• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Supero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja, je hebt van dat soort mensen die vinden het wel bagger ja die prijzen
dit is voor mensen die iets meer te besteden hebben maar in grote getallen zou ik ze nooit meenemen van zo rijk ben ik zlef ook niet.
immi bex (fenix) whatever:bonk: en la bomba zijn zowiezo keihard, inkoop in het land zelfe is niet duur maar koop in ander land helaas wel la bomba van brother heb ik nog nooit gehad de fenix uiteraard wel

ik ben ook precies zo zou een keer een pakje supero's voorde gijn meenemen maar

toch echt geen grote afnames

want 50 superos 40,- :shocked:

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat maakt het uit het is een knaller...
Betwijfel wel of er echt 2 gram in zit, volgensmij kom je dan over de db grens heen..

Wat maakt het uit het is een knaller...
Betwijfel wel of er echt 2 gram in zit, volgensmij kom je dan over de db grens heen..

We gaan het grammen verhaal er weer bij halen!

1,5 gram en 2 gram heeft volgens jou een verschil in Db toch? Het gaat niet altijd per sé harder als je een huls meer vult...

Ter vergelijking:
Een Mammoth (1,5 gr) en een Supero (2 gr) worden met elkaar vergeleken. Test het maar in het echt, en je zal geen tot miniem verschil in Db horen. De druk zal alleen wat hoger liggen, maar een half grammetje hoor je bijna tot vrijwel niet in een knal.

Nu heb je ook het andere verhaal over kwaliteit, dat telt ook mee natuurlijk. Maar in dit geval gaat het om zeer hoge kwaliteit Flash en dat verschil hoor je niet tussen een Mammoth en Supero. Verschillende soorten Flash geven verschillende soorten klanken. (Een strijker heeft een bepaald soort aluminium/magnalium en klinkt erg schel, een Supero/Mammoth en Chooet Bangers bijvoorbeeld hebben weer wat betere aluminium/magnalium, en klinken erg dof bij de knal)

Maar even om een verhaal kort te maken, hij gaat niet over de Db grens heen, want hij is gekeurd en zal anders heus niet te koop zijn :wink:

We gaan het grammen verhaal er weer bij halen!

1,5 gram en 2 gram heeft volgens jou een verschil in Db toch? Het gaat niet altijd per sé harder als je een huls meer vult...

Ter vergelijking:
Een Mammoth (1,5 gr) en een Supero (2 gr) worden met elkaar vergeleken. Test het maar in het echt, en je zal geen tot miniem verschil in Db horen. De druk zal alleen wat hoger liggen, maar een half grammetje hoor je bijna tot vrijwel niet in een knal.

Nu heb je ook het andere verhaal over kwaliteit, dat telt ook mee natuurlijk. Maar in dit geval gaat het om zeer hoge kwaliteit Flash en dat verschil hoor je niet tussen een Mammoth en Supero. Verschillende soorten Flash geven verschillende soorten klanken. (Een strijker heeft een bepaald soort aluminium/magnalium en klinkt erg schel, een Supero/Mammoth en Chooet Bangers bijvoorbeeld hebben weer wat betere aluminium/magnalium, en klinken erg dof bij de knal)

Maar even om een verhaal kort te maken, hij gaat niet over de Db grens heen, want hij is gekeurd en zal anders heus niet te koop zijn :wink:

eindelijk iemand die netjes rustig de tijd neemt om dit uit te leggen, dankjewel.

prachtige dingtjes zijn het zeker nog redelijk aan de dure kant maar ze zijn het zondermeer waard om te kopen

nogmaals bedankt

ik ben ook precies zo zou een keer een pakje supero's voorde gijn meenemen maar

toch echt geen grote afnames

want 50 superos 40,- :shocked:

moet ik wel mee instemen alhoewel de supero geen klei/betoniet bevat en de fenix wel.
er komt een voordeelverpakking voor deze schatjes dus dat scheelt hopelijk in de portomonee#

maar zelf heb ik liever ook fenix deze knallen beter harder en hebben een vlam, supero's zijn zekerz niet slecht ik begrijp je punt

Laatst bewerkt door een moderator:
De supero is een echte kwaliteits knaller, ik heb een filmpje op mijn filmpjes pagina , en daar vergelijken wij de supero met een mammoth , dat we meerdere malen gedaan hebben dan alleen dat filmpje, en supero heeft meer druk is en is merkbaar harder. Daarin tegen is de mammoth zeker vergelijkbaar en kan je als vervanger nemen. Weet alleen de prijs daar even niet van. Het enige nadeel is de prijs van de Supero, maar is wel te doen.

Mijn ervaring vorig jaar was zelfs dat ze evenhard tot weinig verschil hadden bij een fenix nitraat. Alleen is die stukker goedkoper.

Mijn mening: Als je geen fenix nitraten meer kan krijgen omdat ze niet meer in de handel zijn, de supero is een goede vervanger.

De supero is een echte kwaliteits knaller, ik heb een filmpje op mijn filmpjes pagina , en daar vergelijken wij de supero met een mammoth , dat we meerdere malen gedaan hebben dan alleen dat filmpje, en supero heeft meer druk is en is merkbaar harder. Daarin tegen is de mammoth zeker vergelijkbaar en kan je als vervanger nemen. Weet alleen de prijs daar even niet van. Het enige nadeel is de prijs van de Supero, maar is wel te doen.

Mijn ervaring vorig jaar was zelfs dat ze evenhard tot weinig verschil hadden bij een fenix nitraat. Alleen is die stukker goedkoper.

Mijn mening: Als je geen fenix nitraten meer kan krijgen omdat ze niet meer in de handel zijn, de supero is een goede vervanger.
Geen fenix ?? Alsnog dan geen supero dan maar la Bomba b 's c
Zelfs b 's c. Is bijna even duur

Geen fenix ?? Alsnog dan geen supero dan maar la Bomba b 's c
Zelfs b 's c. Is bijna even duur

Ja geen fenix. Die gaan uit de handel.:bye:

Maarja je snapt blijkbaar niet wat ik duidelijk wil maken met mijn bericht, dat de supero gewoon vergelijkbaar is en dus HARD is.

Heb de supero, python en fenix getest en hiervan is de supero me het beste bevallen.
Hele lekkere doffe knal met veel drukverplaatsing.Pytons en fenix liggen ongeveer op hetzelfde niveau maar mijn voorkeur gaat uit naar deze en dan met name omdat ze geen beton bevatten en dat geeft me gewoon een prettiger gevoel

ik vind de fenix toch iets harder maar ieders oren zijn anders.
maar wel ben ik t met je eens want de gips stoppen van de fenix zijn gevaarlijk.

ik vind de fenix toch iets harder maar ieders oren zijn anders.
maar wel ben ik t met je eens want de gips stoppen van de fenix zijn gevaarlijk.

Op het begin van de dag is het verschil nog enigzins te merken ja. Maar als je in de avond knallers af loopt te steken(en je hebt de hele dag al aardig met nitraten en vlinder lopen gooien)dan merk je het verschil tussen deze 2 knallers echt niet meer:)

Dat is zeker een +1 voor de Supero en Pyrostar.

Op het begin van de dag is het verschil nog enigzins te merken ja. Maar als je in de avond knallers af loopt te steken(en je hebt de hele dag al aardig met nitraten en vlinder lopen gooien)dan merk je het verschil tussen deze 2 knallers echt niet meer:)

Dat is zeker een +1 voor de Supero en Pyrostar.

klopt ja vlinders kun je zo gooien, wil je geen risico lopen moet je fenix rechtop zetten en ik weet wel dat ik niet elke fenix recht op ga zetten omdat het af en toe gewoon leuk is om er 1 te gooien of te laten vallen:P

en fenix hebben een groene vlam daar ben ik dan weer fan van.

Laatst bewerkt:
Ik heb hier vorig jaar gewoon 2 pakjes van gekocht omdat ze zo op de oude trueno ricasa's (en eigenlijk alle 'echte spaanse' trueno's) lijken wat de afwerking betreft. Voor de rest had ik ook gewoon zoals andere al zeggen omdat de prijs nogal hoog is voornamelijk gewoon fenix nitraten maar het is erg leuk om gewoon veel verschillende knallers te hebben en dan moet je de supero's zeker hebben!

Bron komt van onze Pyropim. Zal denk niet echt een mening zijn maar meer een feit. Maar ik wou graag bevestiging horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan