik had:)

Nou ja schuld schuld iedereen die jong is doet wel is dingen waar je achteraf van denkt
was dat wel zo handig en vooral rond die leeftijd.

prachtig verhaal weer van die meid !
ze leefde gewoon zelf in een waan dat vuurwerk ongevaarlijk was.
word er dan nog niet genoeg gewaarschuwd ?
ze mag god op dr blote knietjes danken dat er nog iets van vingers aan die hand zitten !!
waarom janken die vuurwerkslachtoffers altijd zo erg ?? (wel de gene die het zelf veroorzaakthebben)
omdat je zelf altijd te dom bent geweest het gevaar in te zien -_-

piepende oren man ik zou gek worden
kijk opzich vind ik het wel ernstig voor shirley beetje gek om te horen aangezien mn meis ook shirley heet maar dat terzijde ik denk altijd oehhhh cobra 6 lekker laten liggen maar ja deels is het ook wel beetje vervelend om te zeggen maar tis pure pech geweest voor haar en ja oud vuurwerk nooit oprapen.
want dan is het automatisch boem.
maar sterkte

Back
Bovenaan