Robby: de lol van knalvuurwerk is er voor mij wel af

Tja wat moet je hier van zeggen, koren op de molen voor de media.
Wederom illegaal vuurwerk en weer niks met het legaal verkrijgbare vuurwerk te maken.
Deze jongen heeft enorm veel pech gehad.

Vervelend voor die jongen zeg. Moment van onoplettendheid en dan een krijg je dus een foutje wat je enkele stukken van je hand kost.

Die jongen komt gezien de omstandigheden nuchter over, dat vind ik wel positief. Wat dat betreft diep respect dat hij onder deze nare omstandigheden een interview geeft.

Tja wat moet je hier van zeggen, koren op de molen voor de media.
Wederom illegaal vuurwerk en weer niks met het legaal verkrijgbare vuurwerk te maken.
Deze jongen heeft enorm veel pech gehad.

Pech gehad? Noem het rustig OERDOM. Met een nitraat in de hand een fontein aansteken en dan ook nog voor een ander?

Blijft natuurlijk heel zielig voor de jongen. Hopelijk komt met de schrik en een behandeling er vanaf

misschien ben ik nu wel een enorme botte ***.
maar dat is toch gewoon zijn eigen domme schuld.
blijf gewoon met je tengels van die zware knallers af.

ik heb twee jaar geleden ook een x aantal van die cobra6 dingen gehad.
ik heb er eentje afgestoken en toen was ik er gelijk klaar mee.

gewoon nadenken aan wat er kan gebeuren.
net zoals met je kop boven een pot gaan hangen die niet afgaan...maar dan wel daarna zeuren als je oog er half af is. Denk gewoon na wat je aan het doen bent!!!!

als je een klein potje heb en je vertrouwd het niet klem hem tussen een paar bakstenen.

je hebt zelf ook je eigen verantwoordelijkheden

Pech gehad? Noem het rustig OERDOM. Met een nitraat in de hand een fontein aansteken en dan ook nog voor een ander?

Noem het, het spanningsvolle momentum. Vergeet niet dat spanning voor minder helderheid kan zorgen he. Afgelopen jaarwisseling ook mee mogen maken dat er door een grote hoeveelheid verschillende bronnen (lees: storende factoren) voor ruis zorgden met als gevolg moeite met concentratie, toename van irritatie en op den duur bot zijn naar de omgeving. Kwam zeker niet ten goede aan de sfeer, maar wel aan mijn eigen veiligheid als ik een potje af wilde steken. In praktijk moet je nu eenmaal rekening houden met de omgeving op sociaal vlak als even asociaal zijn in verband met de eigen veiligheid. En dat staat los van wat je afsteekt. Of het nou een romeinse kaars is, legaal potje, nitraat of c6.

Maar goed, je hebt wel een punt natuurlijk. Niet slim om met een nitraat in je handen je te focussen op een ander. Beter focus je je op jezelf. Misschien is de grootste fout geweest dat deze jongen op het verkeerde moment sociaal was naar een ander. En dat is treurig of niet dan?

Heeft hij nou een nitraat aan willen steken met een frontlijn, zo begreep ik hem niet.
Ik begreep dat er een fontein perongeluk zijn nitraat heet ontstoken.

Heeft hij nou een nitraat aan willen steken met een frontlijn, zo begreep ik hem niet.
Ik begreep dat er een frontlijn perongeluk zijn nitraat heet ontstoken.

Dat begrijp ik ook. Hij stak volgens mij een fontein aan om een ander te helpen en per ongeluk heeft de nitraat vlam gehad door vonkoverslag. Dat is hoe ik zijn verhaal interpreteer. Herken jij je daar in?

Dan heeft hij toch pech en niet oerdom, luisteren is voor enkelen best moeilijk. En dan meteen een oordeel vellen.

ik doe het altijd zo als ik illegale knallers had op de grond zetten met aansteeklont aansteken en weglopen en ik ga niet gooien want kan zomaar tijdens het gooien ontploffen door te korte lont zegmaar en ik weet niet hoe achterlijk je moet zijn om met een fontijn een nitraat aan te steken want het lontje kan in een keer gelijk naar binnen schieten

ik doe het altijd zo als ik illegale knallers had op de grond zetten met aansteeklont aansteken en weglopen en ik ga niet gooien want kan zomaar tijdens het gooien ontploffen door te korte lont zegmaar en ik weet niet hoe achterlijk je moet zijn om met een fontijn een nitraat aan te steken want het lontje kan in een keer gelijk naar binnen schieten
Luister nou eens wat die jongen zegt, hoe moeilijk kan dat nou zijn. Verder is je info weinig interessant voor deze topic

Wat hebben wij aan deze info?

Het gaat hier om de jonge van de video wie een ongeluk heeft gehad en niet hoe jij je vuurwerk aansteekt..

Dan heeft hij toch pech en niet oerdom, luisteren is voor enkelen best moeilijk. En dan meteen een oordeel vellen.

Het is toch dom om met vuurwerk in je hand ander vuurwerk aan te steken wat Jupiler zegt, in de opwelling kun je het vergeten wat ook gebeurd bij die jongen. Zelfs als mensen het lontje weg gooien ipv het vuurwerk. Houdt daarom nooit vuurwerk in je handen...

Maar jij vind het pech dat je met een handvol vuurwerk waarschijnlijk ook nog in de zakken een fontein gaat aansteken? Okay, dat mag.. ik vind het dom

Voor jou en de rest (niet allemaal) , die zijn respectloze mening geeft.. Kijk eerst het intervieuw en loop niet te dagdromen tijdens het intervieuw. Zoals de jongen zelf aangeeft hij had gewoon pech. Wat jupilerfreak zegt in post 3 ben ik volledig mee eens. Hier kunnen we wat van leren!! Een nitraat is gewoon een veilig stuk vuurwerk mits je er normaal mee omgaat. En dat deed deze jongen helemaal!
Diep respect dat hij er een intervieuw over geeft, zo wijst hij de mensen erop over de kracht van dit soort vuurwerk ook al ga je er goed mee om je weet maar nooit.

Tuurlijk is de lol er voor hem vanaf, hij verkeert in onbewuste shock als hij een nitraat ziet of ziet afgaan denkt hij gelijk aan....... Siervuurwerk geeft hem afleiding en toch een leuk en spectaculair oud en nieuw.

Over de fontijn: Misschien zijn het wel mensen zoals mijn buren met kinderen die een meter pakket kopen en als klapper op de avond een losse fontijn van 10 euro. Ze weten zo goed als niks over vuurwerk en vragen mij ((erg vaak)) om het voor hun af te steken. Ik stel me zelf zo iets voor. Deze jongen wist wat hij deed. Maar had gewoon pech dat de fontijn veel vuur spuwde op de verkeerde kant (wind omstandig heden) daar hou je op het moment zelf echt geen rekining mee.. Dit heeft niks met het lontje van de nitraat te maken maar met dat spul wat zorgt voor de groene vlam (vertraging) weet de naam niet.

Nogmaals hier kunnen we wat van leren.

Voor jou en de rest (niet allemaal) , die zijn respectloze mening geeft.. Kijk eerst het intervieuw en loop niet te dagdromen tijdens het intervieuw. Zoals de jongen zelf aangeeft hij had gewoon pech. Wat jupilerfreak zegt in post 3 ben ik volledig mee eens. Hier kunnen we wat van leren!! Een nitraat is gewoon een veilig stuk vuurwerk mits je er normaal mee omgaat. En dat deed deze jongen helemaal!
Diep respect dat hij er een intervieuw over geeft, zo wijst hij de mensen erop over de kracht van dit soort vuurwerk ook al ga je er goed mee om je weet maar nooit.

Tuurlijk is de lol er voor hem vanaf, hij verkeert in onbewuste shock als hij een nitraat ziet of ziet afgaan denkt hij gelijk aan....... Siervuurwerk geeft hem afleiding en toch een leuk en spectaculair oud en nieuw.

Over de fontijn: Misschien zijn het wel mensen zoals mijn buren met kinderen die een meter pakket kopen en als klapper op de avond een losse fontijn van 10 euro. Ze weten zo goed als niks over vuurwerk en vragen mij ((erg vaak)) om het voor hun af te steken. Ik stel me zelf zo iets voor. Deze jongen wist wat hij deed. Maar had gewoon pech dat de fontijn veel vuur spuwde op de verkeerde kant (wind omstandig heden) daar hou je op het moment zelf echt geen rekining mee.. Dit heeft niks met het lontje van de nitraat te maken maar met dat spul wat zorgt voor de groene vlam (vertraging) weet de naam niet.

Nogmaals hier kunnen we wat van leren.

Waarom interpreteer jij het gelijk als respectloos? Ja,het is ***lig. En je moet er niet vanuit gaan dat diegenen die reageren gedachten hebben dat het hem gegund is. Dat gun je niemand, makkelijk zat.

Zoals echter elke vuurwerkfreak (RATIONEEL GEZIEN) zou zeggen, is dit een domme actie. Het gaat vanuit zijn eigen handelen fout, dus hoezo een ongeluk? Een ongeluk zou het zijn geweest als hij de dupe zou zijn van andermans handelen. Verder is het illegaal spul en loop je er altijd risico mee, wat je van tevoren al weet. Zo kijk ik er tegenaan.

En natuurlijk respect voor dit interview, sterkte aan deze jongen!

Helemaal mee eens airforce,

maar ook ik vind het natuurlijk wel treurig voor deze jongen.
en ik wens deze jongen ook alle sterkte toe...

Tja, het is natuurlijk niet echt slim om een fontein aan te steken met een nitraat in je hand maar je kunt deze jongen niet afzeiken hierom. Het was een foutje en dat gebeurd iedereen wel eens. Zeker om 00:00 uur op oud en nieuw, als bij iedereen de adrenaline door het lichaam giert, dan maak je foutjes. In zijn geval is het gewoon enorm balen dat dat kleine foutje zo een grote consequenties had. Zoals hij zelf zegt heeft hij gewoon enorm pech gehad.

Ik vind hem wel echt een held, vooral de manier hoe hij ermee omgaat. Zelfs na zo'n ongeluk geeft hij nog toe dat vuurwerk leuk is en waarschuwt hij mensen. De meeste mensen die zo'n ongeluk hebben meegemaakt zijn meteen anti vuurwerk oid maar hij blijft helder en nuchter onder de omstandigheden en daar heb ik veel respect voor.

Ik hoop dat in ieder geval zijn duim nog geneest voor zover dat kan en ik wens hem het beste toe!

We hebben een leuke hobby maar men moet zich blijven realiseren dat er wel gevaren bij komen kijken. Niet alleen met illegaal spul maar ook met legaal spul, ik zie nog steeds mensen die grondbloemen in de hand houden terwijl deze dingen in principe kunnen ontploffen met dezelfde kracht als een nitraat. En ik heb dit jaar ook 3 keer meegemaakt dat ik als een malle moest rennen omdat een Nederlandse cake ontplofte en horizontaal verder schoot.

Of het nu legaal of illegaal is, vuurwerk heeft altijd gevaren en iedereen moet proberen om tijdens het afsteken altijd na te blijven denken over de gevaren...

Laatst bewerkt:
ik ben het met je eens ghost. mijn excuses dat ik de jongen afzeikte en kan gewoon gebeuren fouten maken is menselijk maar hoop voor hem het beste heb nou helemaal afgekeken

Back
Bovenaan