Rob is gek van vuurwerk: 'Mijn seizoen begint al in september'

Fegefeuer

VWC lid
Een vuurwerkverbod? Rob Snijders moet er absoluut niet aan denken. De 37-jarige is een liefhebber pur sang. "Mijn seizoen begint al in september met het maken van een wensenlijstje in Excel."

Snijders houdt het nieuwe vuurwerkaanbod nauwkeurig bij in zijn lijstjes. De prijs is daarbij ook belangrijk: zijn budget is zo'n 300 euro per jaar. Hij is vooral fan van cakeboxen, een soort dozen met verschillende vuurwerkpotten erin. Siervuurwerk dus – met de 'knallers' heeft Snijders niet zoveel.

Route gepland
28 december, de eerste dag dat je vuurwerk mag kopen, begint de voorpret pas echt. "Dan rijd ik het halve land door: Nijverdal, Zutphen, Lelystad. Ik heb heel de route gepland om overal van de kortingen gebruik te maken."

Hoogtepunt is natuurlijk 31 december. Om 18.00 uur komt zijn buurt in het Twentse Harbrinkhoek samen. De ingrediënten: een partytent, een heater, en een enorme hoop vuurwerk. "Stipt om zes uur 's avonds steken we het eerste vuurwerk af. Ik koop samen met mijn vrienden zo'n 100 kilo vuurwerk. We gaan door tot het helemaal op is, meestal is dat rond één uur 's nachts."

Vuurwerkverbod?
Snijders heeft zichzelf aangesloten bij de actiegroep antivuurwerkverbod. Het laat zich dus wel raden wat Snijders vindt van het vuurwerkadvies van de Onderzoeksraad voor Veiligheid. De vuurwerkliefhebber begrijpt niets van het voorstel om knalvuurwerk en vuurpijlen te verbieden. "In mijn ogen heeft dit totaal geen zin. Je zal zien dat er dan veel illegaal vuurwerk gekocht zal worden. Het is ook niet zo ingewikkeld: je gaat de grens over en je hebt het."

Snijders vindt wel dat overlast aangepakt moet worden, maar de 'vuurwerktraditie' moet in ere blijven. Wat maakt die traditie nu zo bijzonder? "Het gaat mij om de hele ambiance: samen met vrienden en familie vuurwerk afsteken. Ik doe het al van kinds af aan, en dat zal er niet snel meer uit gaan."

https://www.rtlnieuws.nl/nederland/rob-is-gek-van-vuurwerk-mijn-seizoen-begint-al-in-september

Lijkt me beter dat we de maand december helemaal afschaffen, gewoon 11maanden in een jaar.
Wat een geneuzel is het toch ook, sinterklaas is al om zeep geholpen voor de kinderen, nu gaan ze het voor de oudere kinderen om zeep helpen.

Lijkt me beter dat we de maand december helemaal afschaffen, gewoon 11maanden in een jaar.
Wat een geneuzel is het toch ook, sinterklaas is al om zeep geholpen voor de kinderen, nu gaan ze het voor de oudere kinderen om zeep helpen.

Het is inderdaad jammer dat er de laatste jaren zo'n negatieve stempel op december gedrukt wordt. Ondanks alle gezever probeer ik toch plezier te hebben aan de mooiste maand van het jaar. Bovenstaand artikel is t.o.v. de rest van de mediaberichten van vandaag nog relatief positief :wink:

Ik beleef ook nog veel plezier aan de december maand ondanks dat de discussies de laatste jaren wel meer zijn geworden.

Een vuurwerkverbod? Rob Snijders moet er absoluut niet aan denken. De 37-jarige is een liefhebber pur sang. "Mijn seizoen begint al in september met het maken van een wensenlijstje in Excel."

Snijders houdt het nieuwe vuurwerkaanbod nauwkeurig bij in zijn lijstjes. De prijs is daarbij ook belangrijk: zijn budget is zo'n 300 euro per jaar.
Hij is vooral fan van cakeboxen, een soort dozen met verschillende vuurwerkpotten erin.

Met dat budget zou ik ook al in september beginnen :shocked:

Met dat budget zou ik ook al in september beginnen :shocked:

Welkom op VWC tussen de freaks haha! Er zitten hier mensen die met gemak een paar duizend euro uitgeven hoor haha!

Maar niet iedereen kan zich dat veroorloven hoor, en het gaat tenslotte om het plezier! :D

Verder leuk om ook eens wat positiefs te lezen! :)

Ik heb liever 4th of July, dan kan je lekker in je korte broek vuurwerk afsteken en BBQ erbij :D
Wedde dat het lekkerder is dan bij -10

Nou, die Rob is wel eerlijk over zn hobby. Positief nieuws toch tussen al dat geneuzel over vuurwerk en zwarte piet...
Liever meer van deze opbeurende berichten. Altijd welkom!

Er staat duidelijk dat zijn budget 300 euro is en dat hij samen met vrienden zo’n 100kg vuurwerk heeft.

Ik herken mij hier wel in. Als mensen vragen wat dat allemaal wel niet kost..... zeg ik ook altijd een euro of 400-500. Voor veel mensen is dat al een hoop geld of liggen de prioriteiten ergens anders. En ik heb geen zin meer in die discussies over mijn uitgaven.

Voor mij geldt hetzelfde, koop altijd voor rond de 250 euro voor mezelf en leg daar nog 100 euro bij de pot van familie en vrienden zodat we genoeg vuurwerk hebben voor de avond. Goed stukje trouwens iets positiefs.

Leuk stukje hoor, mooi positief om te lezen.
Er mogen meer van deze nieuwsberichten voorbij komen.

Back
Bovenaan