RCT3 firework mixmaster

Firekiddo

VWC lid
Op youtube zag ik een filmpje van een stop motion vuurwerk filmpje(van een thread), het geluid daarvan was van rct3.
Dit spelletje bevat een firework mixmaster show.
Je kunt hiermee zelf je eigen vuurwerk show maken en ik moet zeggen, "dat is leuk om te doen!"
Ik denk dat de meeste van jullie het spel wel kennen, maar hier is een voorbeeldje van hoe de shows eruit ziet als het volledig en klaar is. sommige effecten zijn wel wat fictioneel, maar je maakt zelf de beslissing.
In dit geval is het een echte pyromusic filmpje!
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

rct3_logo_white%5B1%5D.gif

note: Er moeten wel firework packs worden geinstalleerd, lasershow alleen mogelijk na installeren van wild en soaked expansion set.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook een tijdje gemaakt en het is echt veel werk je moet bij elke "shell" een balkje neerzetten dus als je kijkt hoelang hij over de finale heeft gedaan daar is hij zeker wel een paar dagen mee bezig geweest om alles goed te time

:bye:

Realy nice to see that animated show. I arranged a few shows for my own here they are:

Ungarischer Tanz
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Wintertraum (Winter Session Song from Phantasialand)
+ YouTube Video

Aquagen Warum seid ihr so leise
+ YouTube Video

Thema from Das Boot (Konvoi)
+ YouTube Video

Het andere RCT3 topic zal wel op slot gaan, dus gaan we hier maar verder.:)

Naast vuurwerk houd ik me ook vaak bezig met achtbanen en zo kwam ik dus bij
RollerCoaster Tycoon. Heb alle delen, maar vind RCT3 toch het best. Hiermee kun je zoveel meer, je kunt ook alles downloaden. Bijv; sets met muren en daken, planten, objecten. Zelfs achtbaan tracks of hele parken! Waar je dit allemaal kunt downloaden staat op deze site: http://www.rct-theme-world.de/rct-liste/complete-list.htm

Sets met objecten (Custom Scenery) moet je allemaal in C:/Program Files/Atari/RCT3/Style/Themed zetten.
Parken en achtbanen en vuurwerk effecten of shows moet je bij Mijn Documenten/RCT3 zetten, daar moet je ze ook weer in mappen zetten, maar dat wijst zichzelf.
LET OP: Sommige sets kunnen fouten bevatten waardoor het spel vastloopt als je de map in je spel opent! Dit is geen ramp, je kunt deze mappen gewoon in Windows Verkenner verwijderen. Ook parken kunnen niet openen wanneer er sets zijn gebruikt die jijzelf niet hebt. Om deze fouten te vermijden moet je mij maar een pm sturen. Ik heb zelf ook heel veel sets.

Mensen die al deze dingen maken zijn nu al zover dat ze bewegende objecten en zelfs eigen attracties voor in het spel kunnen maken!! Die mensen hebben hier een apart programma voor. Zonder al deze downloads zou het spel nooit meer zo geleefd hebben als nu.

Verder is er ook nog een hele lange lijst met codes die je ergens in een options.txt map moet plaatsen. Hierdoor kun je bijvoorbeeld achtbaanrails door elkaar laten gaan voor splitsingen of baanstukken door het water laten gaan. Voor meer info; stuur me een pm:D

Er is ook nog een lijstje cheats die je kunt gebruiken.
Een van die codes is ''Guido Fawkes''. Geef een persoon in je park deze naam en de code zal werken. Guido Fawkes is een code die je toegang geeft tot de geavanceerde vuurwerkbewerker. Hiermee kun je geheel je eigen vuurwerk maken! Je kunt ze ook gewoon op sites downloaden. Bijv. op http://www.rct-world.com/ en op VPyro: http://forums.vpyro.com/index.html
Zelf maak ik ook eigen vuurwerk met deze code voor in mijn show. Deze show zal ik binnenkort online zetten. Hij is nog niet af, omdat hij voor in mijn huidige park is. Ik moet hier eerst nog wat andere dingen afmaken. Ook de effecten uit deze show kan ik naar jullie toesturen.. Willen jullie ze? Stuur me dan een pm.

Voor vuurwerkshows heb je ook lanceerbuizen enz. nodig.. Deze zitten al in het spel, maar er zijn der ook bij gemaakt door een stelletje freaks:). Zo heb ik nu een stuk of 10 verschillende lanceerrekken, waaronder ook W-Shape rekken!!
Deze zijn hier te downloaden:
Dit is er een; http://www.ataricommunity.com/forums/showthread.php?t=602753
En er is nog een betere, MA's Custom Mortar Set. Om deze te downloaden moet je je registreren op VPyro.com. Ik kan de set natuurlijk ook naar je toe sturen.

Dat was wel zo'n beetje de basis info over dit geweldige spel:D. Als je vragen hebt, stel ze maar. Ik weet er genoeg van:p

Sjors, ik wist dat je deze uitleg ging posten en ik weet hoelang je erover hebt gedaan daarom heb je die "thanks" ook zeker verdient. Ikzelf vind het erg fijn dat je dit hebt gepost. Je bent wel een beetje van het onderwerp afgedwaald maar dat maakt mij niks uit. Er is ook erg veel informatie gegeven over het vuurwerk in het spel dus dat maakt het goed. Heel erg bedankt. :wink:

Vraag maar eerder wat je aantal ramgeheugen is.
want ik maak meestal enorme parken die in het begin van de bouw goed lopen.
Maar hoe meer bomen, banen, muren, daken, gebouwen, attracties, water, bergen treinen, prulenbakken, zwembaden en dierentuinen je bouwt, des te meer RAM-geheugen je nodig hebt.
ik zit op 2 gigabyte, merk je aan het begin niets van na de bouw is het echt 3 fps ofzo.

Wil je een jubileumjaar vieren van je park en omdat ie zo groot is met een vuurwerkshow vieren dan kun je dat maar achterwege laten.:sad:

Klopt. Qua geluid lopen shows een beetje achter. Je kan dus geen mascleta timen of een prachtige finale met een hoop schells maken. Dan zie je de effecten wel en je hoort knallen maar dat zullen er 4 of 5 van de 20 zijn. :wink:

Wil je een jubileumjaar vieren van je park en omdat ie zo groot is met een vuurwerkshow vieren dan kun je dat maar achterwege laten.:sad:

Firekiddo, als je een groot park hebt.. Dat steeds slomer wordt door alles wat je erbij bouwt. Maak ik altijd de attractie van te voren in een nieuw park (daar is ie dan veel sneller). En zet ik hem daarna in het echte park, dmv opslaan van je attractie. Dit ga ik dus ook doen met mijn vuurwerkshow. Zo blijft het spel toch leuk:)

Ik heb trouwens nog een goeie reeks tutorials op YouTube om eigen vuurwerk met de geavanceerde vuurwerkbewerker te maken, heb het zelf ook gebruikt.
Hij is wel in het Engels, maar het is goed te begrijpen..

Dit is de eerste:
http://www.youtube.com/watch?v=7JD9sVbq6ME

Het beeld is wel een beetje slecht, maar dit zijn echt de beste tutorials hierover die er te vinden zijn! Het zijn er een stuk of 14.

:bye:

weetje ook hoe veel ruimte het spel in neemt op je hardeschijf ?

Met Soaked & Wild en een stuk of 20 Cso's zit je wel tegen de 2 Gb aan. Verder is het noodzakelijk een goeie videokaart te hebben. Als je een beetje een fatsoenlijk park gaat bouwen zal je minimaal een 8800 GT(S) in je pc moeten hebben en 2 Gig ram geheugen om het een beetje te laten draaien. Voor een supervol gethema'd park zal je 2 dikke vga's in je pc moeten hebben met quad core en snel geheugen dan nog twijfel ik of het allemaal draait want naarmate je heel veel losse objecten erin zet moet die dat allemaal tegelijk gaan onthouden laat staan alle mensen die in je park lopen.

Laatst bewerkt:
Overdrijven si ook een vak jejestilo.

Met een 6600GT en 1 GB ram kun je het makkelijk spelen. Een QAUD Core is bullshit want het spel kan max 2 Cores gebruiken haha. Denk eerst evve na voordat je zoiets zegt want rtc3 is al behoorlijk oud en heb je dus echt geen supper pc voor nodig ;)

Voor de specs zie

http://www.rctholland.nl/rct3/rct3.php

Pentium 4 1,2 GHz
Videokaart 64 MB (hardware T&L)

Dat zijn de aanbevolen specs voor het spel :p das dus geen QUAD core of 8800 GT :bonk:

Laatst bewerkt:
Hahah grappig Gerwin. Ik heb het ook over een groot ingericht park niet zo'n simpel sandbox parkje. Dat van die quad core is misschien niet zo maar je hebt wel een 8800 in je kast ervoor nodig. Aanbevolen specs zegt trouwens nooit wat. Die specs van hierboven kunnen misschien 3 achtbaantjes een paar bomen in een sandbox parkje laten draaien meer ook niet en misschien dat zelfs nieteens. Met fatsoenlijk draaien bedoel ik ook minimaal 40 fps. Ik denk dat jij het spel nooit hebt gespeeld met een vol park (256x256)

Laatst bewerkt:
Als je het op 1280*1024 alles op High zet en dan een heel park vol zet heb je mischien een 8600GTtje nodig maar echt geen 8800 :p dan loopt je pc voor geen meter als dat spel dan niet lekker loopt. En ik heb het vaak genoeg gespeeld om dit te kunnen weten ;)

Maja we gaan weer eem back to the topic ;)

Laatst bewerkt:
Hier is hij dan! De vuurwerkshow van mijn RCT3 park Zelena Laguna. De show heet Requiem for a Tower. De show duurt ruim 3 minuten en is ook op het liedje (hoe kan het ook anders) Requiem for a Tower gebaseerd.

Alle, maar dan echt alle effecten in deze show zijn van mij zelf. Ik heb dus geen packs met effecten gedownload. Er zitten ook namaak effecten bij van echte producten, misschien herken je er wel een paar ;) . Als je een van deze effecten wilt hebben, zeg het dan. Maar de meeste effecten komen later beschikbaar voor download.

Het filmpje, en ohja.. Jullie mogen raden waar het einde van is :D :
+ YouTube Video

Als de audio het niet meer doet, kijk dan op Vimeo:
http://www.vimeo.com/3622648

Sjors, echt heel mooi gedaan. Alles mooi vanaf het dak van het podium geschoten, ook een deel erachter. Ziet er allemaal goed uit. De effecten zijn ook goed, je ziet bijvoorbeeld de Rocket Boom langs komen maar ook de mines van de Sniper en de lucht effecten ook, de anderen mogen jullie zelf bedenken want ik weet ze al. Ook is het einde erg goed gemaakt en goed op de muziek geschoten. Raad maar eens waar het einde van is! :):p

De download van mijn Firework Pack is er! In dit pack zitten een aantal 'basics' die handig zijn voor een vuurwerkshow in RCT3. Mines, Roman Candles, Peony's, Salutes en nog veel meer. Verwacht er niet te veel van, dit is mijn eerste pack en er zullen ongetwijfelt meerdere volgen. Al deze effecten zitten ook in Zelena Laguna's vuurwerkshow.

Download: http://files.filefront.com/Bosschenaars+Basics+Packrar/;13543150;/fileinfo.html
Zet het bestand in C:\Documents and Settings\Je naam\Mijn documenten\RCT3\FireworkEffects

BosschenaarsBasicsPackcopy.jpg

(Op het plaatje staat ''Bosschenaar's'' Basics Pack, omdat ik op alle andere fora Bosschenaar8 heet..:))

Binnenkort meer!

Back
Bovenaan