Rookbom zorgt voor onrust bij korfbalwedstrijd

Wat zaterdagavond een topper in het Belgische korfbal moest worden, eindigde in complete chaos toen een supporter een rookbom op het speelveld gooide. Verschillende mensen raakten bevangen door de dampen en werden overgebracht naar het ziekenhuis.

201203120645-1_vijf-gewonden-na-rookbom-tijdens-korfbaltopper.jpg

De partij tussen Scaldis uit Antwerpen en Voorwaarts uit Edegem was iets na 22 uur amper enkele minuten bezig toen vanuit de tribune een rookbom naar het speelveld werd gegooid.

“Die zorgde voor een vrij sterke rookontwikkeling, waarop de scheidsrechter niet anders kon doen dan de wedstrijd stilleggen”, zegt de Herentalse brandweercommandant Jan Peelaerts. “Toen de oranje rook na een paar minuten weer neerdaalde, kregen enkele supporters ademhalingsproblemen. Er was toen sprake van lichte paniek.”

Ademhalingsproblemen

De hulpdiensten brachten vijf mensen met ernstige ademhalingsproblemen naar het Herentalse ziekenhuis, maar die zouden er geen blijvende lichamelijke schade aan overhouden. Enkele andere supporters kregen buiten de Blososporthal zuurstof toegediend. Politie heeft de identiteit van de bommengooier nog niet kunnen achterhalen.

bron

Sjonge, het wordt echt steeds gekker. Je hebt echt een IQ van 0 als je dit doet. Hopelijk wordt de dader met vele jaren cel gestraft.

de wereld word steeds raarder/vreemder/idioter!
Sjonge Jonge..
Eerst alleen bij Voetbal. toen bij zaal voetbal. af en toe in het uitgaans gebeuren..
en nu bij Korf bal..?

dit nummer is ooit bedoeld als sarcastisch grapje..
Helaas is het bijna de nieuwe realiteit:bye:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

t kan nog gekker hoor... de edele sport hockey...

http://www.bloemigans.com/

De Bloemigans staan er om bekent dat het de die hard suporters zijn van Bloemendaal, Niet dat ze ervoor zorgen dat er gewonden komen!,
I.P.V Knuppels, Vuisten en Boksbeugels, of rookbommen op het veld gooien, houden hun zichzelf wel in de hand, en zien ze het nogsteeds als een sportief spelletje Jasper!
Ze nemen zeker rookbommen en dergelijke mee, maar dat zie je ook bij de Amsterdam arena, niet dan?

Hier is niks mis mee toch?
bccc79601d68c34b7ae8b223662619c4_view.jpg

Een club steunen is iets anders dan zorgen dat de tegenpartij vanalles naar hun hoofd krijgt gegooid?

De persoon in de sporthal steunde misschien ook alleen zijn club. Maar die kwam er blijkbaar achter dat een rookbom in de hand warm wordt en dat als er een dak boven zit het rook nergens heen kwam.

Om eerlijk te zijn is dit net een slechte Belgenmop he?
Die vent zal wel wat Jupilertjes te veel op hebben...

Politie heeft de identiteit van de bommengooier nog niet kunnen achterhalen.

Typisch media, zwaar overdreven dus, oranje rook daarintegen dat komt mij bekend voor jullie niet? Dat betekend dat het ene vrij verwant moet zijn aan deze fora... Als je snapt wat ik bedoel?

@mitchy Oranje rook is op wel meerdere plaatsen te koop hoor en als je het zou zoeken via google kom je er ook wel. Verder zie ik niet waar de media en politie zouden overdrijven. het aantal mensen dat last heeft is aanzienlijk en die foto geeft ook wel aan dat het hele spel verstoord werd, dus die man moet echt wel gestraft worden.

@mitchy Oranje rook is op wel meerdere plaatsen te koop hoor en als je het zou zoeken via google kom je er ook wel. Verder zie ik niet waar de media en politie zouden overdrijven. het aantal mensen dat last heeft is aanzienlijk en die foto geeft ook wel aan dat het hele spel verstoord werd, dus die man moet echt wel gestraft worden.

Ik bedoel het woordje bommengooier is zwaar overdreven net alsof die een of andere terrorist is maarja...

Back
Bovenaan