Sanjay zamelt 400 zakken vuurwerk in

ylke

VWC lid
DEN HAAG - Sanjay Kalloe is een kampioen. Hij zamelde na oud en nieuw 454 zakken met vuurwerkafval in. Hij heeft daarmee de Posthoornprijs dik verdiend!

Winnaars kerstbomenactie. Foto: Peter
van Oosterhout
Kinderen kunnen elk jaar kerstbomen en vuurwerkafvak inleveren bij de gemeente en daarmee sparen voor mooie prijzen. De meest actieve kinderen werden woensdag in het ADO Stadion nog eens extra beloond voor hun inspanning door wethouder Sander Dekker (Stadsbeheer).

Sanjay leverde maar liefst 454 kerstbomen in. Hij kreeg daarvoor uit handen van Posthoorn-redacteur Pauline Aarts de extra prijs: bioscoopkaarten van Pathé Spuinmarkt voor de hele familie plus aanhang.

Baangarantie

Van wethouder Sander Dekker (Stadsbeheer) krijgt hij behalve een Nintendo een baan bij de gemeente aangeboden: “Als je goed je best doet op school, hebben we straks een baan voor je. Harde werkers kunnen we altijd gebruiken!” Sanjay heeft wel veel hulp gekregen, vertelt hij. “Mijn broertje Akshay, zusje Shivani en mijn vader en moeder hebben geholpen. We zijn er een weekje mee bezig geweest. Vorij hebben we ook meegedaan en toen hebben we ook een prijs gewonnen.”

Hans von Stein van Omnigroen is blij met zulke actieve stadsgenoten. “Eén keer lagen er wel zestig zakken in de auto. Je zag meneer Kalloe bijna niet meer. Hij rijdt niet alleen het karretje, maar spant zijn kinderen ook vóór het karretje. Geweldig!”

8000 kerstbomen

In totaal waren er tien prijswinnaars. Het ADO-stadion onthaalde de winnaars, hun familie en de sponsors met een rondleiding en een borrel. De circa 400 deelnemers aan de actie verzamelden ruim 8.000 kerstbomen en zakken met vuurwerkafval en spaarden ruim 900 beloningen bij elkaar.

Leuk voor Sanjay, maar leverde hij nu 454 kerstbomen in óf 454 zakken vuurwerkafval...? Klein detail hoor (al fikt een kerstboom natuurlijk meestal ook erg lekker :p), ik vind het sowieso al een hele prestatie als je je zo inzet.

Back
Bovenaan