• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Supero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet er niet gezegd worden dat ze beter afgevuld zijn. Het verhaal was namelijk dat er een nieuwe Supero op de markt zou komen, omdat de oude versie te weinig kruit bleek te bevatten.
Zie post #112 - #113 - #117.

Ze hebben dan dus of een nog betere kruitsoort erin gestopt, de huls veranderd, of het is een drukfout (zoals eerder gesuggereerd).

Zeg het maar, want ik snap er niks meer van:bonk:

het is een druk fout,
vorig jaar waren ze niet volledig afgevuld dit is tijdens kwaliteitscontroles aan het ligt gekomen.
Dit jaar is dit wel gebeurd met als resultaat dat ze een stuk beter knallen.

Mooi dat ze nu wel volledig afgevuld zijn. De 1.63 versie. Dit is dus een drukfout, en er zit dus weldegeljk 2 gram in? Dus méér als de scorpio? Wel vreemd dat dit soort dingen als drukfout er door komen, en dat in het jaar van de lancering van een nieuw product, er een fout in blijkt te zijn geslopen? Ik bedoel dan kun je toch gelijk een boel scheve gezichten krijgen als ze iets kopen wat achteraf minder blijkt te presteren als beloofd. Maar goed. Laten we niet te veel zeuren, het blijft een fijne knaller ;)

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd, heb nu de 2 gram versie en de 1,63 gram versie. Binnenkort kijken of die ook echt (hoorbaar) harder gaat.

In Nederland werkt het met keuringen heel simpel: als er méér kruit in zit dan het label zegt, wordt het product afgekeurd. Dus (in Nederland) mag er geen 2,00 gram in zitten als het label zegt 1,63 gram. Zelfs al zou 2,00 gram toegestaan zijn bij wet, het label is bindend.
Is dit in België dan anders?

Vraag ik me ook af. Je hoort van iedereen die het kruit uit knallers uit belgie gaat wegen dat het altijd veel verschilt met wat er op de verpakking staat. Denk dat veel producten afgeschaft worden als dit echt gecontroleert zou worden ( als hier een probleem om gemaakt zou worden in belgie ).

Waarom gestegen? Kan me niet anders herinneren datie altijd al 9 euro per 10 stuks was.

Supero blijft voor mij de beste knaller uit Belgie. Harde dreun die weinig onder doet bij de fenix nitraat.

Waarom gestegen? Kan me niet anders herinneren datie altijd al 9 euro per 10 stuks was.

Supero blijft voor mij de beste knaller uit Belgie. Harde dreun die weinig onder doet bij de fenix nitraat.

Dat klopt.

Alleen in prijs verschillen ze maar in knal hoor je vrij weinig verschil:D

De verpakking blijft sexy

BTW de prijs is gestegen, 9 euro per 10 stuks
staat op pyroshop.be en lootsvuurwerk.nl ;)

Ik heb ze voor 8.00 per 10, ook bij loots.
edit: 1,63g versie, dus de nieuwe :P
edit2 (lol): het zou wel kunnen dat dit niet klopt want iemand anders is ze voor mij gaan halen en als ik de rest van het vuurwerk van de totaalprijs afhaal kom ik dus op 8e uit.

Laatst bewerkt:
8euro per pakje kan , maar dan neem je de bulck verpakking van 50 stuks
de prijzen zijn
10 stuks 9€
30 stuks 25€
50 stuks 40€

Pyropim

Hey Pim,

Zou je wellicht nog wat meer duidelijkheid kunnen geven over het aantal grammen in relatie tot wat de nieuwe verpakking zegt? Je zei dat het een drukfout betreft, alleen ik vind dit wel heel vreemd... Er wordt gesuggereerd dat deze knaller 2 gram bevat, de verpakking -welke een druk fout zou moeten zijn- geeft echter 1.63 gram aan. Wel zou deze versie harder moeten gaan als die van vorig jaar. Wat is nu concreet het geval? Bevat de knaller van dit jaar echt de 2 gram, en had die van vorigjaar wellicht 1.63 gram, of hoe zit dit nou precies?

Woops drukte perongeluk op de verkeerde thanks :)

Anyway, voor mij is het nog niet duidelijk genoeg, en ik vond het wat een warrig verhaal. Vandaar dat ik graag nog wat extra duidelijkheid zou willen hebben. Niks ***ligs mee bedoeld, want de Supero, laten we wel zijn, is gewoon een goed product. Maar ik zou graag gewoon een opheldering willen hebben omdat ik zijn post nog niet echt duidelijk zwart op wit vond.

Het is wel een legitieme vraag toch? Of kun jij het mij uitleggen hoe het zit Dinky? :)

Laatst bewerkt:
Hoe kun je die bekijken? Screenshotje?:) Voor duidelijk voor iedereen :)

Hoe ik ze heb bekeken is een lang verhaal om uitgebreid uit te leggen. In het kort: Ik heb de video met Adobe AfterFX als mp3-bestand gerenderd. Dat mp3-bestand heb ik geopend in Adobe Audition om de geluidsgolven te bekijken. Met behulp van Adobe Photoshop heb ik de golven kunnen bestuderen door erop in te zoomen en lijnen te trekken enz.

Hier een screenshot met toelichting erbij:
http://s538.photobucket.com/albums/ff342/formule/?action=view&current=echooo.png

Overige zichtbare lijnen zijn wind. De Spanish cracker 5 heb ik er niet bijgenomen omdat die wel duidelijk is en het daar een chaos was met lijnen van de wind.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan