Reden 3 dagen vuurwerk

Ik snap niet dat je over 1 dag kan gaan zeuren, ik denk dat er niet veel meer afgestoken zal worden dan de 3e verkoopdag. En ook dan is er niet veel overlast voglens mij. De overlast is meestal alleen op 31-12.

Ik snap niet dat je over 1 dag kan gaan zeuren, ik denk dat er niet veel meer afgestoken zal worden dan de 3e verkoopdag. En ook dan is er niet veel overlast voglens mij. De overlast is meestal alleen op 31-12.

Het probleem is denk ik ook:
Nu wil men een vierde verkoop dag, over 2 jaar wilt men een vijfde dag, over 4 jaar een zesde dag enz enz...

Het wordt steeds mee in de loop der tijd, ook de overlast dus.

Zo lang mogelijk tegenhouden, totdat het echt nodig is. Pas als het echt noodzaak is wordt er toegegeven. Als je eerder toegeeft, wilt de consument sneller meer/langer enz enz

tja, helaas zal de mentaliteit onder drie kwart van de nederlandse jongeren het niet toelaten dat er ooit hier het hele jaar door verkoop zal zijn. Uiteraard zijn er echte freaks die er normaal mee omgaan, maar laten we realistisch zijn, er zijn ook een hele boel pubers die dingen slopen en mensen tot last zijn. Dat is denk ik ook meteen de rede dat we hier maar één dag mogen stoken. Nederland is niet echt met belgie te vergelijken als het om vuurwerk gaat, denk dat dat ook wel komt door de overdreven (negatieve) aandacht die de media aan vuurwerk geeft. Als we er nooit wat over zouden horen zou er ook veel minder gesloopt worden denk ik.

Mensen tot last zijn kan ik in komen maar slopen met legaal NL vuurwerk wordt toch wel weer lastig denk. Meeste schade wordt met zware, illegale knallers aangericht. En daardoor worden wij vuurwerkfreaks benadeeld. Maar goed, als iedere vuurwerkfreak in ieder geval de mensen in zijn omgeving kan beinvloeden om niet aan vuurwerkvandalisme te doen gaan we misschien al weer een stapje vooruit. Helemaal stoppen kunnen we het jammer genoeg toch niet. Kwaad is de rotte kern van de mens...:sad:

Ik weet het niet meer geheel uit te leggen. Maar het heeft er altijd nog absoluut mee te maken dat zondag een Christelijke dag is. Dit is mede een reden dat er op zondag dus geen vuurwerk verkocht mag worden.

Dat er zondag geen vuurwerk mag worden verkocht heeft volgens mij gewoon te maken met de wet die bepaald wanneer winkels open mogen zijn. De supermarkt is op zondag ook niet open.

Reden 3 dagen vuurwerk:

Artikel 2.3.2 bepaalt dat het ter beschikking stellen van consumentenvuurwerk aan particulieren alleen mag plaatsvinden op 29, 30 en 31 december. Om redenen van openbare orde en veiligheid is het particulieren niet toegestaan het hele jaar door vuurwerk af te steken maar alleen met Oud en Nieuw. Dit is een reeds vele jaren bestaande Nederlandse traditie, welke ook al jaren in regelgeving is vastgelegd. De verkoop van dit vuurwerk mag dan om reden van openbare orde en veiligheid alleen gedurende de laatste 3 dagen van het oude jaar plaatsvinden.

Indien al eerder vuurwerk verkocht zou mogen worden aan het grote publiek, bestaat gerede kans dat dit al eerder afgestoken zou worden. Dit is om redenen van openbare orde en veiligheid niet aanvaardbaar.

Bron

Mensen tot last zijn kan ik in komen maar slopen met legaal NL vuurwerk wordt toch wel weer lastig denk. Meeste schade wordt met zware, illegale knallers aangericht. En daardoor worden wij vuurwerkfreaks benadeeld. Maar goed, als iedere vuurwerkfreak in ieder geval de mensen in zijn omgeving kan beinvloeden om niet aan vuurwerkvandalisme te doen gaan we misschien al weer een stapje vooruit. Helemaal stoppen kunnen we het jammer genoeg toch niet. Kwaad is de rotte kern van de mens...:sad:

Kijk hiervan word ik elk jaar weer moe:angry:. Altijd dat wijsvingertje naar het illegale vuurwerk. Je hebt gelijk dat de knallers van tegenwoordig niets meer met vuurwerk te maken hebben. Maar denk je nu werkelijk dat met het consumentenvuurwerk geen ongelukken en vernielingen worden uitgehaald??? Loop eens na o&n een rondje door je dorp en kijk eens waar overal resten van vuurwerk liggen en waar brandschade is. We hebben het over vuurwerk en of dat nu uit nederland of belgie of waar vandaan ook komt met kwade opzet kun je met dit spul SLOPEN!! Met illegaal meer, maar houd aub op met dat gegeneraliseer. En ja ik heb een gruwelijke hekel aan mensen die eigendommen van iemand anders vernielen met zowel legaal als nl vuurwerk (en vandalisme in het algemeen:mad:)

Ik heb vaak genoeg binkies gezien die met legale single shots verkeersborden slopen. En daarnaast, je begrijpt me denk ik niet helemaal.
Wat ik bedoel te zeggen is, Hoewel er inderdaad veel gesloopt word met illegaal vuurwerk, zal er hier echt geen zwaarder spul toegelaten worden zolang er gesloopt word, of het nu met illegaal of legaal vuurwerk gebeurd.
:bye:

Back
Bovenaan