Raar, maar waar

moontan

VWC lid
Plaats in deze rubriek opmerkelijke gebeurtenissen met vuurwerk.

Ik start de eerste bijdrage met een volgende bericht:

Man opgepakt met zelfgemaakte strijker
Waarom pas op je vakantiebestemming vuurwerk kopen, als je het ook zelf kunt maken en meenemen? Dat moet een 47-jarige Duitser gedacht hebben. De man had thuis een smal pijpje gevuld met buskruit en er een lont in gestoken. Hij stopte het vuurwerk in zijn handbagage voor de vakantievlucht naar Egypte. Daar wilde hij de zware strijker op oudjaarsavond afsteken. De beveiliging op het vliegveld van München dacht daar anders over. Die nam het vuurwerk in beslag en hield de man aan. Hij kan aangeklaagd worden voor het overtreden van diverse veiligheidswetten. Zijn vrouw en een vriend, die op dezelfde vlucht zaten, mochten wel op vakantie gaan.

Hahaha, wat naief! De aanduiding strijker had overigens rotje moeten zijn :cool:
Raar, maar waar ... mmm ... mischien kan ik ook nog het een en ander uit eigen herinnering oplepelen.

Groetjes,
Cameo

Elke bijdrage is welkom Cameo.
Wat betreft vuurwerk meenemen uit buitenland : Ik stond dit jaar ook in dubio om die geweldige voetzoekers mee uit Valencia terug te nemen naar Nederland toe.
Op het laatste moment toch maar bedacht.
Ik wilde geen enkel risico lopen. Ik weet van sommigen dat het hun wel gelukt is.

groetjes

Moontan
:bye:

Of dat het dan ook waard is is natuurlijk de andere kant van het verhaal. Verstandige keuze Moontan om van gedachte te veranderen want als je word gepakt met illegale bezittingen in je tas kunnen ze daar erg moeilijk over doen.

Precies Vuurwerkland. Het is een afweging die je moet maken.
Maar ik moet je wel eerlijk bekennen dat die borrachos (voetzoekers) wel in mijn handen jeukten. :p

Goed, als we dan toch even eerlijk keuvelen over dergelijke gedachten. De laatste keer dat ik kort overwoog iets mee te nemen (via de boot), was ik in Engeland. Ik stond toen bij Firework Emporium met enorme vuurpijlen (tot 190 gram) in mijn handen en stelde mij voor hoe deze er in mijn eigen straat uit zouden zien met O&N :rolleyes: Ik vind het risico echter veel te groot. Dat is het mij niet waard. Het moet wel gezellig blijven natuurlijk.

Eenmaal weer op de boot bleek het een goede zaak dat we niks meenamen. Ik en een goede vriend werdenbeide uitvoerig gecontroleerd. Bagage open en alles werd doorzocht. :shocked:

Maar goed; "raar, maar waar"-verhalen heb ik genoeg. Alleen nu even geen tijd ze op te tekenen. Maar we hebben geen haast. Ik ga er de komende week even voor zitten :bye:

Cameo

haha Cameo.
Leuk verhaal, zo zie je maar he, denken we dat we volwassen kerels zijn maar als het om vuurwerk gaat krijgen we toch weer kwajongens ideëen.
Doe maar rustig aan met je komende verhalen. Rubriek blijft toch open staan.
Zelf kom ik ook nog met leuke,rare en grappige gebeurtenissen.

Groetjes

Moontan

Misschien vreselijk offtopic...
Iedereen kent de promotie afbeelding van Zena/Original wel, die knakker met de zonnebril en de twee vingers in de lucht; het 'victorie' teken, zeg maar. PRECIES die afbeelding zag ik in de plaatselijke computerwinkel op een doos van een externe harde schijf. Eén of ander B-merk HD fabrikant. Bizar.. :shocked:

Puber blaast eigen kamer op

In het dorpje Hendrik Ido Ambacht heeft een 17-jarige jongen voor veel onrust gezorgd, de tiener kwam op het idee om zelf vuurwerk te maken en ging met acetonperoxide aan de slag. Helaas verliep het plan niet helemaal zoals hij had gehoopt; hij en een vriend zetten wat van de explosieve stof op een schaaltje in de vensterbank, waarna het al snel opwarmde en ontplofte. De puber was zelf op het moment van ontploffing niet in de slaapkamer aanwezig. "Mijn vriend en ik hoorden iets sissen en stapten gauw de kamer uit," aldus de tiener. "Vervolgens hoorden we een gigantische knal. Toen ik mijn kamer binnenkwam, was alles zwart en stond niks meer overeind. Zelfs de dubbelglasramen waren eruit geblazen." Hoe zijn ouders reageerden toen ze ontdekten dat hun huis voor een deel was geruïneerd, is niet bekend. De jongen zelf heeft zijn lesje wel geleerd en geeft openlijk toe dom geweest te zijn. "Toen ik het in een flesje stopte, ging het veel beter. Het ontplofte wel, maar de schade bleef beperkt tot een kapot flesje en een schroeiplek op de vloer."

In het dorpje Hendrik Ido Ambacht heeft een 17-jarige jongen voor veel onrust gezorgd, de tiener kwam op het idee om zelf vuurwerk te maken en ging met acetonperoxide aan de slag. Helaas verliep het plan niet helemaal zoals hij had gehoopt; hij en een vriend zetten wat van de explosieve stof op een schaaltje in de vensterbank, waarna het al snel opwarmde en ontplofte. De puber was zelf op het moment van ontploffing niet in de slaapkamer aanwezig. "Mijn vriend en ik hoorden iets sissen en stapten gauw de kamer uit," aldus de tiener. "Vervolgens hoorden we een gigantische knal. Toen ik mijn kamer binnenkwam, was alles zwart en stond niks meer overeind. Zelfs de dubbelglasramen waren eruit geblazen." Hoe zijn ouders reageerden toen ze ontdekten dat hun huis voor een deel was geruïneerd, is niet bekend. De jongen zelf heeft zijn lesje wel geleerd en geeft openlijk toe dom geweest te zijn. "Toen ik het in een flesje stopte, ging het veel beter. Het ontplofte wel, maar de schade bleef beperkt tot een kapot flesje en een schroeiplek op de vloer."

Met alleen zeggen dat je dom bent geweest kom je er niet vanaf.
hij zou nog een heleboel straf moeten krijgen. Zelf lekker liggen knoeien met explosieven stoffen en je zou je eens voor moeten stellen als de moeder of vader in die kamer iets zou zoeken, en dan ineens boem.

De jongen zelf heeft zijn lesje wel geleerd en geeft openlijk toe dom geweest te zijn. "Toen ik het in een flesje stopte, ging het veel beter. Het ontplofte wel, maar de schade bleef beperkt tot een kapot flesje en een schroeiplek op de vloer."

Da's wel erg raar. Je zou toch zeggen, dat als je eenmaal je kamer hebt opgeblazen je van dat spul af zou blijven.
Maar deze meneer heeft slechts een betere manier gevonden om ermee te prutsen. XD

Vuurpijl ontploft in achterwerk
Een 22-jarige soldaat uit Sunderland, in de Amerikaanse staat Washington, raakte zwaargewond nadat hij een vuurpijl in zijn achterwerk tot ontploffing bracht. Hij inspireerde zich voor zijn stunt op de Jackass-filmpjes, bekend van MTV. De jongen, net terug van een missie in Irak, was samen met een aantal vrienden naar een vuurwerk aan het kijken. Toen het spektakel hem niet meer kon boeien, liet hij zijn broek zakken en stak een krachtige vuurpijl tussen zijn bilspleet. Toen één van z'n maten de pijl aanstak, begon het spektakel pas echt: een fontein van kleurrijke vonken spoot uit z'n billen. Niemand was zich echt bewust van de ernst van de situatie. Het hele incident werd zelfs gefilmd met een gsm. De jongen ligt - drie dagen na het gebeuren - nog steeds in het ziekenhuis waar hij verzorgd wordt voor zware brandwonden aan z'n edele delen.

Dat is ook echt gestoord. Waarom denk je wel niet dat je na zo'n Jackass-afleveringen te zien krijgt 'deze stunts werden uitgevoerd onder professionele begeleiding'.
Zo zie je maar weer hoe het dus ook fout kan gaan.:bonk:

Onderstaand bericht is een wat ouder bericht maar hoort in deze rubriek thuis met opmerkelijke berichten.
In diverse dagbladen werd aandacht besteed aan dit nieuws.
De reden: op het zelfde moment dat het vuurwerk werd afgeschoten was een paar honderd meter een begrafenis van een 19 jarige jongen.

Justitie vervolgt Ali B voor afsteken vuurwerk
STAPHORST - Justitie gaat Ali B strafrechtelijk vervolgen voor het illegaal afsteken van vuurwerk in Staphorst. Dat hebben de gemeente Staphorst en de politie vrijdag bekendgemaakt.
De bekende rapper stak het vuurwerk woensdag af op het marktplein om de nieuwe zender TMF Radio te lanceren. Volgens Ali B neemt de muziekzender de verantwoordelijkheid voor het afgestoken vuurwerk. ,,Ik ging er vanuit dat TMF de vergunningen en dergelijke had geregeld. Ik ga natuurlijk niet doelbewust iets illegaals doen rechtstreeks op tv, ik ben me bewust van mijn voorbeeldfunctie.'' De kosten voor het opruimen van de vuurwerkresten worden verhaald op TMF.
Een TMF-woordvoerster verklaarde vrijdag dat haar zender volledige verantwoordelijkheid draagt voor de actie. Als de rapper een boete moet betalen, zal het muziekstation die voor zijn rekening nemen. Ook de schoonmaakkosten betaalt TMF.

Excuses
Ali B en TMF hebben inmiddels hun excuses aangeboden aan de gemeente. Volgens diverse regionale media was woensdag tijdens het afsteken van het vuurwerk enkele honderden meters verderop de begrafenis van een 19-jarige jongen aan de gang.
,,Dat was niet zo, ik heb de moeder van die jongen gesproken. Om 12.00 uur, toen wij het vuurwerk afstaken, waren zij in Meppel. Ze kwamen pas om 14.00 uur in Staphorst aan. Het is verschrikkelijk dat het lijkt alsof de begrafenis van haar zoon is verstoord door de actie.''
De rapper heeft naar eigen zeggen nooit de inwoners van het dorp willen provoceren. ,,TMF noemt Staphorst het saaiste dorp van Nederland, ik heb juist willen laten zien dat dat helemaal niet zo is. Ik kwam woensdag met een heel goed gevoel over Staphorst thuis, het is heel vervelend hoe het gelopen is.''

(ANP)

Dat was inderdaad behoorlijk spraakmakend nieuws op het moment...
Blijf het toch wel raar vinden hoe dit allemaal heeft kunnen gebeuren dat uitgebreid gemeld wordt dat Ali B. een Begrafenis zou hebben verstoord terwijl dit totaal niet het geval blijkt te zijn...
Je zou toch zeggen dat er wel even onderozcht wordt of dit werkelijk het geval is geweest...
Op deze manier is de moeder juist nog meer in gestoord dan nodig!
Erg slordig!

Ochjah Ali.B die een begrafenis verstoord is veel sentationeler nieuws. Er wordt zoveel onzin verkondigd in de pers en op het nieuws. Moet het meeste met een korreltje zout nemen.:p

Back
Bovenaan