Rotterdam 08-09-2012

Kan zo'n reactie niet begrijpen.
Steekt er eindelijk eens een schieter z'n nek uit door kwalitatief hoogwaardig materiaal te gebruiken, en dan wordt een show simpelweg afgedaan met reactie's als: "matig" en "saai"

Volgens mij heb je deze show dan niet goed gezien of van 3 km weg ofzo.
Of houd je zoals de meeste 12-jarigen alleen van harde knallen en salute's?

Mooi hoe ze met goede producten toch een saaie show kunnen neerzetten. Was niet perse slecht, maar stond zeker ook niet te juichen. Gelukkig dicht bij de deur, was het kijken daarom zeker wel waard.

Muziek mag volgende keer wegblijven.

Uberhaupt niet weten hoe een show geschoten moet worden denk ik. Maar goed, dat komt wel met de jaren

Ik heb toch zeker genoten van deze show. Je merkt dat er erg goede kwaliteit shells geschoten werden. Zeker top! Jammer dat de show wel met het jaar korter word, maar dat mag de pret niet drukken want het lange ge*** zoals vaker was nu weggelaten. De dikke magnesium tails waren ook echt prachtig moet ik zeggen. En de kleinere salutes in de finale waren ook erg hard ( knalcake ? ) . Jammer dat ik de meeting nog gemist hebt.

Ben blij dat ik er gister aanwezig was.

Laatst bewerkt:
Zelf ben ik dit jaar niet in Rotterdam, maar in Berlijn geweest voo het kijken van shows. Deze show zal ik dan ook beoordelen op basis van de beschikbare beelden. En aangezien de beelden van Vinnie retestrak zijn, kan ik na jaren films bestuderen de show voldoende in perspectief plaatsen.

Het valt mij direct op dat deze show op muziek geschoten is. In dat opzicht is de keuze van producten en timing van de effecten gecombineer met fijne muziek essentieel voor een goede show. Wat ik op film voorbij zie komen, duidt voor Nederlandse begrippen op een goede show. Qua materiaal lijkt het erop dat ik spullen voorbij zie komen die niet zouden misstaan op de Pyronale. Echter, qua diversiteit valt de materiaalkeuze mij wel iets tegen. Blue peony silver whirl to salute is een mooi bommetje, maar deze heb ik de afgelopen jaren veelvuldig voorbij zien komen bij de shows van Rotterdam. In dat opzicht is het bommetje niet bepaald vernieuwend te noemen.

Groot verschil is echter dat de afstand op de Pyronale behoorlijk kleiner is dan bij shows in Nederland. En dit gaat zeer nadrukkelijk ten koste van de beleving. Vanuit dit oogpunt beschouwd vind ik deze show qua intensiteit de minst indrukwekkende van de afgelopen jaren. Niet zo gek ook, want het is een vuurwerk geschoten op muziek. Toch denk ik ondanks dat, dat de finale naar omstandigheden goed gelukt is.

Als ik op de kade had gestaan, had ik gemengde gevoelens over gehouden aan deze show.
+ Timing is goed gelukt.
+ Uitvoering is goed.
+ Thema's kloppen
- Vuurwerk op muziek vind ik in Nederland niet zo interessant. Knokkke-Heist trouwens ook niet, vandaar dat ik daar niet heen ga. Sterker nog, de muziek bij een vuurwerkshow kan mij zelfs irriteren.
- Muziekkeuze erg tradioneel, zeer weinig origineel. Niet swingend.
- Diversiteit producten valt mij tegen.

Kortom: voor 2013 ligt er een nieuwe uitdaging klaar voor de schrijvers en bouwers van de show. Indien ik niet in Berlijn zit, zal ik zeker een kijkje komen nemen, want Rotterdam blijft één van de interessantere shows in Nederland.

Laatst bewerkt:
Hey jup, heb jij sinds Berlijn een typ Virus te pakken ofzo :p
Net eerst een heel verslag op fpm en nu dit ! , begrijp me niet verkeerd ik vind het juist positief !
Niet alleen van , jah het is k*t of het is goed, lekker onderbouwd :-) Supers ! Thanks :-)

Als ik heel eerlijk ben had ik er meer van verwacht.
Oke, als ik puur objectief ben en ik de vorige havendagen shows er niet bij betrek, was dit een prima show voor in de binnenstad.
Als ik echter de show ga vergelijken met voorgaande jaren, was 'ie dit keer best matig.
Toen het afgelopen was, had ik het gevoel dat er nog iets moest komen, maar dat kwam dus niet.
Ook hoopte ik misschien stiekem op meer salutes.
Al met al: Ik zou deze show het cijfer 7 geven, en het was in ieder geval weer een leuk uitje in mijn mooie stad!

Hey jup, heb jij sinds Berlijn een typ Virus te pakken ofzo :p
Net eerst een heel verslag op fpm en nu dit ! , begrijp me niet verkeerd ik vind het juist positief !
Niet alleen van , jah het is k*t of het is goed, lekker onderbouwd :-) Supers ! Thanks :-)

Scherp opgemerkt van je. Mijn posts wil ik wel even toelichten. Als ik de mogelijkheid heb, dan reageer ik zo genuanceerd mogelijk. Alleen heb ik de indruk dat genuanceerde (lees: langere) posts op VWC niet bepaald gewaardeerd worden door het gros. En aangezien ik geen zin heb om voor kat zijn kud een heel verhaal te gaan typen, beperk ik mijn posts tegenwoordig enigszins.

Misschien is een discussie over postgedrag wel eens interessant. Ik merk namelijk ook al een tijdje op dat nietszeggende of weinig boeiende posts soms vele thanks of reacties krijgen, terwijl posts met meer diepgang of een afwijkende mening niet gewaardeerd lijken te worden. Oppervlakkigheid lijkt soms te regeren, maar misschien ligt dat gewoon aan het niveau van de posters op VWC die het liefste 50 filmpjes van dezelfde knaller willen bekijken. Misschien deze discussie ergens maar eens aansnijden dan?

hierbij mijn film van de wereldhavendagen 2012 , geschoten door Xena.
met de orginele muziek eronder.
was een hele mooie show met top produkten. dit willen we graag meer zien in NL

Een geslaagde poging van Xena om een mooie show op muziek neer te zetten met prachtige Europese materialen van geweldige kwaliteit! Zo kan het dus ook!

Ik was gister ook aanwezig bij de Vuurwerkshow, ik heb zelfs nog 40 minuten gelopen om bij de meeting te komen (ik was bij leuvehaven uitgestapt en er was na de nieuwe loopbrug een heel groot stuk afgezet voor een evenement waar je omheen moest lopen om bij de meeting te komen)

Ik vond de meeting leuk en gezellig en het was ook leuk dat een paar Cat. 1 vuurwerk aan het stoken waren.

De vuurwerkshow zelf vond ik mooi om te zien en er zaten hele mooie shells tussen, was zeker de moeite waard!

en mijn foto's vanaf de LVC Meeting

DSC_0116.jpg

DSC_0117.jpg

DSC_0124.jpg

DSC_0139.jpg

DSC_0146.jpg

Back
Bovenaan