Schouten: landelijk siervuurwerkverbod nodig om explosies tegen te gaan

Ik vraag me trouwens echt af of men een verbod kan/mag instellen op basis van deze onzin verhaaltjes...
Zijn daar geen mogelijkheden in te vinden,aangezien dit gewoon desinformatie van Kamerleden en burgers is??
In principe verspreiden ze al jaren lang netnieuws...dat moet toch niet mogelijk zijn?

Mevrouw Schouten weet, zoals wij al langer weten, van toeten nog blazen.

Wat mij dan persoonlijk altijd zo giftig maakt, is dat er niemand eens vraagt ‘Maar mevrouw Schouten. Hóe helpt dat dan?’ ‘Maar als de politie u vertelt dat het niet meer lakken van uw nagels helpt, geloofd u dat dan ook? Of stelt u dan wel de vraag: maar hoe draagt dat dan bij?’

Dit hele kutland is verworden tot een links-zacht zalverige zooi, waarin nooit eens doorgevraagd wordt. Waar mensen die aantoonbaar, en echt binnen 2 zinnen, totale onzin verkondigen gewoon eens publiekelijk voor het blok worden gezet: leg eens uit dan, dat gezwets. Je hebt ze binnen 2 minuten volledig klem maar omdat in ditzelfde kutland al het journaille in hetzelfde linkse schuitje zit gebeurd dat alleen bij mensen die anders denken.

kun je wel vermoeiend vinden, dat vindt ik het ook. Maar er zijn op dit moment zoveel leugens om een doel te bereiken dat het steeds ongeloofwaardiger wordt. Dat jij moe ervan wordt mag en ik snap dat, val je er niet op aan, toeval bestaat niet toch?
Maar bv de stikstof leugen is gewoon een feit, net zoals een zogenaamde teveel aan c02, of drinkwater tekort, ze kunnen dubai voorzien van water midden in de woestijn zonder regenwater, Denk je nu werkelijk Nederland een drinkwater probleem?
Verdiep je is echt in dingen, en niet selectief maar veel groter, ik zou ook willen dat dit allemaal niet was, en er een overheid was die echt het beste ook met jouw voor heeft, je kunt hoop ik toch allang zien dat dit niet zo is.

Doe ermee wat je wilt, maar op feiten zou ik best life met een grote groep discussies willen voeren, zonder dat je meteen met woord wappie aankomt, maar gewoon met feiten, of bewijs. En niet dom na lullen wat dan in de media komt, bedoel op vuurwerk vlak vertellen ze toch ook een hoop leugens? Dit is in veel meer vlakken zo, en echt niet toevallig!!

Bespaar je de moeite, ben het wel een beetje zat dat mensen andere mensen die een andere kijk op zaken hebben wat niet in lijn ligt met het standaard narratief meteen de complothoek of wappiehoek indrukken en ze voor alles uitmaken. De mensen die dit doen hebben zelf nog geen 1 minuut van hun vrije tijd gespendeerd om uit te zoeken of datgene wat er beweerd word waar kan zijn of niet. Het valt mij wel op dat als het om vuurwerk gaat men geen goed woord over heeft voor de mainstream media vanwege het verspreiden van valse cijfers en onjuistheden maar m.b.t. andere zaken geloven ze alles wat de mainstream media ze voorschotelt.

Maar goed, laten we maar on-topic blijven.

Ik vraag mij dan altijd af, hoe kom je in godensnaam met dat soort sulle uitspraken op zo'n beleidspositie terecht?!
En als tweede, wie bij de politie bedenkt dit soort adviezen?

Gevonden:
Het idee dat er bij de meeste aanslagen sprake is van een conflict in het criminele milieu, is inmiddels achterhaald. Dat blijkt uit het fenomeenbeeld geweld, een strategisch onderzoek van de politie naar aanslagen met explosieven, dat begin november wordt gepubliceerd. 'We schatten dat bij ruim de helft van de incidenten geen link is met criminaliteit. Het lijkt een maatschappelijke trend te worden om ruzies met een aanslag te beslechten', zegt Jos van der Stap, programmamanager High Impact Crime bij de politie. 'Een groot probleem is dat particulieren veel te gemakkelijk aan zwaar explosief materiaal kunnen komen en dat de drempel om het te gebruiken laag is.' Volgens Van der Stap speelt de vuurwerkcultuur in Nederland daarbij een rol en is een stevige aanpak nodig
"

Laatst bewerkt:
Bespaar je de moeite, ben het wel een beetje zat dat mensen andere mensen die een andere kijk op zaken hebben wat niet in lijn ligt met het standaard narratief meteen de complothoek of wappiehoek indrukken en ze voor alles uitmaken. De mensen die dit doen hebben zelf nog geen 1 minuut van hun vrije tijd gespendeerd om uit te zoeken of datgene wat er beweerd word waar kan zijn of niet. Het valt mij wel op dat als het om vuurwerk gaat men geen goed woord over heeft voor de mainstream media vanwege het verspreiden van valse cijfers en onjuistheden maar m.b.t. andere zaken geloven ze alles wat de mainstream media ze voorschotelt.

Maar weer even off-topic dan, want dit gaat natuurlijk nergens over.

Het punt is dat als je bijvoorbeeld roept dat drinkwater geen probleem is, je dat op een fatsoenlijke en feitelijke manier beargumenteerd. "Ze krijgen ook drinkwater in Dubai midden in de woestijn" is dat voor alle duidelijkheid niet. Je geeft dan echt een te simpele voorstelling van zaken. Ik ben meer dan bereid te reageren als je probeert uit te leggen waarom bijvoorbeeld het WEF op de een of andere manier een georganiseerd internationale overheid zou zijn in plaats van dat mensen daar als individu spreken en lobby'en. Het zijn een hoop onderbuikgevoelens en de complexiteit van wat voorgesteld wordt (WEF als een stiekeme en verkapte internationale overheid) is bij voorbaat ongeloofwaardig. Er zou bijvoorbeeld niemand zijn die als klokkenluider naar buiten treedt? Niemand heeft een moreel-ethisch besef in dat geval? Het betreft niet maar 10 personen, dus dat lijkt me geen logische gang van zaken.

Mevrouw Schouten weet, zoals wij al langer weten, van toeten nog blazen.

Wat mij dan persoonlijk altijd zo giftig maakt, is dat er niemand eens vraagt ‘Maar mevrouw Schouten. Hóe helpt dat dan?’ ‘Maar als de politie u vertelt dat het niet meer lakken van uw nagels helpt, geloofd u dat dan ook? Of stelt u dan wel de vraag: maar hoe draagt dat dan bij?’

Dit hele kutland is verworden tot een links-zacht zalverige zooi, waarin nooit eens doorgevraagd wordt. Waar mensen die aantoonbaar, en echt binnen 2 zinnen, totale onzin verkondigen gewoon eens publiekelijk voor het blok worden gezet: leg eens uit dan, dat gezwets. Je hebt ze binnen 2 minuten volledig klem maar omdat in ditzelfde kutland al het journaille in hetzelfde linkse schuitje zit gebeurd dat alleen bij mensen die anders denken.
Precies dat wat je zegt👏.
Zulke onnozele argumenten moet toch voor bijvoorbeeld voor leefbaar Rotjeknor een enorme mogelijkheid zijn om haar mega diep de grond in te trappen en met je hak nog ff nadraaien.
Walgelijk is het. Hoop natuurlijk dat het allemaal goed komt voor ons liefhebbers en de traditie algemeen.
Maar mocht het verbod er komen dan hoop ik echt dat het een teringbende word. Ownee wacht dat was het al in de grote steden🤪

Best gênant deze uitspraken van mevrouw Schouten. Zelf geeft ze géén idee over deze materie, dus vaart ze blind op de huilie huilie-oproepen van de politietop. En ook die heeft ze volgens mij niet helemaal begrepen. Tsja, misschien moeten we ook niet meer van haar verwachten. Maar hoe kan het dat haar legertje communicatie-adviseurs, woordvoerders, bestuursadviseurs, veiligheidexperts etc. haar niet heeft kunnen behoeden voor deze lachwekkende uitspraken??

Je hebt ergens gelijk in wat betreft bespaar je de moeite, maar ergens hoop ik dat mensen op 1 of andere manier is gaan nadenken dat wat er allemaal gebeurt echt geen toeval meer is, en even proberen logisch na te denken.

bv stikstof en co2 beide nodig voor snel groeiende planten waar 98% van alle planten baat bij hebben in de natuur. Maar die zijn beide zogenaamd nu ineens slecht voor de natuur.

Tuurlijk is er nog veeeeeeeeel meer over te zeggen, maar goed ontopic dan maar, en hopelijk meer eenheid en verbinding en vooral menselijkheid, want dat wordt ook steeds minder, ook dat is niet toevallig!

Halsema, Dijksma en Schouten zijn alle drie burgemeester van een grote stad en tevens WEF-lid en hun doel is om vuurwerk te verbieden in opdracht van deze WEF-agenda i.v.m. het klimaat.
het ligt uiteraard wel wat genuanceerder als alleen een burgemeester ,die hebben op zichzelf volgens mij niet direct de macht om iets eenzijdigs te verbieden (mits noodverordening) maar het wordt meestal toch wel gevoed door de lokale politieke partijen en eerlijk gezegd denk ik dat er ook ieder jaar steeds minder stemmen ,landelijk maar helemaal gemeentelijke verkiezingen omdat we allemaal wel zo'n beetje de buik vol hebben van alle beslissingen en blunders uit het verleden die nog steeds niet worden opgelost maar inmiddels wel de maatschappij miljarden kosten !! het is een grote baantjesmolen en ons kent ons ,woon zelf in utrecht en elke dag wordt je weer misselijk wakker met weer een nieuw initiatief waar de gemiddelde burger voor gaat bloeden ,en alles rammen ze er maar door !! dus mensen stem bij je lokale verkiezingen en fingers crossed voor de toekomst !!

Toen Knalvuurwerk en pijlen nog mochten, was er toen ook zo’n golf van explosies? Waren er toen ook vele malen meer slachtoffers, was er toen meer of minder illegaal spul voorhanden?
Of ligt het niet aan de spullen en handel maar is er een mentaliteits issue?
Einde retorische vragen betoog 😬
Inderdaad goed punt!

Maar weer even off-topic dan, want dit gaat natuurlijk nergens over.

Het punt is dat als je bijvoorbeeld roept dat drinkwater geen probleem is, je dat op een fatsoenlijke en feitelijke manier beargumenteerd. "Ze krijgen ook drinkwater in Dubai midden in de woestijn" is dat voor alle duidelijkheid niet. Je geeft dan echt een te simpele voorstelling van zaken. Ik ben meer dan bereid te reageren als je probeert uit te leggen waarom bijvoorbeeld het WEF op de een of andere manier een georganiseerd internationale overheid zou zijn in plaats van dat mensen daar als individu spreken en lobby'en. Het zijn een hoop onderbuikgevoelens en de complexiteit van wat voorgesteld wordt (WEF als een stiekeme en verkapte internationale overheid) is bij voorbaat ongeloofwaardig. Er zou bijvoorbeeld niemand zijn die als klokkenluider naar buiten treedt? Niemand heeft een moreel-ethisch besef in dat geval? Het betreft niet maar 10 personen, dus dat lijkt me geen logische gang van zaken.

Gelukkig ben jij een expert op alle gebieden, wat moeten we toch zonder jou ..........

Zo, weer on-topic.

bv stikstof en co2 beide nodig voor snel groeiende planten waar 98% van alle planten baat bij hebben in de natuur. Maar die zijn beide zogenaamd nu ineens slecht voor de natuur.
Hetgaat om de mate van hoeveelheid.

Beide stoffen zijn goed, maar niet als het te veel is. De ene plant groeit er beter van dan de andere met als gevolg dat de natuur te monotoom wordt. Dit heeft zijn invloed op het bodemleven, insecten etc. Waardoor een hele keten verstoord word.

Het is een complexer geheel dan jij doet voorkomen.

Laten we met elkaar het volgende afspreken dat wanneer er een verbod komt, dat we met ons allen nog meer knallen, maar dan niet alleen op de 31e, om te laten zien dat het verbod totaal onzinnig is geweest en overbodig en ook totaal niet relevant aangezien het probleem ergens anders ligt. Als je al politici dit soort onzin uitkraamt dan ben je totaal ongeschikt voor dat baantje.

Laten we met elkaar het volgende afspreken dat wanneer er een verbod komt, dat we met ons allen nog meer knallen, maar dan niet alleen op de 31e, om te laten zien dat het verbod totaal onzinnig is geweest en overbodig en ook totaal niet relevant aangezien het probleem ergens anders ligt. Als je al politici dit soort onzin uitkraamt dan ben je totaal ongeschikt voor dat baantje.
Maakt dan ook niet meer uit wanneer je stookt toch....

• Like
Waarderingen: BENZ
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: BENZ
Landelijk Siervuurwerkverbod om explosies tegen te gaan?
Het is natuurlijk ook werkelijk echt van de zotte dat er jaarlijks massaal Coconut Bounties op gevels geplakt worden 😵‍💫
En ja ik kan van de inhoud van een compound een explosief maken hoor maar dat is wel een heel dure manier, ik kan legaal en illegaal (en dat is het echte probleem) veel goedkoper aan materiaal komen dus ook die vlieger gaat niet op.
Het is de grootste ***smoes ooit om een regel in te voeren die werkelijk niets oplost aan het probleem. De krommme redeneringen worden op grote schaal op vele maatschappelijke ‘dillemma’s’ losgelaten en het volk laat zich massaal voorliegen en in de maling nemen. Op zich niks nieuws maar het ergste is nog wel dat echt schadelijke beslissingen van beleidsvoerders altijd onbestraft blijven of sterker beloond met promotie.
En je kunt erover in gesprek maar uiteindelijk rammen ze het je gewoon door je strot. Knal is verboden en er zijn meer explosies dan voor het verbod op knal.
Dus ligt het aan Siervuurwerk!
Messen zijn verboden en er zijn meer steekincidenten dan ooit dus we gaan vorken ook verbieden. Nee, volkomen begrijpelijk joh!

Back
Bovenaan