• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Multi Thunder 19sh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuke dingen van het effect maar ik VIND dat deze dingen verboden moeten worden omdat er veel onverstandige tieners rondlopen die dit gewoon EVENTJES op straat kopen en dan denken, ooh er gebeurd mij toch niks. LEVENSGEVAARLIJK zijn deze dingen als je niet weet waar je mee bezig bent. Ik vind het niet eens bijzonder, ik maak liever zelf een matje met een goede vertraging tussen elke knaller.

Vriend van mij had deze vorig jaar, vlogen echt alle kanten op.
Niet helemaal mijn ding om het maar zo te zeggen...

Phh wat een pleuris dingen zeg.
De knallers van die krengen vlogen alle kanten op, maar niet de goede.
Voelde een knaller langs mijn hoofd scheren, terwijl ik ze goed weggegooid had.
Nee, nooit meer.
Dat deze knallers goed gekeurd zijn, is voor mij een raadsel.

Is er buiten het uiterlijk van de verpakking ook wat veranderd aan de radius waarin de knallers rondvliegen?

Oordeel het aan deze video ;) Ik denk dat de knallenradius minder is geworden, maar nog steeds best flink hoor, een goede 10 meter afstand is nog zeker aan te raden. Maar op open plekken zijn dit prima dingen, maar niet in een straat ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan