Rijssenaren klagen over vuurwerkshow

bassie1978

VWC lid
Rubro heeft zijn best gedaan..... :D

RIJSSEN - Veel inwoners van Rijssen klaagden dinsdagavond 28 augustus over de harde knallen van vuurwerk. Het bleek om een demo te gaan van Rubro Vuurwerk in Wierden, die werd gehouden op het parkeerterrein van Lucky in Rijssen.

Opnieuw een vuurwerkshow in Rijssen.
Vuurwerkverkopers kunnen zo live zien wat de vuurwerkproducten opleveren. Om zo een goede keuze te kunnen maken wat ze in het assortiment willen hebben.

Velen beklaagden zich over de geluidsoverlast via Twitter en Facebook. CDA-raadslid Isa Kahraman gaf zelfs aan hierover navraag te willen doen bij de gemeente. “Ben als raadslid niet blij met afsteken van vuurwerk op dit tijdstip. Ik kom hierop terug.”

De Rijssenaren die hier gisteren overlast van hebben gehad, kunnen dinsdag 4 september de lol weer op. Want dan wordt opnieuw van 19.00 tot 22.00 uur een vuurwerkshow gehouden op het parkeerterrein van Lucky, aan de Morsweg in Rijssen.

Voor beide shows zijn overigens vergunningen verleend door de provincie Overijssel.

bron:
http://www.deweekkrant.nl/artikel/2...n_over_vuurwerkshow_136#.UD4a2j9HcBs.facebook

Velen beklaagden zich over de geluidsoverlast via Twitter en Facebook. CDA-raadslid Isa Kahraman gaf zelfs aan hierover navraag te willen doen bij de gemeente. “Ben als raadslid niet blij met afsteken van vuurwerk op dit tijdstip. Ik kom hierop terug.”

Op dat tijdstip.

Wanneer moet je het dan afsteken? Overdag ofzo?

Laatst bewerkt:
. CDA-raadslid Isa Kahraman gaf zelfs aan hierover navraag te willen doen bij de gemeente. “Ben als raadslid niet blij met afsteken van vuurwerk op dit tijdstip. Ik kom hierop terug.”

Ach ach het CDA wil weer zieltjes winnen hoor. Trieste partij, en waar maken mensen zich in hemelsnaam druk om zeg pfff :angry:

Quote van een paar dagen eerder...

Quote van een paar dagen eerder...

Komend seizoen? Om eerlijk te zijn verwacht ik er niet veel van. Wel weer een hoop nieuw vuurwerk, maar vermoedelijk weer in het duurdere segment. Tevens verwacht ik weer de noodzakelijke prijsstijgingen en drogredenen die aangevoerd worden om deze te rechtvaardigen. In dat opzicht verwacht ik niets interessants op de Nederlandse markt. Dat opent dan juist perspectief voor meevallers. Als je uitgaat van niets, dan kan het in mijn optiek alleen maar meevallen.

Wat betreft het forum verwacht ik een korte piek in september als de eerste demo's zijn geweest en na de opening van het seizoen. Midden oktober tot eind november verwacht ik relatieve rust alvorens in december het weer druk zal zijn op het forum. De sfeer is dit jaar gemoedelijk en er is weinig gezeik geweest. Ik verwacht dat de mods relatief weinig zullen hoeven in te grijpen komende december, ik denk dat het forum in dat opzicht goed draait.

Kijkend naar de landelijke media, dan verwacht ik wederom veel gezeik. Niet alleen van Arno Bonte, maar van iedere zeverende droeftoeter die de weg naar de sociale media gevonden heeft en zijn/haar gal zal spuwen.
De berichten in de media zullen wederom eenzijdig gericht worden op de negatieve kanten van vuurwerk. Het verhaal zal steeds hetzelfde zijn: crisis vs luxe, dieren, vernielingen, overlast et cetera. Deze verhalen zullen gestaafd worden met onjuiste informatie en vol zitten met sensatiebeluste termen. In dat opzicht verwacht ik dat er wederom veel ergernis zal ontstaan omtrent de berichtgeving in de media.

Mijn persoonlijke verwachtingen ten opzichte van de hobbie zijn enigszins pessimistisch. Het plezier neemt al een tijdje af. Nu zal je je afvragen hoe dat komt. Ik zou zeggen, lees de rest van mijn post en je hebt een aardige indicatie te pakken om te achterhalen waarom de lol er voor mij af begint te raken.

Wel kijk ik uit naar de demoshows in december. Die vind ik toch altijd wel erg gezellig. Lekker in het donker reizen, hapje, drankje. Heerlijk sfeervol. De demoshows van Zoetermeer (Herweijnen), Rijswijk (Vuurwerkhal), Den Bosch (Orthen), Rotterdam/B'hoek/Capelle (7kamp, Ixxi, TOP?, laatste is mij ontschoten, betreft een Cafferata dealer) en Leiden (Vuurwerk XL) staan mogelijk op de planning. Indien mogelijk komt Milheeze (Ano) daar nog bij.

Het brainstormen voor 31-12 is overigens een tijdje bezig. Dit doe ik met andere liefhebbers samen. Hoe en wat is echter nog niet duidelijk. In sommige gevallen lopen we tegen hetzelfde probleem aan: we moeten/willen de broekriem aanhalen en het budget aanpassen. De komende maanden wordt het onderling overleggen. Zo proberen we het leuk te houden voor meerdere liefhebbers. Hopelijk wel weer stoken met liefhebbers samen, want dat is toch wel erg gezellig als je onder gelijkgestemden buiten bent. Afgelopen jaar heb ik grote lol gehad met simpele meterpakketten, klein grut en wat single shotjes. Dat grote plezier met relatief goedkoop en klein spul hoop ik weer te mogen ervaren.

Blijkbaar zie ik bepaalde zaken goed.

Ben benieuwd hoe/waar het raadslid 00:00 met oud&nieuw meemaakt..waarschijnlijk al twetend in een keukenkastje met de hond .

Social media is leuk maar het geeft mensen ook wel een podium om te gaan zeiken en het word nog gehoord ook. Voor mij een reden om de 31ste nog harder te stoken zonder 1 seconden ook maar met iemand rekening te gaan houden want ik hou het hele jaar al met die azijnpissers rekening.

Dinsdag 28 augustus en mogelijk 4 september vuurwerk Morsweg Rijssen

* actueel
* nieuws

Dinsdag 28 augustus en mogelijk 4 september vuurwerk Morsweg Rijssen

woensdag 29 augustus 2012

Op dinsdagavond 28 augustus is er een demonstratie geweest van vuurwerk aan de Morsweg in Rijssen. Ook op dinsdag 4 september wordt er mogelijk vuurwerk afgestoken tussen 19.00 en 22.00 uur.

De provincie Overijssel heeft voor beide aanvragen toestemming verleend.

Woensdagmiddag 29 augustus 2012 bericht de provincie Overijssel dat de datum van 4 september mogelijk een reservedatum is. Of dat werkelijk zo is en er geen vuurwerk wordt afgestoken, wordt donderdag 30 augustus bekend.

Bron

nee 4 september was de reservedatum als de eerste demo niet doorging :D
Mooi op tijd dat ik je dit vertel he? :p haha

Back
Bovenaan