Sagra del Fuoco - Recco 2015

FESTIVITEITEN TER ERE VAN ONZE-LIEVE-VROUW VAN SUFFRAGIO - "SAGRA DEL FUOCO"

Maandag 7 september 2015
9.30 Vlag hijsen door de Commissie en door de 7 Wijken
23.00:
21 saluutschoten voor de Heilige Maria en voor de slachtoffers van Buscella Fireworks van Modugno, uitgevoerd door de wijk "Bastia"
Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “Ponte” verzorgd door Lorenzo la Rosa - Bagheria - Palermo
Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “Collodari” verzorgd door de broers Pannella - Benevento

Dinsdag 8 september 2015
3.30 Begroeting aan de Maagd Maria met het tradizionale afschieten van “mascoli” door de Wijken
12.30 Afschieten van “mascoli” van de wijk “Verzemma” in de rivierbedding voor de kerk N. S. del Suffragio
13.00 Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “Verzemma” verzorgd door La Tirrena Fireworks van de broers Ferraro - Mondragone - Caserta
20.30 Plechtige processie door de straten van het dorp met het beeld van Onze-Lieve-Vrouw, ver-gezeld van de Broederschappen met hun kruisbeelden en van het Filharmonisch Orkest G. Rossini.
Tijdens het passeren van het beeld van Onze-Lieve-Vrouw worden er “mascoli” afge-schoten door de wijken “Collodari”, "Verzemma", ”Liceto”, “Bastia”, ”Spiaggia” en “Ponte”
23.00:
Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “San Martino” verzorgd door Gerardo Scudo - Ercolano - Naples
Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “Spiaggia” verzorgd door de broers Scudo (“I Guaglioni”) - Pollena trocchia - Naples
Vuurwek spektakel vanaf de oosterse pier van de wijk “Liceto” verzorgd door Gianni Vaccalluzzo “Zio Piro” - Belpasso - Catania

24.00 Afschieten van “mascoli” van de wijk “San Martino” in de rivierbedding voor de kerk N. S. del Suffragio

woensdag 9 september 2015
18.30 Neerlaten van de vlag door de Commissie en door de 7 Wijken

www.sagradelfuoco.it

2013-09-08-9833.jpg

Laatst bewerkt:
Was really awesome again! To bad we haven't seen each other over there Carlo, maybe next year! When i have time i will post my video's on youtube.

Unfortunately too many things to do for the feast and I was not so present at setups, we will see in Adelfia!

Gerardo Scudo setup:

WP_20150908_09_46_11_Pro_highres.jpg

WP_20150908_09_46_45_Pro_highres.jpg

WP_20150908_09_47_38_Pro_highres.jpg

WP_20150908_09_48_01_Pro_highres.jpg

WP_20150908_09_48_16_Pro_highres.jpg

WP_20150908_09_48_35_Pro_highres.jpg

WP_20150908_09_49_32_Pro_highres.jpg

WP_20150908_09_50_34_Pro_highres.jpg

WP_20150908_09_50_43_Pro_highres.jpg

New KLM daily direct flight from Amsterdam (Schipol) to Genoa from April 2016:

Amsterdam 10.05 - Genoa 11.45
Genoa 12.20 - Amsterdam 14.20

Now Recco & Rapallo fireworks are closer to Netherlands........

Very nice! So maybe i go by plane next year, because parking over there was a disaster. Also very nice departure times!

Thanks, that sounds awesome! Not a long tyring trip anymore, now i'm definitly planning for next year!

We hebben weer geboekt voor dit festijn met m'n gabbertje en de vrouwen. Vliegen lekker op Genua, met de trein een klein stukje naar Recco, uitstappen in het centrum, kort wandelingetje naar Hotel Elena en genieten maar.

Mooi om te zien MichelAngelo, veel voorpret alvast gewenst.
Toch een festival wat ik wel een keer mee wil pakken nog.

Dit jaar lijkt het erop dat ik een avond van dit festival mee ga maken. Ga op vakantie naar Italië deze zomer, in de buurt van Recco. En heb mijn vriendin zover weten te krijgen dat we iets later boeken als wat eerst de planning was..:D

Door de jaren heen al veel Recco filmpjes gezien van 1PYRO8. Moet het nog live mee gaan maken maar het is volgens mij geen kinderachtig vuurwerk daar in Recco.

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik het best kan gaan staan als ik zo dicht mogelijk op 't geweld wil staan?

Dit jaar lijkt het erop dat ik een avond van dit festival mee ga maken. Ga op vakantie naar Italië deze zomer, in de buurt van Recco. En heb mijn vriendin zover weten te krijgen dat we iets later boeken als wat eerst de planning was..:D

Door de jaren heen al veel Recco filmpjes gezien van 1PYRO8. Moet het nog live mee gaan maken maar het is volgens mij geen kinderachtig vuurwerk daar in Recco.

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik het best kan gaan staan als ik zo dicht mogelijk op 't geweld wil staan?

Er worden in totaal 6 shows geschoten van 2 posities. Dus je moet een keuze maken welke kant je graag wil gaan zien. Het is aan te raden om aan de linkerkant van de baai te gaan staan ( +- 100m bij de pizzaria vandaan ). Met name als Vaccalluzzo gaat schieten is het puur genieten.

Hier nog een filmpje van mij uit 2010, dan weet je hoe het er uit kan zien als je inderdaad aan de linkerkant vooraan staat :D

Back
Bovenaan