Ook even een kort verslagje van mij.
Super toffe trip geweest! Maakte de editie van 2024 helemaal goed! Perfect weertje deze keer. Het is een fijn compact festival wat in anderhalve dag eigenlijk wordt gevierd. De hele stad is gezellig en sfeervol met veel mensen, kraampjes, verenigingen, en uiteraard veel vuurwerk. De mascoli zijn een leuk extra vulling, maar ik vind het lastig om ze goed te volgen. Iedereen staat bovenaan die bedding te drukken en eigenlijk wil je niks missen van de avondshows, dus heb je minder oog voor die mascoli. Dit jaar was het extreem lastig om bij de avondshows goed dichtbij te komen. De politiecontrole was omvangrijk. Daarom was het goed dat we direct bij aankomst een plekje bij de laatste strandtent hadden gereserveerd voor de 7e september. Die shows hebben we prima gezien vanaf het strand! Eigenlijk is dat gewoon de beste plek, het strand, maar dan moet je wel enkele tientjes betalen en er op tijd bij zijn om een plek te reserveren. Valt niet mee. De tweede avond heb ik met veel mazzel en billenknijpen een geheim plekje kunnen veroveren op een leuke afstand van ca. 90 meter tot de buizen

Maar dat doe ik volgend jaar ook niet meer. Iets teveel stress, haha. Desondanks gaf dat nu wel toffe beelden!
Ik heb ook weer een aantal liefhebbers kunnen spreken die waren afgereisd naar Recco. Altijd gezellig om samen verstoppertje te spelen met de carabinieri, of om samen een drankje te doen op het strand!
Volgend jaar weer, wat mij betreft. Leuk compact festival met goed Italiaans vuurwerk. Misschien niet het grootste kaliber, maar het flinke tempo maakt echt een hoop goed. Ik heb pareltjes van bommen gezien waarvan ik haast niet kan geloven dat ze dat uit 6" cylinders kunnen persen. Het zijn echt trotse Italianen die dit vuurwerk bouwen; er zit in sommige shows echt uitsluitend Italiaans vuurwerk verwerkt.
Ik heb in een Youtube playlist even mijn video's achter elkaar gezet:
Check vooral ook even 06:31, haha!