Rhein in Flammen in Koblenz (9 shows) 11 augustus 2012

Am 11.08.2012 erstrahlt der nächtliche Himmel zwischen Spay/Braubach und Koblenz im roten Glanz der Bengallichter und dem Feuerzauber von 9 Feuerwerken.
Im Jahr 2012 findet der „Rhein in Flammen®" von Spay/Braubach bis Koblenz zum 57. Mal statt. Farbenprächtige Feuerwerke, über 70 festlich illuminierte Schiffe und rote Bengalfeuer tauchen die romantischen Ortschaften, Burgen und Schlösser der Region - die seit 2002 zum UNESCO-Welterbe Oberes Mittelrheintal gehört - in einen sprühenden Feuerregen.

http://www.rhein-in-flammen.com/de/koblenz.html

Ik hoop deze te gaan bezoeken, vorig jaar was er een busreis welke dit jaar hopelijk genoeg animo heeft om te rijden, koste een euro of 25 en je wordt bij de 9 shows afgezet echt schitterend, heb het live op televisie gezien vorig jaar. Ik hoop dat we dit jaar met de freaks een bus kunnen vullen.

Ik heb overal gezocht maar ik kan nergens iets vinden over een busreis...
Of ben ik nog te vroeg?

En waar zijn trouwens de reacties van andere liefhebbers?
Mensen: 9 shows achter elkaar!!!

Het is een eindje rijden maar 9 shows achter mekaar is ook niet niks, is kijken of ik een plekje in mijn agenda kan vrijmaken.

Volgens mij zijn die 9 shows echt alleen te Zien als je op de boot meegaat, als ik t goed heb is dit gewoon hetzelfde als in Bonn en Koln, daar zijn ook meerdere shows en dan als laatste de grote finale show. Weet dus niet of dit wel zoiets heel speciaals is maar ben er ook nog nooit geweest dus weet 't niet zeker.

Extra info:
Jaarlijks elke 2e zaterdag in augustus vindt Rijn in vlammen plaats. Dit evenement is het bekendste en grootste in het Rijn gebied.
In combinatie met een groot spectaculair vuurwerkspektakel trekt “Rijn in vlammen” tienduizenden bezoekers naar de stad en omstreken. Meer dan 70 verlichte boten varen tijdens het corso stroomafwaarts in een lang romantisch lint langs oevers die verlicht zijn met bengaals vuur . Ook de vele vakwerkhuizen, burchten en kastelen langs het water zijn ondergedompeld in een waar lichtspektakel. Op 8 locaties rond Koblenz worden vanaf 21.30 uur grote vuurwerken afgestoken. Onder meer in Spay,Braubach , de Marksburcht, Rhens, Rhenser Mineralbrunnen , Lahnstein, Slot Stolzenfels , Königsbacher Brouwerij en vesting Ehrenbreitstein.

De grote show begon inderdaad om 23.00, was echt een lekker showtje. Helaas geen snelle internet verbinding hier (ben op vakantie) dus video volgt over iets minder dan 2 weken

Back
Bovenaan