Ridderkerk vuurwerkvrij

moontan

VWC lid
Ridderkerk vuurwerkvrij’

RIDDERKERK - Ridderkerk luidthet jaar 2010 mogelijk ‘vuurwerkvrij’ in.
Na een oproep van burgemeester Jon Hermans na de afgelopen jaarwisseling, waarbij een school in de fik ging, heeft de SGP - de grootste oppositiepartij in de raad - nu een voorstel voor een knalvrij Ridderkerk gedaan. Dit jaar blijft alles nog wel gewoon bij het oude.

Volgende maand valt hier een besluit over, nadat net zoveel raadsleden voor als tegen het voorstel van de SGP stemden tijdens de begrotingsraad deze week. Een vuurwerkvrij Ridderkerk moet niet al te letterlijk genomen worden, stelt SGP-fractievoorzitter Arie den Ouden. Het nieuwe jaar mag best feestelijk worden ingeluid. „Kinderen mogen heus sterretjes in de achtertuin afsteken. Het gaat ons om overlastgevend vuurwerk, zoals rotjes. En misschien dat we eerst een deel van Ridderkerk vuurwerkvrij maken.’’
Ook het milieu speelt een grote rol, stelt de SGP’er. „In een nieuwjaarsnacht komt er zes procent van de fijnstof vrij die het verkeer jaarlijks uitstoot. En denk aan al het straatafval. Als we het vuurwerk kunnen inperken, betekent dat een grote bijdrage in het terugdringen van de milieuproblematiek.’’

In Rotterdam pleit GroenLinkser Arno Bonte voor een vuurwerkvrije jaarwisseling.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2762070/lsquoRidderkerk_vuurwerkvrijrsquo.html

Kinderen mogen heus sterretjes in de achtertuin afsteken

Fantastisch dat ze dat nog wel mogen straks in Ridderkerk

Hahahahahahahaha daar hebben we de zwartekousenkerk... De SGP (gereformeerd zooitje zwartekousen geitenwollensokken kluppie) denk dit echt te kunnen doen.. hahahahaha nou nee.. als je dat wilt afdwingen dmv van een plaatselijke veroordening dan vraag ik me op mijn beurt weer af, wie gaat dat handhaven en controleren? de politie? die op dat soort dagen al behoorlijk overblast is??

hahahaha komaan laat me niet lachen. Betutteling ten top dit weer...

Eigelijk zou je gewoon express daar juist het wk carbid schieten gaan houden hahaha. Te erg voor woorden dit XD

oke, maar toch schrik ik ervan.:shocked:

waar rook is, is vuur..............

er gaat natuurlijk iets gebeuren waar we helemaal niet blij mee zijn !!!!

edwin

Weet het niet zeker maar waarschijnlijk heet meneer zijn winkel daar zitten.

@ Topic.
Dit moeten ze doen met een oudejaarsconferentie pure humor.
Als ze dat doen kom ik hoogstpersoonlijk helpen de regel te verbreken.

ik heb mijn winkel daar niet zitten, maar in Rotterdam.

Maar het rommelt wel in de politiek.
Aan de ene kant moeten de importeurs voldoen aan een CE keurmerk, voor 2010
en aan de andere zijde wil zo iemand uit Ridderkerk 2010 vuurwerkvrij hebben.

En wie betaald het salaris van die mensen ?

Wij !!!

ik heb mijn winkel daar niet zitten, maar in Rotterdam.

Maar het rommelt wel in de politiek.
Aan de ene kant moeten de importeurs voldoen aan een CE keurmerk, voor 2010
en aan de andere zijde wil zo iemand uit Ridderkerk 2010 vuurwerkvrij hebben.

En wie betaald het salaris van die mensen ?

Wij !!!
landelijke en lokale politiek zijn 2 verschilende dingen
zaols het er nu uit ziet blijft alles oals het is en was .
denk je nou echt dat deze wijs neus alles 365 graden kan draaien ?

Dit komt er nooit door, want alle adviserende instanties gaan vertellen dat dit verbod niet te handhaven is.

En zou het toch doorgaan dan breekt waarschijnlijk de pleu... uit en is de overlast alleen maar erger.

Mensen dit verbod gaat nooit werken natuurlijk.
Niemand hoeft hier bang voor te zijn.
Zoals die politiek over vuurwerk praat.
Ze willen rotjes gaan verbieden (astronauten) maar de zware 500 gram cake,s mogen wel
Haha, lachtertje

ik wil niet raar doen ofzo hoor.. maar het valt me op dat het weer de SGP is.. die zijn nooit zo weg van vuurwerk..

Back
Bovenaan