DirkdeHeuse
VWC lid
Ik heb het al een tijdje geleden gezien maar één zinnetje van die Niels is bij me onder m'n huid gaan zitten.
Namelijk" Moet ik een pil in mijn hond stoppen omdat mijn buurman zegt, boem leuk"?
Het is een echte drogreden.
Er is namelijk niemand die hem zegt zijn hond een pil te geven, sterker nog er worden alternatieven genoemd.
En wat is er mis met een pil? Een pil, mits volgens voorschrift gebruikt, is een middel om een ongemak te verzachten.
Hij zegt het op te nemen voor dieren, maar misschien ontzegt hij zijn eigen hond hier iets helpend. Misschien omdat Niels zelf iets tegen medicatie heeft maar helaas kan zijn hond niet zelf zeggen wat hij wil.
Niels suggereert gedwongen te worden om wat eigenlijk? …Voor zijn hond te zorgen.., maar niemand dwingt hem tot iets. Anderzijds dwingt Niels de wederpartij tot het stoppen met afsteken en biedt geen alternatief.
Daarnaast blijf ik het de omgekeerde wereld vinden. Je neemt een hond in een wereld met vuurwerk. Dan is je hond bang voor dat vuurwerk.
Jij en je hond hebben moeite met jullie aanpassen aan het vuurwerk dus moet het vuurwerk maar aangepast worden aan jullie.
Goed. Dit was even m'n Christmasrant. Ben ik het kwijt. Fijne dagen nog! Trouwens verder retegoed gedaan PTU.
Die Niels valt steeds terug op "diertjes" en "fijnstof" dus dan weet je precies waarom hij voor een vuurwerkverbod is.