Ruim 600 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen in Enschede

Status
Niet open voor verdere reacties.

moontan

VWC lid
Ruim 600 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen in Enschede

ENSCHEDE – Ruim 600 kilogram illegaal vuurwerk is maandag in Enschede in beslag genomen. De politie kwam het vuurwerk via een anonieme melding op het spoor.
De politie nam 15 kilogram vuurwerk in beslag bij een 48-jarige Enschedeër. De man werd aangehouden. Tevens deed de politie bij de vondst informatie op die leidde naar een twee locatie in Enschede, waar naar schatting meer dan 600 kilogram illegaal vuurwerk werd gevonden.

Big Five
De politie meldt dat het gaat om zwaar illegaal vuurwerk uit de categorie ‘Big Five’. Onder die noemer vallen onder meer lawinepijlen, zogenaamde flash bangers, mortierbommen, batterijen en grote Romeinse kaarsen.

http://www.tubantia.nl/regio/ensche...rwerk-in-beslag-genomen-in-enschede-1.6733469

Het moge duidelijk zijn na de 7218 vergelijkbare eerdere berichten over dit soort vangsten, dat het hier om Cobra's, lawinepijlen, shells, blokken, candles, rollen e.d. zal gaan. Oftewel "the big five" Verdere berichten over onjuiste benamingen of onkunde van de media kunnen mijns inziens dan ook achterwege blijven.

Flinke vangst. Mooi dat dit spul uit de handen van consumenten blijft.

Want het is maar goed dat die levensgevaarlijke rollen en blokken van de straat zijn...:bonk:
Jep, I know, regels zijn regels...

Het moge duidelijk zijn na de 7218 vergelijkbare eerdere berichten over dit soort vangsten, dat het hier om Cobra's, lawinepijlen, shells, blokken, candles, rollen e.d. zal gaan. Oftewel "the big five" Verdere berichten over onjuiste benamingen of onkunde van de media kunnen mijns inziens dan ook achterwege blijven.

Flinke vangst. Mooi dat dit spul uit de handen van consumenten blijft.

Deels eens , deels oneens chinese rollen en flowerbeds vind ik niet zo'n probleem . Cobras daar in tegen wel en shells

Deels eens , deels oneens chinese rollen en flowerbeds vind ik niet zo'n probleem . Cobras daar in tegen wel en shells

Jep. Categorie 4 flashknallers (losse) zijn de boosdoeners. Samen met shells.
Helaas wordt dat spul te vaak misbruikt waardoor mensen er hinder van ondervinden.

WAARSCHUWING.

Jongens ik zou het posten van collectiefoto's waar prof spul op te zien is achterwege laten dit jaar! Voor je het weet gaan mensen van dit forum meld misdaad anoniem inschakelen..

Waarom ik dit denk? Nou, omdat er mensen/leden hier zijn die staan te springen om dit soort berichten en juichen als prof vuurwerk ons afhandig wordt gemaakt.

Ben gewaarschuwd!

WAARSCHUWING.

Jongens ik zou het posten van collectiefoto's waar prof spul op te zien is achterwege laten dit jaar! Voor je het weet gaan mensen van dit forum meld misdaad anoniem inschakelen..

Waarom ik dit denk? Nou, omdat er mensen/leden hier zijn die staan te springen om dit soort berichten en juichen als prof vuurwerk ons afhandig wordt gemaakt.

Ben gewaarschuwd!

Weinig vertrouwen in medeleden. :rolleyes::cry:

WAARSCHUWING.

Ben gewaarschuwd!

Zoals de waard is vertrouwt ie zijn gasten.

Ik ontken niet dat ik blij ben dat er met regelmaat grote partijen illegaal vuurwerk in beslag genomen worden. Ik zal echter iemand die netjes met zijn spulletjes omgaat nooit zomaar verlinken en van mij zul je dus weinig te vrezen hebben. Al kan ik natuurlijk enkel voor mezelf spreken.

Misschien is hij prof maar dan nog: het feit dat het vuurwerk in de handen rust maakt de situatie an sich niet gevaarlijker. Stel dat hij een consument was die net zoveel kennis heeft als een prof... (Internet and Literature are your best friend).
Het vuurwerk is een levenloos voorwerp en denkt dus niet "Kom, laat ik nou zijn handen sparen en in die van Pietje Puk ontploffen":p

Desalniettemin scherp opgemerkt, heren voor mij.

Moraal: neem de veiligheidsregels in acht met vuurwerk zoals deze voor het betreffende spul gelden (ongeacht het kaliber) en er kan weinig foutgaan.

Ja, helaas wordt er profvuurwerk misbruikt en dat betreur ik.

Wat ik in mijn profiel foto heb is professioneel tijdens een pyro workshop bij m'n oude werkgever en dat is heel wat anders dan als een consument zijnde... #weetwatjezegt :bye:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan