Scheveningen Festival 2011

scheveningen festival
11-12-13 Augustus 2011 Vuurwerk "festival" te Scheveningen.

Het Internationale Vuurwerk Festival Scheveningen
Aanvang om 22:00 uur en om 23:00 uur

Afhankelijk van de verkeersdrukte worden op de avonden van het vuurwerk de wegen naar Scheveningen afgesloten. U kunt dan nog wel elders in of om Den Haag uw auto parkeren en met het openbaar vervoer doorreizen naar Scheveningen.

Op de website van het openbaar vervoersbedrijf HTM vindt u de dienstregeling van het openbaar vervoer in Den Haag en omstreken.

Het vuurwerk kan worden afgelast vanwege de weersomstandigheden.

Ben je fan van vuurwerk? Bezoek dan zeker het internationale vuurwerkfestival 2011 in Scheveningen. De kans is groot dat je op dit evenement vuurwerk te zien zult krijgen, dat je niet eerder in je leven gezien hebt. Internationale vuurwerkteams strijden om de mooiste show neer te zetten. De data die op dit moment bevestigd zijn: vrijdag 12 en zaterdag 13 augustus en vrijdag 19 en zaterdag 20 augustus. Op elk van deze avonden worden twee afzonderlijke vuurwerkshows gegeven. De eerste start om 22.00 uur en de tweede om 23.00 uur. Dit jaar zijn teams vanuit o.a. Nederland, België, de VS, Duitsland, China en Jamaica vertegenwoordigd.

De vuurwerkshows zijn vanaf de gehele boulevard van Scheveningen goed te zien zijn en dat betekent dat je de shows kunt volgen vanuit het gemak van een stoel en onder het genot van een drankje in een van de vele cafés en restaurants op de Scheveningse boulevard. Bij sterke wind kan dit festival worden afgelast uit veiligheidsoverwegingen. Houd daarom de officiële website en het weerbericht goed in de gaten.

Officiele website: http://www.vuurwerkscheveningen.nl/

Vuurwerk Scheveningen

Ook voor het zomerseizoen 2011 wordt weer een Vuurwerk Festival georganiseerd in Scheveningen. Zodra de data bekend zijn, dan volgen die hieronder.

Vanaf de de boulevard voor het Kurhaus Hotel, maar ook vanaf het strand heeft u een mooi uitzicht op het afgestoken vuurwerk.

Internationaal Vuurwerk Festival
12 augustus 2011 - 20 augustus 2011
De Pier, Strandweg, Scheveningen

Vrijdag 12 augustus 2011
Aanvang om 21:45 uur en om 22:30 uur

Zaterdag 13 augustus 2011

Vrijdag 19 augustus 2011

Zaterdag 20 augustus 2011

Afhankelijk van de verkeersdrukte worden op de avonden van het vuurwerk de wegen naar Scheveningen afgesloten. U kunt dan nog wel elders in of om Den Haag uw auto parkeren en met het openbaar vervoer doorreizen naar Scheveningen.

Op de website van het openbaar vervoersbedrijf HTM vindt u de dienstregeling van het openbaar vervoer in Den Haag en omstreken.

Het vuurwerk kan worden afgelast vanwege de weersomstandigheden.

http://www.vakantie-scheveningen.nl/vuurwerk/

Even de line-up hoor:)

Nederland - Droomvuurwerk
België - Droomvuurwerk
VS - Dreamfireworks
Duitsland - Traum(a)feuerwerk
China - 夢想煙花
Jamaica - SmokesomeDreamfireworks

Interessante line up!:)

Laatst bewerkt:
Ben je fan van vuurwerk? Bezoek dan zeker het internationale vuurwerkfestival 2011 in Scheveningen. De kans is groot dat je op dit evenement vuurwerk te zien zult krijgen, dat je niet eerder in je leven gezien hebt. Internationale vuurwerkteams strijden om de mooiste show neer te zetten. De data die op dit moment bevestigd zijn: vrijdag 12 en zaterdag 13 augustus en vrijdag 19 en zaterdag 20 augustus. Op elk van deze avonden worden twee afzonderlijke vuurwerkshows gegeven. De eerste start om 22.00 uur en de tweede om 23.00 uur. Dit jaar zijn teams vanuit o.a. Nederland, België, de VS, Duitsland, China en Jamaica vertegenwoordigd.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... kan iemand mij een doekje geven hahahaha wat een list en bedrog hahahahahahahahahahaha

er is maar één echt Internationaal vuurwerk festival aan de noordzeekust en dat is Scheveningen absoluut niet! Nee dat is Knokke-Heist wel!..

Ik lach nu wel.. maar eigenlijk ben ik geïrriteerd boos dat ze dit durven te vermelden zo... pure leugens, list en bedrog.. bah bah bah!

Misschien moeten we toch maar eens richting de media stappen, het uitleggen hoe het daadwerkelijk zit...

wat ik al op freaky had geplaatst, ik zou het graag zo zien

Dag1: Antons evenmenten vuurwerk & Jaco vuurwerk
Dag2: Azuma & Beko Vuurwerk B.V
Dag3: pyro design events & Xena Vuurwerk B.V

hoe tof zou dat zijn :-)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA... kan iemand mij een doekje geven hahahaha wat een list en bedrog hahahahahahahahahahaha

er is maar één echt Internationaal vuurwerk festival aan de noordzeekust en dat is Scheveningen absoluut niet! Nee dat is Knokke-Heist wel!..

Ik lach nu wel.. maar eigenlijk ben ik geïrriteerd boos dat ze dit durven te vermelden zo... pure leugens, list en bedrog.. bah bah bah!

Je valt in herhalingen en dit begin ik irritant te vinden.
Ben je van plan dit verhaal nu ieder jaar op te gaan houden?

Mijn mening?
Scheveningen ga je niet voor het show-element, maar gewoon om te relaxen op of rond het strand!

Je valt in herhalingen en dit begin ik irritant te vinden.
Ben je van plan dit verhaal nu ieder jaar op te gaan houden?

Mijn mening?
Scheveningen ga je niet voor het show-element, maar gewoon om te relaxen op of rond het strand!

zo lang hun het blijven presenteren als een "echt" festival blijf ik dat herhalen ja.. en als je het irritant vind.. dan lees je het toch gewoon niet? Er zijn er meer die dit zeggen.. die zijn dan niet irritant, of wel ?

Daar bij dit is een forum, en het staat mij vrij om mijn mening te verkondigen. En dus ook over deze hele neppe vertoning. En als je dat niet aan staat, jammer dan.

zo lang hun het blijven presenteren als een "echt" festival blijf ik dat herhalen ja.. en als je het irritant vind.. dan lees je het toch gewoon niet? Er zijn er meer die dit zeggen.. die zijn dan niet irritant, of wel ?

Daar bij dit is een forum, en het staat mij vrij om mijn mening te verkondigen. En dus ook over deze hele neppe vertoning. En als je dat niet aan staat, jammer dan.

Als jij jou mening wel mag vertonen waarom mag jupilerfreak dat in jouw ogen dan niet?

Ach, ik blijf het knap vinden en waarderen dat er zo te lezen toch maar weer 8 shows in relatief korte tijd na elkaar opgezet worden. Zeker als je dan weet dat het dus maar door één schietend bedrijf zal worden gedaan. Let wel, over de kwaliteit heb ik het niet, dat zal dan blijken.

Ja ja... Wat moet je er van zeggen hea? Het is gewoon jammer dat dit bij het publiek die van niks afweet zo voorgelogen wordt. Eigenlijk iets wat niet moet kunnen! Ik snap dan ook niet dat een gemeente het dan niet tof zou vinden als er een echt internationaal of van mijn part nationaal festival gehouden kan worden. De bedrijven zouden dan mooi tegen elkaar kunnen strijden waardoor je waarschijnlijk meer verrassings-elementen in een show krijgt en waardoor er met veel meer creativiteit en natuurlijk mooier vuurwerk geschoten zal worden.

Maar anderzijds... Wat ik erg jammer vind overigens. Een normaal burger die naar een vuurwerkshow staat te kijken ziet het verschil tussen een consumentenshow of professionele show nog niet eens. Dus tja? Waarom zou je dan meerdere bedrijven uitnodigen die totaal veel duurder zouden zijn die eigenlijk voor niks dure bommen staan te verschieten? Naar mijn zeggen ziet een normaal mens een vuurwerkshow op deze manier, tenminste die indruk krijg ik altijd bij mensen die naar een dergelijke show staan te kijken.

Maarja, het blijft jammer en laten we hopen dat er ooit echt nog eens een mooi festival van de grond zou komen!

@Jack.... hier ben ik het volkomen mee eens. Ook al hebben we in de tijd van Skylight er ook aan mee gewerkt. Het wordt nu gewoon tijd dat we er een echte competitie van maken.

Word je er niet moe van dan?
Je weet toch dat het een verkoopppraatje is om de Scheveningse horeca een duwtje in de rug te geven?

Trouwens, als je een internationaal festival valt wil. Een echte dan. Dan zou je in plaats van Scheveningen af te zeiken op zoek kunnen gaan naar alternatieve mogelijkheden. Ik denk dat dit meer zin heeft, dan ieder jaar hetzelfde praatje over Scheveningen te houden. Denk eens aan een festival in Rotterdam (zevenhuizerplas) of in zeeland (diverse meren). Misschien zelfs een Zandvoort ofzo?

Wat maakt de meeste mensen nou uit of het door 1 bedrijf word geschoten? Ze komen voor vuurwerk te zien, ze zien het verschil toch niet. Over het algemeen vind de menigte het mooi dus waarom zou je het veranderen? Het is en blijft altijd kneiter druk daarzo als het een beetje weer is.

Andere zijde zou het meerendeel van de toeschouwers geen ruk uitmaken wie schiet. Alsof ze al die bedrijven in nederland kennen????? behalve SE fireworks. Vuurwerk is voor hun vuurwerk en ze maken er een leuke avond van niets meer niets minder!! Uit commercieel oogpunt vind ik het een logische zet.

Als men meer bedrijven zou uitnodigen zou de prijs alleen maar omhoog gaan en dikke kans dat ze die dan niet betalen. Nee geef mij dan maar 1 bedrijf in plaats van geen!!!

Ze zouden om het wat leuker te maken voor ons elk jaar een ander bedrijf een kans moeten geven!

Als men meer bedrijven zou uitnodigen zou de prijs alleen maar omhoog gaan en dikke kans dat ze die dan niet betalen. Nee geef mij dan maar 1 bedrijf in plaats van geen!!!

ik weet nog wel een bedrijf wat graag gratis shows schiet, spektakel gegarandeerd! :wink:

allemaal leuk en aardig maar elk jaar is het weer het zelfde liedje... dream is ***, nodig echte teams uit, laat elk jaar een andere bedrijf schieten, maak er een NK van enz. enz. terwijl we eigenlijk juist blij moeten zijn dat er iig 1 kustplaats is waar er onder genot van een drankje op het strand genoten kan worden van vuurwerk. alle andere grote kustplaatsen in Nederland hebben geen georganiseerd vuurwerk t hele jaar door (en enkel showtje daargelaten)

Idd. Als ik kan ga ik ook. Daar niet van.
Maar ook vorig jaar tussen door waren er salutes.
Je hoorde niks ervan want de gewone siershells hadden een groter kaliber. En de knal daarvan kwam boven de salutes uit.
Niet echt slim...
Er was vorig jaar ook iets van een grand finale. Ben met grand finale niet daargeweest. Was dat wel wat?

tristen

Back
Bovenaan