Scheveningen weer walhalla vuurwerkliefhebber.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Het gaat weer knallen in Scheveningen wanneer daar vrijdagavond de 38e editie van het Internationaal Vuurwerkfestival begint. Acht landen presenteren er hun vuurwerkshows tijdens vier avonden.

De deelnemende landen zijn Nederland, Polen, China, Frankrijk, Japan, België, Portugal en titelverdediger Spanje die vorig jaar de spectaculairste show had. Per avond verzorgen twee landen een show: om 21.45 en om 22.30 uur. De shows zijn te zien op vrijdag 11 en zaterdag 12 en vrijdag 18 en zaterdag 19 augustus.

Het vuurwerk gaat vanaf een drijvend ponton de lucht in. Het ligt zo’n 275 meter van het strand af, ter hoogte van het Kurhaus. De vakjury bekijkt de vuurwerkshows vanaf het terras van het beroemde hotel. De juryleden letten er onder meer op dat de show representatieve onderdelen van het betreffende land bevat.

Rond het festival zijn er allerlei activiteiten georganiseerd, zoals optredens op De Pier, de boulevard en het Kurhausplein. Bezoekers wordt aangeraden met het openbaar vervoer naar Scheveningen te reizen.

https://nieuws.nl/algemeen/20170811/scheveningen-weer-walhalla-vuurwerkliefhebber/

Ik ben er vorig jaar voor het eerst geweest. Ik vond het idd van veel te ver weg. Daarnaast is de eerste show ook veel te vroeg. Reden voor mij om dit jaar niet meer te gaan.

Weer een walhalla? Dat moet dan denk ik voor mijn tijd zijn geweest wanneer dat voor de laatste keer was.

Nee maar vorig jaar waren de showtjes wel verbeterd vergeleken met voorgaande jaren toen Dream Fireworks nog alle shows verzorgde. Vooral Spanje was erg goed, met het beperkte budget hadden ze een goede show met een Spaanse tint gezet.

Het nadeel is alleen dat het bijna altijd klote weer is en de vreselijke drukte. Een goede tip voor parkeren is op het parkeerterrein bij de Aldi in de buurt van Scheveningen ( zoek maar even op bij Google maps ). Vorig jaar was dat hele parkeerterrein leeg en het is nog gratis ook. Het is vanuit daar zo'n 10/15 minuten lopen tot de boulevard.

^^ vroeger schoten ze 12 inch en zelfs pijlen vanaf het eiland van de pier, dat was echt wel gaaf.
Sinds ze voor de kust van Engeland zijn gaan schieten niet meer geweest.

De afstand was zeker geen 275 meter eerder 100/150, Nederlands erg goed geschoten, Polen waas daarentegen echt zwaar bagger, veelte veel pauzes ertussen!

Ik vond het ponton ook redelijk dicht voor de kust liggen en daarom kwamen de show goed over. Het was lekker kruitsneuven. Frankrijk viel tegen. Heel rustig en rommelig geschoten.

Back
Bovenaan