• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Salon Roger] Thundercracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
huh hoe heb je dat plaatje gemaakt? Of waar hebje dat vandaan? Ziet er wel goed uit.

En over dat lijstje, ik zal wel een paar voorbeelden noemen.

Green light cracker, ugly joe, nitraten van pyrostar ( met hun fontein lont ). Kan er nog wat opnoemen maar ik ben nu te moe haha. ( 03:09 )

Dat is van een topic van VWC http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=14112

dit product bestaat dus niet maar een vlinder met 3 gram lijkt me wel vet :bonk:

Ja je hebt gelijk, el gordo, thunder salute, flashing cobra, al die dingen :P

Greenlight cracker is niet echt een nitraat hè.

Beste vuurwerkfreaks,

Er komen inderdaad steeds meer spaanse knallers op de Belgische vuurwerkmarkt. Als vuurwerkwinkel weten wij maar al te best de evolutie van deze knallers. Laat me nog even de geschiedenis op een rijtje zetten:

1. Alpeco brengt de Trueno Ricasa naar België, deze was echter enkel te verkrijgen onder de oude kvk-regeling.
2. Original brengt als eerste een spaanse knaller op de markt voor de gewone consument. De toffee.
3. Pyrostar brengt een de supero op de markt welke een kopie is van de Trueno Ricasa. De mammoth en de bombero volgen evenals de lady cracker, ook de big spanish cracker 808 wordt vernieuwd en is nu spaans.
4. Salon Roger brengt nieuwe spaanse knallers op de markt, daar de limiet in Belgie ver bereikt is weet hij toch nog een verbetering aan de knallers aan te brengen door een hardere huls te gebruiken.

Wij merken hier echter buiten het "spaans gebeuren" ook een positieve trend op waarin knallers elk jaar verbeterd worden en er goed naar de vraag van de consument wordt geluisterd. De knallers gaan harder dan een paar jaar terug en zijn sterk verbeterd in veiligheid, mede door het gebruik van de lange lont aan de knallers en het verdwijnen van de gips.

Verder is het soms beter het product eerste te testen of te wachten op ervaringen dan het product te beoordelen zonder enig referentiekader.

Hierbij ga ik het laten en verder het forum enkel lezen omdat wij bij Loots Vuurwerk van mening zijn dat te veel tussenkomst van onze zijde de objectiviteit van het forum kan beinvloeden en de producten niet de juiste referentie zullen krijgen die ze horen te hebben.

Groeten,

Pieter Loots

ik denk dat deze nitraat een zeer goede zal zijn,
ook al vind ik het wel jammer dat hij alsnog 14!! euro per 20 is
ik weet el gordo enzo is duurder per stuk,
maar 14!! dat lijkt gewoon zoveel voor een pakje nitraten daar je ze ook van 4 hebt (flashing thunder van pyrostar)

al met al nog wel een goed product

en de invasie van de spaanse knallers(als ik dit zo mag noemen)
is volgens mij gewoon omdat ze beter zijn dan normale,
veiliger,
lichter,
en meestal harder.
dus ik beschouw het als iets goeds en neit als iets slechts

Laatst bewerkt:
Van de importeur bex? Ik zal een foto opzoeken op mijn oude pc. Je hebt verschillende versie's gehad. De laatste was de 'imitatie bex' zoals die word genoemt. Maar die heet ook Thunder Cracker. Die ken je toch hoop ik wel, met het bekende ruitvormige bex logo?

Ik wil alleen weten hoe de eerste versie eruit zag...althans wat jij denkt!
Want toen dit soort knallers uitkwamen, was er maar 1!

Blanko kartonnen huls met roze crepe papier, met een blanko wit doosje uit me hoofd gezegt. Zal nog wel een foto sturen!

Dit lijkt wel een "spaans" knaller topic te worden zeg!
Maare wat Pieter zegt klopt wel, veiligheid boven alles!
Liever 4 euro extra voor een knaller (want wat is nou een nitraat?) dan een gat in je hand of been of hoofd :), toch?
En als jij het niet eens bent met deze prijs, koop je toch gewoon chooet bangers?
Of niet? Als iedereen dat doet zijn deze knallers zo weer weg, maar ik voorspel dat dat niet zal gebeuren.

Blanko kartonnen huls met roze crepe papier, met een blanko wit doosje uit me hoofd gezegt. Zal nog wel een foto sturen!

Dat is dus een latere versie...de eerste versie die op de markt kwam, was die met het bloemetjes papier en grijs lont...een jaar later kwam dus die versie waar jij het over hebt.

Okee, raar dat er weinig tot geen informatie is over de nitraten waar ik het over heb, en daarin tegen wel veel ervaring/informatie over de bloementjes nitraat met grijze lont. Misschien dat je me dat in het originele topic kan uitleggen? Als ie er is.

Heel Simpel...half jaren 9O kwamen dus de bloemetjes nitraten op de markt...wat ik mij herinner was dat zo rond 94/95...een jaar later was deze nitraat zeer slecht geworden en kwam er dus een vervanger...de bruine met het roze crepe papier....in 99 kwam er een zogenaamde millenium versie uit met 6 gram sas...deze had als toevoeging een fluit.

Heel Simpel...half jaren 9O kwamen dus de bloemetjes nitraten op de markt...wat ik mij herinner was dat zo rond 94/95...een jaar later was deze nitraat zeer slecht geworden en kwam er dus een vervanger...de bruine met het roze crepe papier....in 99 kwam er een zogenaamde millenium versie uit met 6 gram sas...deze had als toevoeging een fluit.

Die millenium nitraten heb ik nog gehad (exacte naam weet ik eigenlijk niet meer), het jaar erop had ik de JCWT (toen ook nog met fluit).
Ik kan me herinneren dat die millenium nitraten per 20 in een paars/blauw doosje zaten, waren echt topdingen. Jammer dat ik ze maar één keer gehad heb.
Ook had je toen nog de (originele) crepenitraten met verschillende kleuren crepe en vlam, knalden ook erg lekker.

Ja joh, vroeger...

Ik heb het btw niet over imitatie bex nitraten! Ik heb het over de originele bex nitraten voor de imitatie nitraten met een ruitje erop.

Die millenium nitraten heb ik nog gehad (exacte naam weet ik eigenlijk niet meer), het jaar erop had ik de JCWT (toen ook nog met fluit).
Ik kan me herinneren dat die millenium nitraten per 20 in een paars/blauw doosje zaten, waren echt topdingen. Jammer dat ik ze maar één keer gehad heb.
Ook had je toen nog de (originele) crepenitraten met verschillende kleuren crepe en vlam, knalden ook erg lekker.

Ja joh, vroeger...

Die in het blauw/paarse doosje waren de crackling thunders (bonbridge) een soort omlabeling van de millenium nitraat en de voorloper van de JCWT/CWT's, haddden een dreun van jewelste.

Laatst bewerkt:
heb er net een vergeleken met de supero
de supero heeft een dikkere dreun alleen de thunder cracker gaf een mooiere flits de knal was ongeveer gelijk de supero ging maar iets harder naar mijn ervaring :)
ltr

De knal zal idd niet veel schelen met de supero en de mammoth. Ze bevatten allemaal ongeveer dezelfde hoeveelheid sas van spaanse kwaliteit. Alleen de huls van de thunder cracker is harder. Als je zo bekijkt zijn ze voorderliger dan die andere twee.

Bekijk bijlage 6523

Vergelijking (van links naar rechts) oude lady cracker(links), nieuwe lady cracker, thunder cracker en spanish cracker (rechts). Allen van Salon Roger.

Wat opvalt is dat de nieuwe lady cracker een stuk kleiner is dan de oude, in diameter en lengte. Hopenlijk is de knal hetzelfde.
En de thunder cracker en spanish cracker zijn vrijwel indentiek, alleen heeft de spanish cracker een staart. Voor de rest hebben ze de zelfde afmetingen.

Ladycracker knalt even hard als de editie van vorig jaar :D :wink:
Alleen een stuk kleiner zoals je al aangaf.
Ook wel grappig dat er in 1 doos van 20st 2 doosjes van 10 inzitten

Ja dat is tegenwoordig altijd zo met die knallers. Allemaal overdoosjes. Wel nice inderdaad.

Toen ik deze nieuwe versie zag schrok ik even, ik dacht HE!? wat klein... Als ze net zo hard knallen als de vorige versie dan gaan mensen nog schrikken denk ik dat zo'n klein ding zo hard kan knallen hehe. De vorige versie kwam toch wel een redelijk doffe dreun af voor 0.8 gram PTS.

Ik heb ze zelf nog niet getest trouwens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan