Ruben's vuurwerkshow 2014-2015.

Ruben

VWC lid
Zoals een aantal van jullie al weten schiet ik elk jaar met oud en nieuw een vuurwerkshow weg voor familie, vrienden en omwonenden. Met veel plezier probeer ik elk jaar weer iets moois neer te zetten. Ook dit jaar is het de bedoeling om voorgaande jaren te overtreffen. De eerste voorbereidingen zijn getroffen. Het vuurwerk is zo goed als allemaal besteld. Volgorde is grotendeels ook al bepaald.

De show word niet zoals voorheen doorgelont. Puur voor het feit dat dit in Nederland verboden is. Cakes tape ik wel aan elkaar vast voor de stabiliteit en veiligheid voor omstanders. Ik schiet alleen Nederlands goedgekeurd vuurwerk weg. Aangezien het een openbare ruimte is hoef ik ook geen rekening te houden met de 25KG regeling. Dit vuurwerk word ook door meerdere mensen gebracht dus ook daar worden geen wetten mee overtreden. Aangezien ook elk jaar de politie meekijkt tijdens de show (waarvan ik overigens altijd complimenten krijg) wil ik alles zo mooi, veilig en legaal mogelijk laten verlopen. Ik fakkel de show, schiet de finale ook niet meer elektronisch.

Voorheen stak ik veel producten af per twee om zo het tempo wat hoger te houden. Dit jaar gaan de meeste producten per twee of per drie af. Ligt puur aan het tempo van het product en de inzet in de show. Unieke effecten wil ik meer tot hun recht laten komen door ze in v-shape/w-shape te zetten.

Volgorde zoals ik die nu heb staan:
343maso.jpg

Aanvullingen en opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom!

Groetjes!
Ruben.

Mooie lijst, v/w-shapes zijn inderdaad een mooie toevoeging alleen wel wat werk om te maken.

De Final fates, gaan die allemaal tegelijk ?

Hmm.. wanneer je dus gaat fakkelen zul je zelf niet het complete plaatje zien. Mijn mening is dan ook dat je misschien in dit geval teveel aan je familie, vrienden en omwonende denkt dan aan jezelf. Jij mag er toch ook voor de 100% van genieten op een manier zoals de toeschouwers het doen? Daarom zou ik, indien ik er voor zou kiezen om niet door te lonten, toch voor electronisch ontsteken kiezen. Maar dit is natuurlijk helemaal jouw eigen keus, ik geef slechts mijn mening. :)

Als hij ze niet in huis heeft liggen is er niks aan de hand. Wat ik er uit kan halen zijn ze met meerderen die het vuurwerk bewaren en komt het pas bij elkaar op de plek van de show.

Inderdaad. Dit staat niet in de wetgeving vermeld. Per huishouden mag je 25KG stallen, op een openbare plek komt dit allemaal samen en dat komt neer op het zelfde principe als om 12 uur. Meerdere huishoudens rennen naar buiten met doorlontcakes en zo staat er na een half uur 200KG aan karton en klei in de straat. Daarom zou een show op deze manier ook legaal moeten kunnen.

Ik ben hiervoor trouwens vorig jaar vrijwillig langs gegaan bij het politiebureau, om voor te leggen wat mijn ideeen waren en hoe dit legaal te realiseren was. Bij mijn weten is er dit jaar niets veranderd in de wetgeving waardoor dit nu niet meer zou mogen, mocht dat wel zo zijn dan hoor ik dat uiteraard graag. De fakkels die ik gebruik zijn trouwens ook gewoon legaal te verkrijgen in veel Nederlandse vuurwerkwinkels.

En ja, ik denk inderdaad misschien iets te veel aan mijn omstanders. Maar alles word ook vast gelegd. Zelf heb ik een foto/filmcamera staan die ik laat draaien tijdens de show en ook zijn er altijd andere die daar ook gebruik van maken zodat ik het zelf terug kan zien.

De Finale Fate ga ik op 2 posten plaatsen en laat ik elkaar opvolgen zodat er op elk moment links en rechts één leeg schiet en gelijk over loopt in de volgende. Ben nog aan het kijken of ik er een All At Once en/of At Once achter kan doen.

Ziet er goed uit Ruben en fijn dat je voor weinig geld zulke goeie potten hebt als de BIG 19 en buurtassortiment.
Als je de fire emblem voor het sier effect in je show wil doen zou ik hem er uit halen. Wil je hem alleen voor de tails en de harde burst tja dan zou ik hem er in houden.

Ziet er goed uit Ruben, hopelijk staat er wel iemand om het te filmen. Alvast heel veel plezier :)

Op het aantal kilo's na dan":D

Juist aan het fimen door iemand daar dacht ik ook aan want als je alles zelf fakkelt is t moeilijk om alles te volgen lijkt mij. Verder is t een mooie lijst en geheel volgens de regels.. Kan een ieder een voorbeeld aan nemen. Alvast veel plezier toegewenst en vooral er zelf zoveel mogelijk van genieten. Leuke show lijkt me....

Inderdaad. Dit staat niet in de wetgeving vermeld. Per huishouden mag je 25KG stallen, op een openbare plek komt dit allemaal samen en dat komt neer op het zelfde principe als om 12 uur. Meerdere huishoudens rennen naar buiten met doorlontcakes en zo staat er na een half uur 200KG aan karton en klei in de straat. Daarom zou een show op deze manier ook legaal moeten kunnen.

Ik ben hiervoor trouwens vorig jaar vrijwillig langs gegaan bij het politiebureau, om voor te leggen wat mijn ideeen waren en hoe dit legaal te realiseren was. Bij mijn weten is er dit jaar niets veranderd in de wetgeving waardoor dit nu niet meer zou mogen, mocht dat wel zo zijn dan hoor ik dat uiteraard graag. De fakkels die ik gebruik zijn trouwens ook gewoon legaal te verkrijgen in veel Nederlandse vuurwerkwinkels.

En ja, ik denk inderdaad misschien iets te veel aan mijn omstanders. Maar alles word ook vast gelegd. Zelf heb ik een foto/filmcamera staan die ik laat draaien tijdens de show en ook zijn er altijd andere die daar ook gebruik van maken zodat ik het zelf terug kan zien.

De Finale Fate ga ik op 2 posten plaatsen en laat ik elkaar opvolgen zodat er op elk moment links en rechts één leeg schiet en gelijk over loopt in de volgende. Ben nog aan het kijken of ik er een All At Once en/of At Once achter kan doen.

hoogmoedjes werkt ook prima vooral na de Final fate als extra extra finale. Misschien een tip nog.. Succes

Ik bestel al mijn vuurwerk in Steenbergen aangezien ik daar ook werk. Geen tijd en zin om ergens anders nog vuurwerk te halen. Geen Hoogmoedjes meer voor mij. Daar heb ik trouwens wel vaker mijn show mee afgesloten. Volgens mij 4 of 6 stuks waren het toen. Echter knallen deze niet hard. Vorig jaar afgesloten met 4 In Shock 1 en daarna nog een aantal At Once, ook een goede (harde!) finale. Dit jaar komt dat vast wel goed met de Finale Fate, wat een toppers zijn dat zeg!

Ziet er goed uit Ruben en fijn dat je voor weinig geld zulke goeie potten hebt als de BIG 19 en buurtassortiment.
Als je de fire emblem voor het sier effect in je show wil doen zou ik hem er uit halen. Wil je hem alleen voor de tails en de harde burst tja dan zou ik hem er in houden.

Heb je inderdaad gelijk in. Ik weet nog niet of deze nu in de show wel goed staan. Het is meer een knalcake geworden zag ik tijdens de demo. Helemaal showwaardig is die niet (meer) maar vind het alsnog een gave cake!

Mocht je de At Once van Katan nog achter je show willen schieten zorg er dan voor dat je geen 2014 versie krijgt. Die schiet door een fout niet meer "At Once"

White Thunder verkopen we niet dus daar heb ik bewust niet aan gedacht. Afsluiten met een paar All At Once is alsnog een optie. Maar misschien ook wel overbodig na 4 Secret Salute.

Hier is hij dan!

Finale staat er helaas niet goed op, bestand was groter dan 4GB dus film stopte ermee. Er zijn wel beelden van die probeer ik nog op het internet te gooien.

O, ik had trouwens 500 man publiek (!).

Gefilmt door Lolligeaap van het forum, inclusief finale.. En ohhh wat was die goed! Mocht je geen hele show willen zien maar wel 4 Finale Fate, 624 salutes binnen een paar seconde... Gas op die lollie!

Wauw Ruben wat een mooie show heb jij neergezet, mag je heel erg trots op zijn! mooie opbouw en thema's en een fantastische finale.

Back
Bovenaan