Roep om verbod vuurwerk

Jorn89

VWC lid
'Liever vuurwerkshow dan geknal op straat'

Stoppen met consumentenvuurwerk? Dat vindt 72 procent

Een minderheid van de Nederlanders vindt dat we gewoon door moeten gaan met de traditie dat consumenten vuurwerk afsteken. De rest wil een geheel verbod of een professionele vuurwerkshow. Minister Bussemakers is vooral gecharmeerd van die laatste optie.

Gisteren werd bekend dat 18 organisaties een manifest ondersteunen waarin staat dat consumentenvuurwerk verboden moet worden. De minister constateert ook dat er steeds meer kritiek komt op de traditie dat iedereen rond de jaarwisseling vuurwerk mag afsteken. "Je ziet dat tradities veranderen. Dat geldt voor Zwarte Piet, dat zie je bij vuurwerk."

Bussemaker ziet in een geheel verbod niet de oplossing. "Je moet dit met elkaar bespreken en je moet niet van bovenaf zeggen: we doen het helemaal niet meer", zegt ze. De minister wijst op het 'mooie alternatief' van gemeenten om zelf een groot vuurwerk te organiseren. "Dan heb je toch heel mooie pijlen, sterren en kleuren, zonder het gevaar."

Peiling
Uit een peiling op deze site blijkt dat 30 procent van de stemmers helemaal van vuurwerk af wil, 42 procent wil een verbod voor consumenten, maar wel een professionele vuurwerkshow.

29 procent vindt dat de traditie moet blijven en dat iedereen vuurwerk moet kunnen afsteken. Ruim 10.000 mensen stemden op de poll.

Bron: RTL Nieuws

Ik denk het wel.

Ze hebben de cijfers verdraaid, toen ik stemde stond de teller nog op 34%... nu ineens 29%... dat kan echt niet binnen een half uurtje hoor... met 10000 stemmen.

Het stinkt aan alle kanten dat RTL Nieuws.

De media voert onder aanleiding van Groenlinks een hetze tegen vuurwerk, dat is nu wel duidelijk, dat kan echt alleen maar in Nederland.

Ik denk het wel.

Ze hebben de cijfers verdraaid, toen ik stemde stond de teller nog op 34%... nu ineens 29%... dat kan echt niet binnen een half uurtje hoor... met 10000 stemmen.

Het stinkt aan alle kanten dat RTL Nieuws.

De media voert onder aanleiding van Groenlinks een hetze tegen vuurwerk, dat is nu wel duidelijk, dat kan echt alleen maar in Nederland.

Maar waarom is de media zo tegen vuurwerk ?

Omdat ze graag de mensen tegen elkaar op zetten. En ook de media weet best dat het merendeel van de nederlanders helemaal niet tegen consumenten vuurwerk is. Maar dat is geen interessant nieuws. Nee het interessanter om het bloed van de bevolking te laten koken. Want dat zorgt voor kijkcijfers.

En dan heb je nodig een beetje de stuwing van politiek nederland, de artsen en andere hoogopgeleiden. Want de mening van jan met de pet is toch niet relevant.

Sowieso bij voorbaat al gemanipuleerd..

"Vuurwerk moet helemaal verboden worden" i.p.v. "Vuurwerk moet blijven" De stelling is het antwoord.

Daarnaast zijn er 3 antwoorden waarvan 1 voor en 2 tegen. Kans van 2 op 3 dat iemand tegen vuurwerk stemt en van 1 op 3 dat iemand voor vuurwerk stemt. Terwijl de stelling het antwoord van de stemmer bij voorbaat al beïnvloed.

Ik word een beetje moe van al die negatieve berichtgevingen op vwc.
Het probleem is dat iedereen hier hun gal spuwd, maar een facebook site als bcn traditie maar net 500 like's heeft.Dus blijkbaar is de nood nog niet hoog onder de 18.000 members.
Mij persoonlijk maakt het niks uit, ik sta binnen 10 minuten op duits grondgebied waar ik naar hartelust kan afsteken op oudjaarsavond..of ik reis naar mijn schoonouders in hongarije.

Iedereen erkend het probleem, maar er word feitelijk niks opgelost....dus de vraag aan vwc om dit soort negatieve berichtgevingen niet meer te plaatsen. Dat scheelt een hoop ergernis en frustratie bij members die er blijkbaar niks aan willen of kunnen veranderen.

Over 10 jaar zijn we gewoon terug bij het ouderwetse meterpakketje om 00.00..of iedereen dat nu leuk vind of niet, dit is gewoon de harde realiteit en toekomst visie.

Het probleem is dat iedereen hier hun gal spuwd, maar een facebook site als bcn traditie maar net 500 like's heeft.Dus blijkbaar is de nood nog niet hoog onder de 18.000 members.
Mij persoonlijk maakt het niks uit, ik sta binnen 10 minuten op duits grondgebied waar ik naar hartelust kan afsteken op oudjaarsavond..of ik reis naar mijn schoonouders in hongarije.

Iedereen erkend het probleem, maar er word feitelijk niks opgelost....dus de vraag aan vwc om dit soort negatieve berichtgevingen niet meer te plaatsen. Dat scheelt een hoop ergernis en frustratie bij members die er blijkbaar niks aan willen of kunnen veranderen.

Over 10 jaar zijn we gewoon terug bij het ouderwetse meterpakketje om 00.00..of iedereen dat nu leuk vind of niet, dit is gewoon de harde realiteit en toekomst visie.

Wat moeten we dan net doen of onze neus bloed?Het is zoals het is en daar horen dit soort berichten ook bij.
Ben het wel met je eens dat er zo weinig animo is voor bcn traditie kleine moeite om ze een like te geven.

Dat denk ik niet
Dat zou de handel alleen maar grooter maken
De meesten mensen blijven het kopen denk ik

Wat is qua nieuws beter?? Her en der wat brandwonden en oogletsel waar geen camera bij is of een vuurwerkshow wat op welke manier dan ook uit de hand loopt. Uiteindelijk gaat helaas alles altijd een keer fout. Vervolgens komen er onderzoeken hoe het fout heeft kunnen gaan, wie moet er aan de schandpaal etc.... Zie het als een investering in de toekomst.

Gezien facebook reacties 95 voor vuurwerk 5 procent tegen.
Iedereen vindt het maar raar jong en oud.
Zag zelfs een echte vuurwerkhater die zei van mij mag het verboden worden maar dan wel eerlijk en niet zo vies als nu

Misschien moet jij je gewoon iets minder ergeren. Koop liever wat extra vuurwerk. Laat zien dat Nederland een rijke vuurwerktraditie heeft door veel af te nemen. Maak geen ongelukken en lach om die overdreven nieuwsberichten. Zelf vind ik die krantenartikelen die bol staan met 'nitraatbommen' en dreigende vuurwerkverboden niet sfeerverpestend, maar gewoon onderdeel van de aanloop naar oud en nieuw. We zouden op dit forum iets minder mogen steigeren bij het lezen van deze stukken. Ik bagatelliseer de toon van de media niet, maar ik ridiculiseer de berichtgeving liever. En verder steek ik net zoveel af als andere jaren. Of nog iets meer natuurlijk.

We gaan het weer mee maken hoeveel miljoenen er weer verkocht worden, als de cijfers van de media kloppen zouden de verkoopcijfers ook veel lager moeten liggen, maar waarom zegt mijn gevoel dat we ook dit jaar weer gezellig rond de 70miljoen de lucht in jagen.
Daar zit 21% belasting op, is €14,7 miljoen voor den Haag.... daar zeggen ze echt geen NEE tegen.

Back
Bovenaan