Rijssen 30-04-2009

Weer een show in m'n achtertuin:D Gaat steeds beter hier kwa hoeveelheid show's

Laatst bewerkt:
2? jaar terug was dit een grote show qua Caliber. Toen werd er dacht ik tot 6 inch geschoten. Wel een leuke plaats om even een kijkje te nemen.

Ik weet niet hoe het er nu voor staat, en wat er nu geschoten gaat worden. Hoop dat dit voor 30 april nog bekend word.:)

was toen tot 8" Jeroen.
en was aan de ligtenbergerweg, nu is het ergens in een park in Rijssen zelf. dus zal wel geen 8" meer worden daar denk ik.
de vorige locatie was veel beter volgensmij :sad:

dsc00001nrq.jpg

dit is wel erg dichtbij idd (half uurtje rijden :D)
Hopelijk komen er nog meer shows in de buurt :p
(hoop zelf een btje op Hengelo eigenlijk..:rolleyes:)

Hengelo is altijd 5 mei vanaf het parkeerdak thiemsbrug.
ik ga denk ik dit jaar wer naar Deventer (azuma)
of er moet nog en andere leuke show komen 30 april in overijssel.

Op Koninginnedag is er geen vuurwerk in Deventer Oerendhard.
Wel tijdens de zomerkermis in juni; inderdaad door Azuma:)

De show aan de Lichterbergerweg was een ander idee van de oranjevereniging. Elk jaar doen ze wat anders en in 2007 was dat vuurwerk. (Vorig jaar ipv vuurwerk, uit mijn hoofd, een taptoe). In het volkspark in Rijssen is elk jaar een show.

Ik zal hier in ieder geval bij aanwezig zijn. Het is toch al een tijdje geleden dat er een show is geschoten in het park, leuk dat ze dat dit jaar weer doen:)

Overigens is er ook in Harderwijk en meen in Putten dit jaar weer na lange afwezigheid een vuurwerkshow op Koninnedag, geschoten door Wagenvoort.

Groet,
San Quinton

Laatst bewerkt:
show duurt ongveer 15/20 minuten met middel hoog vuurwerk. Er worden geen grote kalibers gebruikt. Maar een groot tempo

Festiviteiten Koninginnedag Rijssen-Holten afgelast

In verband met de dramatische gebeurtenissen in Apeldoorn is besloten de festiviteiten in Rijssen en Holten af te gelasten. De lopende markten zullen wel doorgaan.

De beide Oranjeverenigingen van Rijssen en Holten hebben dit in overleg met het gemeentebestuur besloten. Dit betekent ondermeer dat het Oranjeconcert in de Noorderkerk en het inloopconcert in de Schildkerk niet doorgaan. Ook de roofvogelshow en het vuurwerk vanavond in Rijssen gaan niet door. In Holten gaat het open podium niet door en de taptoe is afgelast. Het is de verwachting dat ook andere activiteiten die niet onder verantwoordelijkheid van de Oranjeverenigingen worden georganiseerd niet doorgaan.

De beide besturen betreuren deze maatregelen maar zien geen andere mogelijkheid uit respect voor het gebeurde, deze ochtend. Inmiddels blijkt dat ook de landelijke bond van Oranjeverenigingen een soortgelijk advies heeft uitgebracht.

Voor vragen aan de Oranjevereniging Rijssen kunt u contact opnemen met mevrouw Meijer, t 06 13 90 60 65. Voor de Oranjevereniging Holten kunt u contact opnemen met mevrouw Hanewinkel, t 06 23 96 600 22.

Zeer begrijpelijk dat het afgelast is.
Dan wordt het anders inplannen mijn avond, was hier anders naar toe gegaan.
Helaas, maar volkomen terecht.

Vuurwerk in de 'ijskast'
vrijdag 01 mei 2009 | 13:17 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 01 mei 2009 | 13:50

RIJSSEN - Veel Rijssenaren hadden er zich op verheugd.

Voor het eerst sinds jaren zou er op koninginnedag weer vuurwerk in het Volkspark worden afgestoken. Vrij snel na het drama in Apeldoorn werd echter besloten om de show af te blazen. De leverancier, de firma Wagenvoort uit Heerde, hoefde het siervuurwerk niet meer te plaatsen aan de rand van de bunder. "Wagenvoort had er alle begrip voor", vertelt woordvoerder Olav Roeterdink van de Oranjevereniging een dag later. "Over kosten is niet gesproken." De prijs van de spectaculaire show loopt in de duizenden euro's. Voor Rijssen zit het vuurwerk nu 'in de ijskast', verklaart Roeterdink. Het vuurwerk binnenkort alsnog afsteken, bijvoorbeeld op bevrijdingsdag, is 'geen optie' voor de Rijssense Oranjevereniging. "De vergunning moet twaalf weken van te voren worden aangevraagd bij het provinciebestuur." Roeterdink denkt nu aan volgend jaar. "Dan wordt ook bevrijdingsdag groots gevierd." Het afblazen was voor Roeterdink ook persoonlijk een domper. In vroeger tijden verzorgde zijn vader Geert, in de volksmond de springmeester genoemd, het vuurwerk in het Volkspark. "Het was zo leuk geweest om de traditie in ere te herstellen."

http://www.tctubantia.nl/regio/rijssen/4905432/Vuurwerk-in-de-ijskast.ece

Back
Bovenaan