Rijswijkse vuurwerkhal

Open Dag Rijswijkse Vuurwerkhal 16-12-2017

Open Dag Rijswijkse Vuurwerkhal 16-12-2017

20171216_142809.jpg

Showroom
Zaterdag 16-12-2017 was er weer de jaarlijkse open dag bij de Rijswijkse Vuurwerkhal. Jaar in jaar uit wordt de open dag goed bezocht en ook dit jaar ben ik weer even gezellig langs geweest. De showroom was goed gevuld en alle dummies hingen en stonden er weer keurig bij. Tijdens de open dag kon er uiteraard besteld worden en indien nodig werd er advies op maat gegeven. De showroom is zoals altijd weer sfeervol ingericht en op een paar na zijn alle dummies aanwezig.

20171216_143656.jpg

(PS: DE KLEINE FOTO'S ZIJN KLIKBAAR)

Bunkerrondleiding
Verder was er voor de open dag weer een erg leuk programma. Zo kon iedereen zich aanmelden voor een uitgebreide bunkerrondleiding door de 3 bunkers met een totale opslagcapaciteit van 50.000 kg vuurwerk, maar ook de sprinklerruimte en alle andere daarbij horende veiligheidseisen kwamen ook ruimschoots aanbod. Zo werd er bijvoorbeeld ook uitgelegd hoe het vuurwerk binnenkomt en wat er allemaal gedaan moet worden voordat het uiteindelijk in een tas zit om aan de consument mee te geven. Veel mensen waren tijdens de rondleiding verbaast over de grote hoeveelheid werk en aantal handelingen. Bunker 1 heeft een opslagcapaciteit van 5000 kg vuurwerk en hier ligt voornamelijk onverpakt vuurwerk opgeslagen.

20171216_150409.jpg

Bunker 2 is bijna hetzelfde als bunker 1. Bunker 2 heeft ook een opslagcapaciteit van 5000 kg vuurwerk en in bunker 2 worden alle kartonnen opengemaakt en al dan niet verlost van de kooiconstructie, indien aanwezig. In bunker 2 worden ook een deel van de voorbestellingen opgeslagen. Bunker 3 is de bufferbewaarplaats en hier mag 39.999 kg vuurwerk worden opgeslagen. Hier staan alle kartonnen en cakeboxen opgeslagen. Dit zijn soms enorme stapels en alles wordt gestructureerd bij elkaar gezet. Bunker 3 was al redelijk gevuld, maar hier komt de komende dagen nog het nodige bij om iedereen tijdens de verkoopdagen weer te voorzien van het mooiste vuurwerk.

20171216_145919.jpg

Cursus veilig vuurwerk af steken
Na de bunkerrondleiding was er voor de kinderen een cursus veilig vuurwerk af steken. Als je het mij vraagt is dit toch wel het hoogtepunt van de open dag en zeker ook voor de kinderen. Frits stond buiten al klaar en begon eerst met een korte uitleg over vuurwerk en hierbij vroeg hij ook de kinderen om input. Veiligheid en plezier stonden centraal gedurende de cursus en uiteraard moest eerst iedereen een vuurwerkbril op en werd het vuurwerk aangestoken met een aansteeklont. Iedereen kon lekker stoken, want aan cat 1. vuurwerk was er geen gebrek. Alles kwam voorbij van knetterballen, grondbloemen tot aan mini conic fountains (aanraders!). Op een gegeven moment was er een klein mannetje en die vond het toch allemaal wel erg spannend, maar samen met Frits durfde hij het aan en 1 grondbloem later stond hij te springen en kon hij niet wachten om het volgende cat. 1 vuurwerk af te steken. Dit was echt een geweldig moment en ook mooi om te zien met hoeveel enthousiasme Frits de kinderen veilig leert omgaan met vuurwerk. Ook vele ouders deden erg enthousiast mee, oftewel een win-win situatie. Na de cursus kregen de kinderen allemaal een diploma en een Vuurwerkhal.nl goodiebag. Ik vond het weer een geslaagde open dag en heb met name van het kijken naar de cat. 1 cursus erg genoten en deed me weer herinneren aan mijn eerste jaren als vuurwerkliefhebber.

20171216_142910.jpg

Laatst bewerkt:
Super initiatief van de Vuurwerkhal. Ziet er uit als een geslaagde dag. Die bunkerfoto's zijn zo vet om te zien :shocked::D

dat prijzen veranderen van voorverkoop naar losse verkoop oke, meestal verlies je dan de extra's van gratis vuurwerk of punten, maar pakketten 20 30 euro duurder maken een chinese rol van 49,95 nu 89 euro pijlen pakket 17,50 duurder dat is niet normaal

Ben niet negatief maar dat mag wel wat minder !

Om de hoek staat de rol voor 5 tientjes voor de rest leuke winkel

dat prijzen veranderen van voorverkoop naar losse verkoop oke, meestal verlies je dan de extra's van gratis vuurwerk of punten, maar pakketten 20 30 euro duurder maken een chinese rol van 49,95 nu 89 euro pijlen pakket 17,50 duurder dat is niet normaal

Ben niet negatief maar dat mag wel wat minder !

Om de hoek staat de rol voor 5 tientjes voor de rest leuke winkel

Ze zijn nog steeds 47.50 was een foutje met het omprijzen. Deze zijn bij ons altijd concurrerend geprijsd.
Alle thunderkings en diverse combinatieboxen duurder.
De voorverkoop is duidelijk afgelopen.

Zojuist weer even door mijn foto's en video's van december heen gebladerd en toen kwam ik de volgende foto's tegen die zijn gemaakt tijdens de afhaaldagen, namelijk op 30 december omstreeks het middag uur. Het was een drukte van jewelste bij de Rijswijkse Vuurwerkhal en de sfeer was zoals altijd weer top. Bij het bekijken van dit soort foto's krijg ik weer helemaal het gevoel alsof het alweer december is.

20171230_120728.jpg

20171230_132530.jpg

20171230_132535.jpg

Fijne foto's Jordi, lekkere sfeer. Mag van mij al wel weer december zijn :kerst:.
Behoorlijke drukte in de winkel zeg.

Bedankt Peter dat ik via jou hier een bericht kan plaatsen ik heb geen account lees wel veel maar een bedankje zou ik willen plaatsen.

Fam de Meer wrote:
Goedemiddag, nouja goed wel zo bedoelt, mijn traditie schijnt te stoppen dus ik wil u en uw team bedanken voor al die jaren mooi vuurwerk. Ik ga uitwijken over de grens om daar op een normale manier mijn vuurwerk te kopen. Ik zie hier geen ideologie meer in. Er blijft steeds minder over. Beetje summier, maar dit was het dan nogmaals bedankt voor de mooie jaren gr fam de meer

Toevallig was ik op de koffie vanavond bij Frits. Hij vertelde mij dat Kartonvoordeel in de lucht is. Alle producten die in de shop staan, stonden ook in de bunker.

Klikker de klik

Er staan een paar boxen in van China Red voor een schappelijke prijs.

Toevallig was ik op de koffie vanavond bij Frits. Hij vertelde mij dat Kartonvoordeel in de lucht is. Alle producten die in de shop staan, stonden ook in de bunker.

Klikker de klik

Er staan een paar boxen in van China Red voor een schappelijke prijs.

Staat dat een karton Crueltty 20 cakes bevat en de dat voor een prijs van 149,50. Klopt niet qua aantal, want er zitten er geen 20 in een karton. Mochten jullie er wel 20 voor die prijs aanbieden, dan ben ik graag de eerste die er gebruik van wil maken :angel:

Staat dat een karton Crueltty 20 cakes bevat en de dat voor een prijs van 149,50. Klopt niet qua aantal, want er zitten er geen 20 in een karton. Mochten jullie er wel 20 voor die prijs aanbieden, dan ben ik graag de eerste die er gebruik van wil maken :angel:

Ik zal het even doorgeven. Ben toevallig nu op de VrijMiBo bij Frits.

Edit: Volgens mij staat er toch echt 8 :p :D

geef het nog een kans, was het helemaal zat met dat gezeur over het vuurwerk dat ik naar het niet toegestane vuurwerk zou gaan, maar we zijn begonnen met bestellen 4 karton begin is er

Zojuist even langsgereden bij Frits voor de koffie. Hij vertelde mij dat er binnenkort een nieuw artikel in Kartonvoordeel bijkomt. Mocht ik uiteraard niet doorvertellen, maar ik doe het toch...

Bedankt Peter dat ik via jou hier een bericht kan plaatsen ik heb geen account lees wel veel maar een bedankje zou ik willen plaatsen.

Fam de Meer wrote:
Goedemiddag, nouja goed wel zo bedoelt, mijn traditie schijnt te stoppen dus ik wil u en uw team bedanken voor al die jaren mooi vuurwerk. Ik ga uitwijken over de grens om daar op een normale manier mijn vuurwerk te kopen. Ik zie hier geen ideologie meer in. Er blijft steeds minder over. Beetje summier, maar dit was het dan nogmaals bedankt voor de mooie jaren gr fam de meer

Fam. de Meer bedankt voor al de jaren dat jullie klant geweest zijn en ik hoop dat jullie toch elk jaar weer mogen blijven genieten van het vuurwerk.
Groeten Frits

zelfde statement als mij en ook gedraaid dus fam de meer is weer gewoon klant zijn buren van mij, kan het goed begrijpen zelfs uit mijn naam hadden ze het op fb bij jou gezet, wat een lol, maar het klopte wel was er helemaal klaar mee dat gezeur. Jij kan hier niets aan doen ja met ons samen tegengas geven. Dus gewoon legaal vuurwerk maar alleen ter respect voor jou. politiek kan me gestolen worden. We gaan er weer een gezellige boel van maken hopend dat het hier thuis rustig blijft.

Back
Bovenaan