Schade vuurwerk Made beperkt

ylke

VWC lid
MADE - Tijdens de afgelopen jaarwisseling is in de gemeente Drimmelen voor 5.075 euro aan vuurwerkvernielingen aangericht.

Vorig jaar bedroeg de schade 9.200 euro.

In alle kernen in de gemeente Drimmelen is sprake geweest van schade aan straatmeubilair, behalve in Hooge Zwaluwe. In Lage Zwaluwe ging het om zeven afvalbakken en twee verkeersborden en in Made om onder meer twee afvalbakken en twee verkeersborden. In het dorp Drimmelen werd het glas van een stoplicht vernield en in Terheijden onder meer een verkeersbord en een bankje. In Wagenberg ging het om twee afvalbakken. Tijdens de jaarwisseling van 2007 op 2008 was het helemaal raak: toen was er voor bijna 25.000 euro schade. Het bedrag van 9.200 euro vorig jaar werd voornamelijk veroorzaakt door een vernielde glascontainer en lichtmasten. Het kostte veel geld om die te laten repareren

Bron

Dit is zoo typisch Nederlands dat mij ergert.

Afgelopen jaarwisseling is er veel minder schade (2 miljoen) geleden in Nederland, en wat hoor je ervan? Niks, een regeltje op teletekst! Dat is een vermindering van 15% (!!)
Wat als er 250.000 euro meer aan schade was? Dan was het ineens een stuk erger! Extra nieuwsbulletins, voorpagina's vol en ik weet wat nog meer.
Wat was er dit jaar gegroeid in Nederland? Het aantal gewonden met de ogen. Wat zagen we op TV? Veel nieuws over gewonde ogen maar ook bijna niks anders.

Ze zijn in Nederland alleen aan het geilen op slecht nieuws, want dat verkoopt. Ik walg ervan!

Back
Bovenaan