Schade vuurwerkbom Urk groter dan verwacht: ‘Zelfs in de garage zitten scheuren’

Nergens in het artikel staat "brievenbus". Iets met dat effect is wrs door een raampje naar binnen gegooid. Waarom de woordkeuze "geschoven" is gewoon raar.

Nergens in het artikel staat "brievenbus". Iets met dat effect is wrs door een raampje naar binnen gegooid. Waarom de woordkeuze "geschoven" is gewoon raar.
In dit filmpje wordt beweerd dat het in de brievenbus is gegooid
Maar als ik dit zo zie dan is dit toch echt wel iets anders geweest dan een cobra 6je.

In de films hoor je wel 'brievenbus'.
Ook de foto van buiten bevestigt dat: https://www.destentor.nl/urk/schade...de-garage-zitten-scheuren~a5835ea8/159989044/
Je kunt naar het huis van de buren kijken, wat een gespiegelde versie is van het beschadigde huis. Het kapotte glas van de voordeur zie je buiten nog staan. Er is geen bovenlicht bij deze voordeur. De enige ingang naar het huis, is de gleuf van de brievenbus. Voor mij is hiermee duidelijk dat er werkelijk iets door de brievenbus is gegooid. Wát dat geweest is, blijft speculeren. Het NFI zou onderzoek kunnen doen naar (vuurwerk)resten, want de plastic einddopppen van bijvoorbeeld een Cobra blijven gewoonlijk intact.

Misschien hebben ze wel gas naar binnen gespoten.

We weten het niet en daarom vind ik het jammer dat er direct over vuurwerk word gesproken. Een cobra rotje is een zware klapper maar dit lijkt me echt iets veel zwaarders.

Misschien hebben ze wel gas naar binnen gespoten.

We weten het niet en daarom vind ik het jammer dat er direct over vuurwerk word gesproken. Een cobra rotje is een zware klapper maar dit lijkt me echt iets veel zwaarders.

Gas lijkt mij erg onwaarschijnlijk.

Bij een gasexplosie heb je meestal een vuurbal die duidelijke sporen van verbranding achterlaat.
Dit is echt wel een explosief geweest

Back
Bovenaan