• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Salon Roger] Spanish Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tunit

VWC lid
Artikelnummer: W204A
Merk: Salon Roger
Importeur: Salon Roger
Aantal gram: ...
Waar te koop: Salon Roger/Loots.
Prijs: €4 per 5 en €35 per 50.
Aantal: 5 en 50 stuks.
Verpakkingseenheid: ...
Opmerkingen: Vlinder gemaakt volgens spaans productieproces!

Er is nog meer nieuws bij Salon Roger!

Met dank aan Salon Roger voor deze informatie.

Foto: Salon Roger

Laatst bewerkt door een moderator:
't Is maar wat je niet duur noemt... hopelijk zijn ze te vergelijken met een fenix nitraat voor deze prijs.

Net 10pakjes gehaald voor 35,- zijn het geld zeker waard!
Goeie lange lond, mooie flits en een keiharde knal.
kortom: AANRADER!!!!!!:)

Ollie-123
Ten eerste bedankt voor je ervaring te delen met ons.
Zou je eventueel binnenkort ook een filmpje kunnen maken, zodat wij ook de knal kunnen beoordelen?

als deze harder gaat dan de
spanish cracker 808 van alpeco dan
neem ik zeker deze maar anders toch voor de
voordeelverpakking van de spanish cracker 808 van alpeco

Ik heb inderdaad verwachtingen in de buurt van de BSC 808 voor deze vlinder. De vertraging is misschien wel beter vanwege de vrij lange lont. Ik vraag me af hoe deze presteren t.o.v. de lady cracker [Edruco] want die zijn 8 euro voor 20 stuks. Als ze significant harder knallen dan de lady crackers zijn ze misschien de moeite waard.

Ik heb ze ook... Nog niet getest. Huls is wel keihard, net als de scorpio eigenlijk. Wel wat minder dik.

Aantal gram is trouwens 1.60 PTS! Dit staat op het doosje. De Scorpio bevat eveneens 1.60PTS, dus ben benieuwd hoe de vergelijking tussen deze twee is :) (Volgens zeggen zouden deze knallers 2 gram PTS moeten bevatten?? Hoe zit dit?)

Ik heb ze ook... Nog niet getest. Huls is wel keihard, net als de scorpio eigenlijk. Wel wat minder dik.

Aantal gram is trouwens 1.60 PTS! Dit staat op het doosje. De Scorpio bevat eveneens 1.60PTS, dus ben benieuwd hoe de vergelijking tussen deze twee is :) (Volgens zeggen zouden deze knallers 2 gram PTS moeten bevatten?? Hoe zit dit?)

Geloof nooit wat op de verpakking staat, en mischhien berekenen ze het niet maar schatten ze het algemeen. Verder zien ze er leuk uit nu even wachten voor wat media bronnen.

Van de buitenkant zien ze er erg goed uit, het doosje ziet er vet uit!

Ben benieuwd naar een filmpje, is namelijk een op het oog leuk productje.

Bekijk bijlage 6522

Vergelijking (van links naar rechts) oude lady cracker(links), nieuwe lady cracker, thunder cracker en spanish cracker (rechts). Allen van Salon Roger.

Wat opvalt is dat de nieuwe lady cracker een stuk kleiner is dan de oude, in diameter en lengte. Hopenlijk is de knal hetzelfde.
En de thunder cracker en spanish cracker zijn vrijwel indentiek, alleen heeft de spanish cracker een staart. Voor de rest hebben ze de zelfde afmetingen.

Knal is best lekker, ik schat hem gelijk of iets feller (minder dof) als de Supero. Prima vlinder dit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan