Richtlijn voor strafvordering vuurwerkdelicten vanaf 10 nov 2011 tot heden

tsja, al wordt slechts de helft van de straf toegekend dan is het al te gek voor woorden. Je kan beter een bank overvallen dan een aantal lawinepijlen aansteken. Justitie schiet met een bazooka op een mus. Ik wou dat we hier wat tegen konden doen.

Het klopt dat naar verwachting per 1 juli 2012 er nieuwe regels voor opslag en verkoop vuurwerk gaan komen.
De belangrijkste wijzigingen zijn:

Verhoging van de verkoophoeveelheid van 10 kg naar 25 kg.
Verhoging van de hoeveelheid vuurwerk in de verkoopruimte van 250 naar 500 kg.
Toestaan tweede bewaarplaats.
Verhogen meldingsgrens (aan de gemeente) voor opslag tot 10.000 kg.
Verhogen meldingsgrens (aan de provincie) voor ontbranden professioneel vuurwerk tot 200 kg.

De nieuwe regels zijn een gevolg van een voorgenomen wijziging van het Vuurwerkbesluit.

Over het voorhanden hebben van max. 10kg consumentenvuurwerk in huis zijn diverse berichtgevingen.
De een zegt het mag niet?...http://www.politie.nl/Vraagbaak/watzijnderegelsoverconsumentenvuurwerk.aspx
De ander weer wel? http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk1/2/Artikel124/geldigheidsdatum_13-11-2011

We zullen ons dan maar aan de wet houden!

Wat is hier het voordeel/nadeel aan? Zoals ik het lees, hoef je dus als je meer dan 200 kg professioneel vuurwerk wil ontbranden dit niet te melden aand e provincie?:P

het is jammer dat de politie zo doet, aan 1 kant snap ik het wel want het illegale vuurwerk wordt steeds harder en krachtiger. en als er dan iets misgaat en iemand ligt op de grond zonder been ofso, dan wordt de ambulance weer bekogelt met ander vuurwerk. aan de anderen kant vind ik het ook heel jammer want t illegale vuurwerk is wel mooier en harder :P.

wat ik denk dat we moeten doen als maatschappij is: minder slopen met vuurwerk. het illegale blijft toch nog wel komen daar kan je niks aan doen.

en als we minder gaan slopen met vuurwerk kan de politie ook niet meer zeggen dat we slopen met vuurwerk en wordt de eisen misschien wel vermindert en mogen we zwaardere bommen kopen in nederland.

dat is wat ik denk en als het helemaal fout is verbeter mij hierop dan.
gr.

Back
Bovenaan