Rotterdam 25-03-2010

moontan

VWC lid
Iemand misschien meer info over een show op 25 maart 2010?

Kortdurende stremming de Nieuwe Maas wegens afsteken vuurwerk

Op donderdag 25 maart 2010 vanaf 22:00 uur tot 23:30 uur zal in verband met het afsteken van vuurwerk vanaf een ponton gelegen in de Nieuwe Maas, de Nieuwe Maas ter hoogte van Kilometerraai 1001.5 circa 20 minuten voor het scheepvaartverkeer worden gestremd.

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2010-3407.html

Laatst bewerkt:
1. Op donderdag 25 maart 2010 vanaf 22:00 uur tot 23:30 uur zal in verband met het afsteken van vuurwerk vanaf een ponton gelegen in de Nieuwe Maas, de Nieuwe Maas ter hoogte van Kilometerraai 1001.5 circa 20 minuten voor het scheepvaartverkeer worden gestremd.

2. Deze stremming geldt voor het scheepvaartverkeer:
- op de Nieuwe Maas, tussen Kilometerraai 1001 en 1002;
- uitvaren van de aangrenzende havens binnen het bovengenoemde gebied, zoals de
Rijnhaven en de Veerhaven.

3. Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij:
- Verkeerscentrale Rotterdam, de wachtchef Verkeersafhandeling,
telefoonnummer 010-252 26 01 of marifoonkanaal 11;
- Haven Coördinatie Centrum, de wachtchef Verkeersplanning & Operaties,
telefoonnummer 010- 252 24 00 of marifoonkanaal 19.

De HAVENMEESTER van ROTTERDAM,
tevens Rijkshavenmeester regio Rotterdam - Rijnmond
26 februari 2010

------------

Fred ik heb het even opgezocht. als ik het goed heb is dit vuurwerk, geschoten vanaf een Ponton, op de zelfde locatie naast de Erasmusbrug waar ook het vuurwerk van de Havendagen geschoten wordt.

wie, wat en waarom.. Ik heb (nog) geen idee

Euromast viert 50-jarig jubileum

ROTTERDAM – In Rotterdam wordt donderdag het 50-jarig jubileum van de Euromast gevierd.

De Euromast werd in 1960 gebouwd ter gelegenheid van de Floriade, die in dat jaar rondom de 107 meter hoge toren werd georganiseerd.

De festiviteiten rondom het 50-jarig jubileum duren nog het hele jaar. Zo is de toren in 2010 gratis toegankelijk voor iedereen die dit jaar 50 wordt.

Donderdag is echter de officiële jubileumviering, met ’s ochtends een verjaardagsfeest waarbij burgemeester Aboutaleb aanwezig is. ’s Avonds is er een groot vuurwerk langs de Maas.

De locatie van de toren, vlak bij de Maastunnel, was bij de start van de bouw in 1959 weloverwogen gekozen: vanaf de toenmalige toegangswegen was de toren goed te zien. Ontwerper van Euromast was architect H. A. Maaskant, de aannemer was J. P. van Eesteren. Het gebouw werd officieel geopend door prinses Beatrix op 25 maart 1960.

Bij het gereedkomen was de Euromast het hoogste gebouw van Rotterdam. Tien jaar later bleken diverse kantoorgebouwen boven de toren te zijn uitgegroeid. Er werd besloten tot het plaatsen van een 85 meter hoge opbouw: de Space Tower. Daarmee werd de Euromast opnieuw het hoogste bouwwerk van Rotterdam. Bezoekers kunnen vanaf het terras op 112 meter met een glazen lift naar het hoogste punt op 185 meter.

Op 96 meter hoogte bevindt zich een restaurant, ook zijn sinds 2004 twee hotelsuites ingericht in de toren.

http://www.refdag.nl/artikel/1469101/Euromast+viert+50jarig+jubileum.html

Er worden enkele honderden shells tot 3" afgeschoten vanaf een ponton in de Maas en ook de Euromast zal nog mooi in de fik staan ;) Zeker de moeite waard om te komen..

heren succes , en bij onweer gelijk naar beneden komen he .

ojaa erg handig ..

WEBCAMS van Rotterdam.

WEBCAM euromast - delfshaven.

m1cz3g1aqqq0.jpg

Krant metro: ''De toren is gesloten voor bezoekers, maar om 22.40 uur wordt iedereen in de stad getrakteerd op een enorm vuurwerkspectacel.''

Oo ik dacht dat ik het zwemmend ook wel zou kunnen zien. :p
Nee maar kan ik het beste bij de Erasmusbrug gaan staan of bij de Euromast zelf?

het lijkt mij als de euromast een Feestje viert met vuurwerk... Dat het vuurwerk niet ter hoogte van de Willemsbrug ofzo geschoten wordt.. dus kun je het beste gewoon naar de Euromast gaan he.

In Rotterdam werd er vandaag op de maas een show geschoten te gelegenheid van 50 jaar Euromast. De show is geschoten door Jaco Vuurwerk uit Ede.

Back
Bovenaan