San Vicente Ferrer, vuurwerk in kooi,

moontan

VWC lid
San Vicente Ferrer, vuurwerk in kooi,

In Paterna, regio Valencia, wordt het feest ter ere van San Vicente Ferrer jaarlijks op een bijzondere wijze afgesloten.

Op de ochtend, die volgt op de laatste zondag van augustus, wordt er in de hoofdstraat van Paterna een speciale kooi opgesteld. Deze kooi is 8mtr breed en 125mtr lang en wordt gebruikt om vuurwerk in af te steken. Op deze wijze eindigd het feest van San Vicente Ferrer.

Aan 150 inwoners van Paterna valt de eer om in deze kooi het vuurwerk af te steken. Gestoken in beschermende kleding, om de ergste verwondingen tegen te gaan, steken ze in ongeveer 30 minuten 55.000 stuks vuurwerk af.
Met dit vuurwerk, La Cordà, eindigd, sinds halverwege de 19e eeuw, traditioneel het feest van San Vicente Ferrer in Paterna.

Video:

http://spanje-andalusie.blogspot.com/2009/08/san-vicente-ferrer.html

leuk alleen ik zou die eer liever niet willen!
gewoon lekker stoken op fallas is tog wel veiliger!

Toen ik in burjassot de shows had bezocht hadden ze dit ook, maar wij waren al weggegaan en zagen het vanaf de snelweg een stukje, maar wat een chaos is dat niet normaal van een afstand was het al gestoord moet je voorstrellen als er tussen staat haha.
JefFreak is wel toeschouwer geweest in burjassot toen ze in de kooi gingen, mischien dat hij er meer over kan vertellen?

adios whoep:D

Ja ik was hier bij in burjassot op 15 augustus en wat bizar zeg om zoiets in het echt mee te maken:D
als vuurwerkfreak zijnde moet je dit echt een keer gezien hebben! het duurde gewoon een half uur,ik heb echt staan genieten wat gaaf zeg!

Back
Bovenaan