Romeinse kaarsen projectje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leendert97

VWC lid
Beste mede-freaks,

Ik ben van plan om een klein projectje te maken met Romeinse Kaarsen. Plan is om ze in een soort van stellage te zetten zodat ze blijven staan, en boven op de lontjes rotjeskruit te gooien zodat alles aan gaat. Wie weet de maat (lengte, doorsnede) van een normale romeinse kaars van 10 shots? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom .

Groeten!

Wat voor een stellage ga je maken? ik had vorig jaar een bloempot(van ijzer) waar ik romeinse kaarsen in had gedaan en dan gewoon wat kruit er overeen en aansteken maar.

Het wordt een houten bak die iets hoger is dan de Romeinse kaarsen, zodat het kruit er op blijft liggen. Foto's volgen!

Dat filmpje lijkt me ook wel leuk gedaan! Aren hoe maak ik dat zo in w shape? Is mijn eeerstr projectje dus houd het nog even simpel..

Hier een filmpje van een goed en makkelijk te maken Romeinse Kaarsen Rek.

Heb deze zelf ook nagebouwd en werkte prima:
e06b89.jpg

Hier was het rek bijna af, gewoon in 1x goed maken dan heb je er jaren plezier van. Je kan er nog dwarslatten onder maken, dit kan ik je wel aanraden (veiligheid/stabiliteit)

En nog een rekje:

Hier het resultaat (uiteraard nog zonder inhoud) Het worden 8x6 = 48 Romeinse kaarsen van 10 shots dus in totaal 480 shots.. Het staat nog niet vast op de voet dus niet zeuren dat het niet in het midden staat:p 5.jpg

Als alles goed vast zit kan er denk ik maar weinig misgaan, want omvallen zal het niet met die voet en vlam vatten kan ook niet wan zolang brand het in totaal niet.

Beste mede-freaks,

Ik ben van plan om een klein projectje te maken met Romeinse Kaarsen. Plan is om ze in een soort van stellage te zetten zodat ze blijven staan, en boven op de lontjes rotjeskruit te gooien zodat alles aan gaat. Wie weet de maat (lengte, doorsnede) van een normale romeinse kaars van 10 shots? Andere tips zijn natuurlijk ook welkom .

Groeten!

moest meteen hier aan denken haha

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan