• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Salon Roger] Match Cracker No 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

PyroPowerZ

VWC lid
Artikelnaam: Match Cracker No. 3
Aantal per verpakking: 100
Aantal in karton: 50 doosjes
Fabrikant/Importeur: Salon Roger
Kruitgewicht: 0,7 gram
Prijs: € 2,50
Effectomschrijving: Knal
Afmetingen:

Verder zit heel de doos vol kruit, maar er zijn geen open strijkers tussen.

Bijlagen

• img0692x.jpg
    img0692x.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 0
  • img0693pp.jpg
    img0693pp.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ze laatst allemaal (alle doosjes) schoon zitten maken.
Met wat wc papier al het kruit er af, en alles (zonder kruit) terug in het doosje.

Maar de knal is verder normaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Ik zie bij alpeco fireworks, en meerdere bedrijven staan, dat er op de verpakking van de pirat strijker, "pirat" staat, maar ze heten wel match creaker, nu wil ik weten of het zelfde verpakking is al vroeger

Hey,

Ik zie bij alpeco fireworks, en meerdere bedrijven staan, dat er op de verpakking van de pirat strijker, "pirat" staat, maar ze heten wel match creaker, nu wil ik weten of het zelfde verpakking is al vroeger

Sommige bedrijven noemen het match cracker, andere weer strijker en weer andere noemen het pirat.
Over de verpakking/strijker durf ik niks te zeggen, dat is bij iedere handelaar weer anders, zo heb ik in oktober bij Salon Roger de "pirat" van NICO gekregen, en in november voor het zelfde geld deze Match cracker no. 3.

Er geldt bij Salon Roger 5 halen 4 betalen voor deze knallertjes. Ze zitten 50/100 verpakt, dus 50 doosjes van 100 stuks in een karton. Een karton kost 90 euro, wat neer komt op 1,80 euro per pakje. :)

Ik had dit jaar een pakje, maar ik vond ze slecht afgewerkt. En ik heel veel weigeraars. Maar diegene die knalden vond ik wel lekker knallen. En voor de prijs zou ik ze niet laten liggen.

Ik heb ze dit jaar voor het eerst gestookt, en ik was redelijk tevreden over de prijs/kwaliteit-verhouding. Ze zijn niet super goed afgewerkt, maar daar is de prijs ook naar. Er waren ook wel een aantal weigeraars per pakje.

Knal is gewoon normaal voor een strijker, maar uiteraard niet zo goed als bijvoorbeeld de Black Box strijkers. Die zijn dan ook beter afgewerkt en een stuk duurder.

Ik zal binnenkort een filmpje en wat foto's hier neerzetten.

Zou je een foto kunnen maken?
De van mij zijn weg? En ik heb ze niet meer op mijn computer staan...

EDIT: never mind, staat al in je post...
Zou ik je foto mogen gebruiken in de startpost? Als ie er is dan.

EXTRA EDIT: Nu werkt de foto weer? Zal wel aan safari liggen...

Nouja, ik zal ze toch maar even posten. :D Mocht het een keer nodig zijn, kun je ze gewoon gebruiken.

rjnwo2.jpg

soqqkm.jpg

219v22x.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan