Rode ME-L en overige te koop aangeboden.

BurstDuo

VWC lid
Hierbij verkoop ik een aantal producten die ik door de jaren heen heb gekocht om vuurwerk opnames te maken. Ik hecht veel waarde aan goede opnames en verander om de 2 jaar m'n materiaal merk ik... om steeds het maximale eruit te halen, maar inmiddels ben ik verkocht aan de opname kwaliteit van de Iphone 11 in 4K
60FPS modus. Of het moet een Panasonic gh5 ii camera worden haha.

De onderstaande spullen mogen daarom weg. Ik hoef er niet de hoofdprijs voor. Alles voor €19ps. Wellicht kan ik er een andere liefhebber blij mee maken. Ik bewaar altijd de originele verpakkingen dus krijg je ook mee.

Rode ME-L voor €19
Shoulderpod Pro Rig €19 (zie website Shoulderpod)
Panasonic groothoek lens €19 (deze heb ik 4 jaar terug voor €225 gekocht)

Link Shoulderpod: https://www.shoulderpod.com/shop/p/shoulderpod-x1

Bij interesse graag een pb.

De foto's:

1000064508.jpg1000064504.jpg1000064505.jpg1000064506.jpg

Laatst bewerkt:
Puur uit interesse: wat is er zo bijzonder aan de camera van een IPhone 11?

Mag je zeker vragen. Ik heb door de jaren heen met verschillende camcorders gefilmd, verschillende (dure) systeem camera's gebruikt (met daaraan de juiste objectieven) en met mobiele telefoons gefilmd. Ook heb ik (en nog steeds) nauwlettend andere filmpjes in de gaten gehouden waarbij de camera kwaliteit erboven uit steekt.

De details in effecten en de weergave van kleuren die de iPhone 11 in de 4K 60 FPS-modus vastlegt zijn werkelijk indrukwekkend! In combinatie met het compacte formaat en de mogelijkheid om een beperkt aantal externe microfoons aan te sluiten, is dit voor mij meer dan voldoende.

Ik heb ook met de opvolgers van de iPhone 11 gefilmd. Met de Iphone 12, 13, en 14, en ondanks de camera kwaliteit er overall op vooruit is gegaan.. vind ik deze een stuk minder geschikt voor het opnemen van specifiek vuurwerk. De kleuren en het beeld komen helemaal anders over in mijn optiek. De andere Iphone's heb ik niet gebruikt (15, 16).

Je moet nagaan dat je naast je gebruikelijke 'dingen' nog een camera + externe microfoon bij je hebt en daar rekening mee moet houden. En soms is dat best irritant. Hoe compacter, hoe beter eigenlijk.

Alleen de Panasonic GH5/GH5 II steekt er met kop en schouders bovenuit vind ik. Maar i.c.m. een geschikt objectief en externe microfoon kom je al gauw op de €2000+ uit.

Verder vind ik de Panasonic HC V770/V785 ook een hele goede camera. Deze is alleen helaas uit het assortiment bij Panasonic sinds een jaar

Het voordeel grote voordeel van de meeste camcorders en systeem camera's is de 3.5mm uitgang voor een externe microfoon. De Rode Stereo Videomic Pro is echt een aanrader. Beter is er niet! Aan een Iphone stoort deze mic... en is deze dus ongeschikt. Voor de Iphone gebruik ik de Rode ME-L of de Zoom IQ7, waarbij de laatste m'n voorkeur heeft.

Let op hoe mooi alle kleuren worden vastgelegd. Paars, limoen geel, blauw... alles komt duidelijk naar voren.

En hier hoeveel details de camera vastlegt, maar ook vooral hoe goed de camera de verschillende gekleurde tips opneemt.

GH5:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan