Regionale aanval op vuurwerk

Torrr

VWC lid
SOEST, BAARN - De Utrechtse politie heeft samen met de korpsen Flevoland en Gooi en Vechtstreek inmiddels al de jacht geopend op illegaal vuurwerk. De campagne is vorige week begonnen. In totaal vijftien rechercheurs zijn vrijgemaakt voor de jacht op illegale pijlen en knallers.

De gezamenlijke politie-actie wordt geleid vanuit Almere. Het primaire doel van het zogenoemde Interregionaal Vuurwerk Team Midden Nederland is het opsporen van illegaal vuurwerk en het tegengaan van de handel hierin.

De politie Utrecht sluit zich dit jaar voor het eerst aan bij het gezamenlijke project van de korpsen Gooi en Vechtstreek en Almere. Deze korpsen jaagden vorig jaar ook al gezamenlijk op illegaal vuurwerk zoals bijvoorbeeld lawinepijlen, mortieren en strijkers.

Het uit de markt halen van de illegale handel is volgens de politie erg belangrijk. Dit onder meer omdat het illegale spul vaak wordt opgeslagen in woningen, schuren en garageboxen midden in woonwijken. De illegale opslag voldoet over het algemeen niet aan de minimale veiligheidseisen. Garagebox

Het vuurwerkteam van de drie politiekorpsen hoopt bij de jacht op illegaal vuurwerk en de handel op tips van oplettende burgers. Ongewone bedrijvigheid bij een normaal leegstaande garagebox of abnormale aanloop bij een schuur kunnen wijzen op illegale handel. De politie vraagt burgers bij verdachte situaties meteen 112 te bellen. ’Liever één keer een extra controle voor de zekerheid dan niks doen met alle mogelijke gevolgen vandien’, aldus de politie.

Bron

De politie Utrecht sluit zich dit jaar voor het eerst aan bij het gezamenlijke project van de korpsen Gooi en Vechtstreek en Almere. Deze korpsen jaagden vorig jaar ook al gezamenlijk op illegaal vuurwerk zoals bijvoorbeeld lawinepijlen, mortieren en strijkers.

Tja die mortieren zijn echt een gevaarlijk stuk illegaal vuurwerk. Ik vind het jammer om te lezen dat zo'n verslaggever zich niet wat dieper in de materie duikt zodat ze weten dat een mortier geen vuurwerk is.

Achja torrr, gelukkig weten journalisten wel vaker niet waar ze over praten.
Dus dat ben ik zo onderhand wel gewend, ben al blij als ze geen woorden als nitraatgranaat gebruiken. Dan begin ik toch echt te denken...wat een smerige sensatiezoeker ben jij...

Ik kan me inderdaad nog een artikel herinneren dat naar knallers uit België refereerde als "nitraatklappers waar je hele gevels mee kunt ontzetten".

:holland:

Laatst bewerkt:
Helaas blijf je dit altijd houden.
Ik heb ze wel eens erger gezien dan in dit artikel, maar begrijp wat jullie bedoelem:).
We zullen er nog wel een paar tegen komen dit jaar ben ik bang.

Ik denk dat er straks preventief gewerkt gaat worden. Dan gaan ze niet op zoek naar de mortiervlinder, maar naar de mortierrups...

Zozo zijn de vuurwerk rechercheurtjes weer bezig de hardwerkende burgers te beroven van hun illegale vuurwerk. Of de handelaars die wat geld bij willen verdienen omdat ze anders van de honger niet te vreten hebben. Omdat mensen zoals jan kees de jager miljarden in een bodemloze put als griekenland storten?

Maar ja dat geld moet toch terug komen he. Dus dan maar onschuldige hardwerkende burgers hun ''illegale'' vuurwerk afpakken. Hebben ze toch weer wat geld terug verdiend van die miljarden.

Ga je toch bezig houden met nuttigere zaken. Ownee wacht we moeten onze bek houden en hard werken, dan zorgt de 2de kamer er in tussen wel voor dat dit land naar de knoppen gaat.

corrupte zooi hier in nederland

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan