SGP wil afsteken van vuurwerk op Tholen aan banden leggen [enquête invullen!]

SGP wil afsteken van vuurwerk op Tholen aan banden leggen [enquête invullen!]

THOLEN - Als het aan de lokale SGP-fractie ligt, wordt het afsteken van vuurwerk in Tholen aan banden gelegd. "Een totaalverbod gaat misschien te ver", zegt raadslid Cees Verloop. "Maar als het aan ons ligt, komt er minimaal een beperking." Volgens Verloop kleven er veel bezwaren aan het afsteken van vuurwerk.

Hij wijst op de vele gewonden, de schade aan de openbare ruimte en het milieu en de overlast. "Zeker nu de gemeente op nieuwjaarsdag geen schoonmaakploeg meer op pad stuurt, blijft er veel liggen", stelt het raadslid. "Want lang niet iedereen ruimt zijn eigen vuurwerkresten op. Dat is ook nog eens gevaarlijk voor kinderen."

De Thoolse SGP-afdeling heeft op haar website een kleine enquête over het onderwerp geplaatst. Daarin kunnen inwoners aangeven hoe zij denken over het afsteken van vuurwerk. "Met de uitslag gaan we zeker iets doen", zegt Verloop. "Het zou kunnen dat we te zijner tijd met een initiatiefvoorstel komen in een poging dingen te veranderen."

Lasershows

Volgens de SGP'er zijn er veel mogelijkheden. Bijvoorbeeld een verbod op het afsteken van vuurwerk bij zorgcentra en kerken of het houden van één centrale vuurwerkshow per kern. Zelf ziet Verloop wel iets in het vervangen van vuurwerk door lasershows. "Dat is ook heel erg mooi", vindt hij. "Maar in tegenstelling tot vuurwerk is het niet gevaarlijk en blijft er geen rommel achter. Bovendien kan zo'n lasershow ook bij heel slecht weer gewoon doorgaan."

Burgemeester Ger van de Velde zegt dat het college in elk geval geen plannen heeft om het afsteken van vuurwerk te beperken. Ze wijst erop dat de tijden waarop dit mag al fors zijn ingekort. "En het aantal klachten dat we krijgen, is minimaal."

Ruim 160 mensen hebben de enquête op de site van de grootste partij van Tholen al ingevuld. Dat kan op www.tholen.sgp.nl.

De burgemeester snapt het tenminste!

Bron: http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op-zoom/tholen/sgp-wil-afsteken-van-vuurwerk-op-tholen-aan-banden-leggen-1.6609701

Laten we allen de enquête invullen en tegengeluid bieden!

Enquête:

http://www.tholen.sgp.nl/Direct_naar/Enquete_vuurwerk

Meh lasershows, bedenk iets originelers. Dat er op sommige plekken vuurwerkvrije zones zijn oke maar niet in een heel dorp.

Dat is een man met totaal onbegrip voor ons. Lekker een lasershow ter vervanging van iets zo prachtigs wat gewoon niet vervangen kan worden. Hij wilt even voor ons bepalen en invullen wat mooi is? Yeah right, kan ik voor hem een vrouw uitkiezen wat ik vind wat bij hem past, kijken wat hij er van zou vinden. Ass#ole.

Dat is een man met totaal onbegrip voor ons. Lekker een lasershow ter vervanging van iets zo prachtigs wat gewoon niet vervangen kan worden. Hij wilt even voor ons bepalen en invullen wat mooi is? Yeah right, kan ik voor hem een vrouw uitkiezen wat ik vind wat bij hem past, kijken wat hij er van zou vinden. Ass#ole.

Precies.. Komt een beetje neer op een autoliefhebber vertellen dat zijn Ferrari teveel overlast veroorzaakt en de vogeltjes aan het schrikken maakt en dat ie het voortaan ook wel met een loopwagentje af kan.. Sla je de plank echt volledig mis..

Ik vind het puur egocentrisch.. ondoordacht, als een schreeuwend kind die zijn zin niet krijgt in de plaatselijke supermarkt. Iedereen blijft nog vriendelijk maar je geduld word aardig op de proef gesteld.

Als je de cijfers natrekt zoals de burgemeester doet, dan zie je dat het totaal geen probleem is. SGP maakt het probleem (net als groenlinks al jaren doet).
Het aantal klachten is minimaal.. dus hooguit van de plaatselijke SGP'er/ groenlinkser die zijn telefoon abonnement eens goed wil gebruiken..

Zo doet groenlinks het ook.. ze creëren een probleem, vervolgens manipuleren ze met zijn allen de uitkomst om dát vervolgens te misbruiken bij een volgend achterlijk voorstel..

Daarnaast vind ik dat jij als ouder verantwoordelijk bent voor je eigen kinderen en waar zij omhangen. (dit zal misschien weer een boel kritiek opleveren maar daar is het forum voor)
Als je weet dat nieuwjaarsnacht droog verlopen is (wat 9/10 keer niet zo is, - mijn ervaring) meestal is alles nat de volgende dag. Maar dan vind ik dat je als ouders ook even mee kunt gaan om te kijken of het veilig is.. en je kent je kind.. als het 1 is die altijd grenzen op zoekt dan maar wat dichter bij huis houden.. Daarnaast kun je niet alles tegenhouden. simpel.
De schoonmaak middelen schermen we toch ook af? en gevaarlijke apparaten? Ook dan gaat er wel eens wat mis.

Steeds weer komen die argumenten naar voren van:
Niet afsteken bij zorgcentra
Niet afsteken bij kerken
Niet afsteken bij ... bedenk het maar.
Waar komt dit weg? Als de klachten al minimaal zijn, dan heeft toch niemand er last van?
als de honden van de buren elke ochtend blaffen ga ik toch ook niet bellen? Dan stap ik er op af.. mensen kunnen ook nog communiceren heh? Een normaal denkend mens zou zich excuseren en per direct verkassen.. (ga ik van uit)
Dus ook puur egocentrisch.. als het maar steeds verder aan banden kan worden gelegd omdat IK het niet leuk vind.. ? Zoek een hobby.. (en niet mensen irriteren en veel maatschappelijk geld verkwisten maar een andere)

Btw die lasershows zal de luchtvaart ook niet blij mee zijn..
En inderdaad komen ook dan de oogartsen weer met "stop per direct met lasers, verban ze!"
En wat te denken van de werkgelegenheid. Ook dit word nergens in meegenomen
Maar op 1 natuurlijk de traditie!

Een 'traditie' is ook dat mensen op zondag naar de kerk gaan.. mag van mij per direct worden uitgebannen. Nouja.. maakt mij niks uit verder- laat die mensen maar ik heb persoonlijk niks maar dan ook NIKS met het geloof(in goden). In mijn optiek maakt het de hele wereld kapot en zijn bijna alle oorlogen links of rechtsom te wijten aan geloofsovertuiging waar ik ook elke dag mee geconfronteerd word waar ik niet op zit te wachten na een dag hard werken. En die ellende is elke dag! Dit geeft soms stress en stress is veel gevaarlijker als vuurwerk.
Maar goed ieder zijn ding..

Het enige waar ik het mee eens ben is :

Niet afsteken bij kinderboerderijen/dieren weide.

Maar naar mijn weten is hier alleen gezond verstand voor nodig

De site geeft een fout, enquête invoeren is helaas niet mogelijk.

Een lasershow is hartstikke gaaf hoor maar niet met oud en nieuw.
Jaren geleden een keer meegemaakt met Koninginnedag, na 5 a 10 minuten sta je te gapen..... van is dit alles.

Gelukkig het jaar erna weer gewoon vuurwerk, gezien de matige opkomst met de lasershow.

Het enige waar ik het mee eens ben is :

Niet afsteken bij kinderboerderijen/dieren weide.

Maar naar mijn weten is hier alleen gezond verstand voor nodig

Zo kijk ik er ook tegen aan. Bij bejaarden tehuizen wordt soms een vwvrije zone ingesteld en dan klagen de oudjes dat er geen vuurwerk is dus daar kunnen ze maar beter geen vwvrije zone instellen.

Yups. Ik ben er een van. En kan me eigenlijk niet genoeg zijn.

Overigens vind ik de enquête nog zo slecht niet. Hopen dat ze ook zo eerlijk zullen zijn om een uitslag die ze minder zint te accepteren
Greetzz

Back
Bovenaan