Ravage na gooien vuurwerkbom aan Piushof in Bergen op Zoom

RedBaron

Pyroworld
BERGEN OP ZOOM - De bewoners van seniorencomplex Piushof zijn zondagavond opgeschrikt door een zware ontploffing nadat een vuurwerkbom werd gegooid. Die zorgde voor grote schade in het gebouw.

De bom is in een van de brievenbussen gegooid. Het gevolg: tientallen metalen brievenbussen zijn uit de muur geblazen.

image-4122005.jpg

image-4122004.jpg

image-4122002.jpg

Ongelofelijk ik kan me gewoon niet voorstellen wat er in zulke mensen hun hoofd om gaat.
En dit maal nog wel bij een senioren complex. Vuile zieke geesten :mad:
Voor dit soort gevallen mogen ze wat mij betreft wel de anonieme tiplijn gebruiken. En dat ze deze schoften maar snel op mogen pakken. En alles tot op de laatste cent terug laten betalen.

:mad: door zulke lui word juist illegaal vuurwerk weer slecht in beeld gezet.

Hoop echt dat die lui gepakt worden en de schade wat ze aangericht hebben betallen + de schade wat de oude mensen aangericht is.

Aankomende 50 oud en nieuw maar vast zitten als ze gepakt worden. Boetes enzo werken toch niet. Dan heb je iedergeval de lol afgepakt voor een deel.
En maar door 100 wijken gaan met een tip om de vuurwerkbril te dragen. Lekker langs de deuren. Eentonig en waarschijnlijk vreselijk irritant bij wijk 15.

Wat een achterlijke joh...

Tientallen? Waar zijn die dan te zien op die foto?

Dat zoiets gebeurd is erg zat. Dat dan de media de boel nog verder onder spanning zet met termen als 'tientallen' is des te erger.

Ach, ik zie het al. BN de Stemmingmaker als medium. Weet genoeg.

Tientallen? Waar zijn die dan te zien op die foto?

Dat zoiets gebeurd is erg zat. Dat dan de media de boel nog verder onder spanning zet met termen als 'tientallen' is des te erger.

Ach, ik zie het al. BN de Stemmingmaker als medium. Weet genoeg.

Hoe bedoel je verder onder spanning zet? Ik tel toch echt minimaal 10-15 brievenbussen die niet meer bruikbaar zijn, of er uit geblazen zijn..

Tja het verbod komt op deze manier steeds een stukje dichterbij,wat straffen betreft heb ik ook wel ideen maar het heeft geen zin ze te melden. nederland is en blijft een knuffel paradijs maar zoals ergens hierboven gezegt de eerste 50 jaar op oud jaar in de politie cel klinkt als muziek in mijn oren

Hoe bedoel je verder onder spanning zet? Ik tel toch echt minimaal 10-15 brievenbussen die niet meer bruikbaar zijn, of er uit geblazen zijn..

Ik kijk naar het effect van een dergelijke melding. Met tientallen wordt gesproken van een meervoud. Dit kan een range hebben van 20-99. Dus de impact van het gebruik van dit woord kan enorm vergroot worden. Al zijn we het er ongetwijfeld over eens dat iedere bus te veel is.

Zulke idioten moeten ze de komende 10 jaar opsluiten met oud en nieuw en nieuwjaarsdag lekker met een bezempje over straat laten gaan om andermans rotzooi op te ruimen :mad:

Vreemd dat sommige mensen zich schijnbaar telkens weer drukker maken over hoe media berichten over dit soort vernielingen, dan over de vernielingen zelf en de gevolgen daarvan.

Volgens mij snap je het niet helemaal. Het is én de gevolgen van dergelijke acties én hoe de media erover berichten wat zorgt voor imagoschade. Niet of of.

Vreemd dat sommige mensen zich schijnbaar telkens weer drukker maken over hoe media berichten over dit soort vernielingen, dan over de vernielingen zelf en de gevolgen daarvan.

Ja alsof het verbod van jouw waarvoor jij pleit werkt. Nu is het misschien een cobra 6 maar wie zegt niet dat het legale sterretjes waren waar jij zo'n fan van bent?

Algemeen verbod is de oplossing. Alles verbieden, elk stukje vuurwerk. Voor het grote publiek maar wij weten dat je dit zelf kan maken

De oplossing is dit harder straffen. Als ze gepakt worden dan geen HALT van 10 uur maar gewoon 3 jaar celstraf. En zolang ze er nog dubbel mee weg komen. Enerzijds pakkans laag anderzijds een zeer lage straf blijven dit soort dingen bestaan. Maar dit heeft niets met vuurwerk te maken maar randdebielen die vuurwerk gebruiken voor hun zieke vandalistische ideeën te verwerkelijken. Als ze vuurwerk niet kunnen krijgen nemen ze andere dingen om de boel te slopen.

Vreemd dat dat sommige mensen nog steeds niet willen in zien.

Back
Bovenaan