[Roosendaal] GIGA vuurwerk Roosendaal

Mednor

VWC lid
Hallo Vuurwerkcrew'ers,

Sinds 2011 is er een nieuwe vuurwerkwinkel in Roosendaal geopend. Dit is GIGA vuurwerk roosendaal, waar ik vorig jaar alles besteld heb. Mij vertelde ze dat ze ook vanaf December 2012 open zijn.

Ze verkopen vuurwerk van Lesli. vorig jaar had ik enkele potten uit de pyroshopper lijn, waar ik erg van gecharmeerd was. Daarnaast vond ik de 'Old dutch' en de sterrenbeelden erg vet. Met het laatste was mn vriendin ook aardig verrast!

Ik vond deze winkel bijzonder goed doordat het personeel erg vriendelijk en behulpzaam is. Bij het ophalen van mijn bestelling werd ik binnen 5 minuten geholpen. Wanneer je gaat bestellen(op voorhand) vragen ze een indicatie tijd en dag wanneer je het ongeveer wilt komen ophalen. Dit is erg handig omdat ze de bestelling al klaar hadden staan. Dit alles zorgde voor een snelle doorstroming en dus weinig tot geen wachttijd.

Daarbij vind ik de winkel erg bijzonder. Waar ik gewend was een glazen vitrine te zien met wat stukken vuurwerk hierin gepresenteerd, was het hier helemaal anders. Er is een ware 'vuurwerk showroom' waarop alles wat er te koop is, staat uitgestald in schappen. Hier zie je het vuurwerk voordat je het koopt.

Het mooiste vond ik nog wel de mogelijkheid om filmpjes te zien van het vuurwerk wat ze er verkopen. mbv internet kon ik zien wat ik kocht. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik niet weer bedrogen uit kwam, zoals me dat voorgaande jaren wel is overkomen.

Eerlijk is eerlijk, ik moet er een flink stuk voor rijden(ong 40 KM) maar deze winkel is anders dan andere winkels. Ik merkte dat ze waarde hechtte aan de klanten en ze hun best deden om een soort van vaste klantenkring te ontwikkelen. Ik behoor in ieder geval erg graag tot deze kring en koop er dit jaar zeker weer mijn vuurwerk. Zowel vooraf de bestelling als één van de laatste dagen wat extra's uitzoeken in de showroom :D

Als je vragen hebt over deze winkel of over mijn verhaal, dan zal ik ze proberen te beantwoorden uit mijn ervaring hiermee. Vuur ze maar als een vuurpijl op me af.. Begin December (zo net na Sinterklaas) zal ik alweer een tochtje maken om te gaan kijken in de showroom en alvast een bestelling te plaatsen. Zijn er vragen waar ik geen antwoord op kan geven, zal ik ze daar aan die werknemers voorleggen!

Ik vindt het aanbod van Gigavuurwerk persoonlijk eigenlijk niet echt interessant. Ze gebruiken gewoon adviesprijzen en daar is niet zo veel speciaals aan. Lesli is in mijn ogen ook eigenlijk een veel te dure importeur met maar een paar goede budgetproducten. In roosendaal heb je eigenlijk veel betere winkels in de buurt. Een voorbeeld is Vestavuurwerk http://www.vestavuurwerk.nl, waar ze producten verkopen die in verhouding een wat betere prijskwaliteit hebben. Dan bedoel ik met name de producten van Royal fireworks(fu collection en Red factory collection).

In de buurt heb je ook Vuurwerkland-steenbergenhttp://www.vuurwerklandfreaks.nl/ waar je veel producten kan kopen voor een veel lagere adviesprijs. Nu is er alleen nog de freaks site waar je minimaal 500 euro moet besteden maar over een paar dagen komt de normale consumenten site onlinehttp://www.vuurwerkland-steenbergen.nl.

In Roosendaal en omstreken heb je trouwens nog veel meer winkels maar die ken ik niet echt eigenlijk, want die zijn vaak nog niet online. Enige winkel die ik nog meer ken is de boerenbond en die verkoopt eigenlijk precies hetzelfde. Ook Lesli en dezelfde lijnen.

Ik snap eigenlijk niet echt waarom je die winkel nou zo goed vindt,want ik zie dat je argumenten eigenlijk een beetje een standaard van elke winkel zijn. In elke winkel wordt een indicatietijd geregeld zodat je inderdaad sneller bestellingen kunt afgeven. En dat van die showroom snap ik eigenlijk ook niet helemaal. Ik ken eigenlijk geen winkel zonder showroom. Zou je dat misschien wat beter uit kunnen leggen?

:bye:

Wat ik al zeg, bij gigavuurwerk is het uitgebreider dan bij andere vuurwerkwinkels die ik heb gezien.. Zoals het staat beschreven, wat ik veel mee heb gemaakt is dat er een glazen vitrine gevuld is met zoveel mogelijk vuurwerk en dan maar een bepaald percentage van het totale assortiment wat te leveren is. Dit is bij gigavuurwerk veel uitgebreider, wat ik erg netjes en geordent vind, wat ten gevolge heeft dat ik er graag kom.

Verder vind ik de Lesli lijn erg goed. Van adviesprijzen weet ik zelf niets, maar het feit dat ze ondanks de persoonlijk service niet duurder zijn vind ik goed. Dat ze de prijzen niet onder de adviesprijzen houden, is gewoon logisch. Wat betreft budget-vuurwerk, ik heb, zoals in de openingspost aangegeven, regelmatig gekozen voor budget vuurwerk waarna ik vond dat het tegenviel(wel volledig eigen schuld). Met behulp van de visuele handel en ondersteuning die ik hier heb meegemaakt is dat afgelopen oud&nieuw helemaal niet geweest!

Zonder dat ze duurder zijn, zorgen ze (bij mij) voor een beter gevoel door persoonlijke aandacht en een snelle doorstroming. Uiteraard zal iedereen hier naar streven maar bij bijvoorbeeld vestavuurwerk vind ik dat ze dit niet waar hebben gemaakt, toen ik daar iets bestelde(enkele jaren terug).

Bij een boerenbont vind ik het vervelend dat als je iets van tevoren besteld, ze bij afhaling je order nog bij elkaar moeten gaan zoeken.. Persoonlijk vind ik dat ronduit slecht..

Ik hoop me zo beter te hebben verklaard. Uiteraard heeft iedereen zijn of haar eigen mening, wat ik respecteer. Ik heb een goede ervaring met deze winkel, welke ik graag deel.

:bye: :bye:

Ik zelf vind persoonlijke service niet nodig. Het enige wat voor mij echt belangrijk is is het assortiment en dat is bij een dealer van Lesli voor mij meestal niet zo goed. Ik ben nu al weken naar producten aan het kijken welke ik wil hebben en vind de producten van Lesli meestal te duur. Ik kom meestal ook niet in de winkel waar ik ga kopen tot de verkoopdagen omdat de winkels te ver weg zijn. Ik kom zelf uit Vlissingen en ga helemaal naar Steenbergen voor mijn vuurwerk.

Ik snap wel dat jij dit een goede winkel door je ervaring er mee alleen ik wil je duidelijk maken dat je misschien met wat andere winkels een leuker oud en nieuw hebt doordat je meer en vaak ook mooier siervuurwerk hebt voor een betere prijs. Ik doel nu eigenlijk op Vuurwerkland Steenbergen et een veel groter assortiment die vanaf december ook een hele goede service hebben met een afgeladen winkel vol met al hun vuurwerk wat ze kopen(dummies).

Ik zelf koop altijd mn vuurwerk in Bergen op Zoom bij Ed Raket. (www.edraket.nl) deze winkel heeft echt een super collectie en deskundig advies. Ik heb twee keer enorm mn neus gestoten bij vuurwerkland steenbergen... wat een zooitje en wat een chaos en altijd de verkeerde artikelen geleverd !!! Met Giga heb ik geen ervaring maar het assortiment is echt niet boeiend zeg maar gerust saai....Nee... mijn winkel is en blijft voorlopig ed raket !!!

Succes !!!

Ed Raket ken ik alleen van horen.. Maar wat ik me afvraag, wat is er 'deskundig' aan het advies wat ze geven? Vuurwerk is toch voornamelijk smaakgebonden en voor ieder persoon anders?? Veel soorten vuurwerk komen overeen qua vorm van afgaan etc, maar qua combinaties geeft persoonlijke smaak denk ik de voorkeur.

Wat ik positief vind aan het personeel van gigavuurwerk is dat ze goed begeleiden bij de aankoop. Ze luisterde naar mij interesse en boden aan de hand daarvan enkele mooie potten, wat ze konden onderbouwen met de filmpjes in de showroom. De productkennis was tip-top in orde bij de verkopers en daardoor weten ze wat ze verkopen. Misschien vind je dat onder 'deskundig advies' vallen tommy??

EDIT: Zojuist begrepen dat tommythunder de eigenaar is van ED-Raket..
Dan zijn bovengenoemde vragen ook zinloos. Bedankt Ed, mooie reclamepost!!

Laatst bewerkt:
Hallo Vuurwerkcrew'ers & Mendor natuurlijk,

Ja de klant staat bij ons op nummer 1 want klant is immers koning.
Wat dat betreft is onze missie is geslaagd want het gaat ons niet alleen om het verkopen van vuurwerk maar genieten wanneer de klant tevreden de deur uit gaat. Natuurlijk is het ook belangrijk dat het vuurwerk goed is, maar daar twijfelen wij niet aan want wij weten als geen ander dat het kwaliteit is wat Giga Vuurwerk leverd, wij kopen namelijk in bij de grootste leverancier Lesli van Nederland en dat word je niet zomaar.
Vuurwerk is een passie die wij (Giga Vuurwerk crew) graag willen doorgeven aan onze klanten en blijven ons richten op verbetering en tevreden klanten.
Daarom zien we je graag terug in onze winkel aan de Veenen 12B in Roosendaal en natuurlijk iedereen die dit leest.

Ik zelf koop altijd mn vuurwerk in Bergen op Zoom bij Ed Raket. (www.edraket.nl) deze winkel heeft echt een super collectie en deskundig advies. Ik heb twee keer enorm mn neus gestoten bij vuurwerkland steenbergen... wat een zooitje en wat een chaos en altijd de verkeerde artikelen geleverd !!! Met Giga heb ik geen ervaring maar het assortiment is echt niet boeiend zeg maar gerust saai....Nee... mijn winkel is en blijft voorlopig ed raket !!!

Succes !!!

Moet je onder dit bericht geen "groetjes van ed" zetten?
Doe je namelijk onder andere berichtten wel...

Giga vuurwerk succes met de verkoop!

@gigavuurwerk grootste importeur zegt totaal niks over kwaliteit pas op met zulke uitspraken! :wink:

Begeleiding bij de aankoop zou mij echt een worst wezen. Als het bestelde vuurwerk maar op voorraad is en de wachttijd beperkt is ben ik tevreden. Advies hoef ik niet want ik weet wat ik wil.

Voor de gewone consument een prima winkel met zo te zien een uitgebreid lesli assortiment. Voor mij als freak niet de moeite waard om een paar uur voor in de auto te zitten

Hallo Vuurwerkcrew'ers & Mendor natuurlijk,

Ja de klant staat bij ons op nummer 1 want klant is immers koning.
Wat dat betreft is onze missie is geslaagd want het gaat ons niet alleen om het verkopen van vuurwerk maar genieten wanneer de klant tevreden de deur uit gaat. Natuurlijk is het ook belangrijk dat het vuurwerk goed is, maar daar twijfelen wij niet aan want wij weten als geen ander dat het kwaliteit is wat Giga Vuurwerk leverd, wij kopen namelijk in bij de grootste leverancier Lesli van Nederland en dat word je niet zomaar.
Vuurwerk is een passie die wij (Giga Vuurwerk crew) graag willen doorgeven aan onze klanten en blijven ons richten op verbetering en tevreden klanten.
Daarom zien we je graag terug in onze winkel aan de Veenen 12B in Roosendaal en natuurlijk iedereen die dit leest.

Wat leuk dat u mijn post leest! Bij deze wil ik u dan nogmaals een compliment maken!

Wanneer gaat de showroom weer open?? Ik kom dit jaar graag weer een kijkje nemen..
Is er in de showroom nog veel verandert??

Kan niet wachten tot oud&nieuw :)

[Roosendaal] GIGA vuurwerk Roosendaal

Hallo iedereen,

De winkel is vanaf 7 december weer open. Top.:D

14 december geven wij een GiGa Vuurwerkshow bij voetbal vereniging R.k.v.v Roosendaal.
Kom ook naar dit spectakel, DON'T miss it!

Giga Vuurwerk is wel spannende en uitdagend want wie verkoopt vuurwerk voor overdag!!
GiGa Vuurwerk wel, zie onderstaande promotie film gemaakt door de Vuurwerk Crew.

http://www.youtube.com/watch?v=Kq3K3NvjeAM

Mendor,ik kom nogmaals terug op onze binding met onze klanten. GiGa Vuurwerk gaat iedere 50 st klant een vuurwerkpakket kadoo geven (12 klanten). Onze aller eerste klant krijgt iets speciaals waar ik nog niets over kan vertellen. Wij hopen dat je ook naar de vuurwerkshow komt en mij wil opzoeken. Misschien hoor je wel tot de gelukkige winnaars.:)

Tot binnen kort

Goed om te horen... Dat filmpje vind ik echt supervet!! welke pot is dat en staat deze ook op de folder??

Hoelaat is die vuurwerkshow de 14e?? en kan je daarna al gelijk een bestellijst invullen nav hetgeen getoond is???

Als er prijzen aan verbonden zijn, kom ik zeker even een kijkje nemen.. Ben benieuwd naar het spektakel van dit jaar. Verkopen jullie weer de potten van Pyroshopper en zijn er nog meer dit jaar??

mvg,

Back
Bovenaan