[Pyrostar] Multi finale chinese rol met 7 eindbommen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben toch benieuwd naar deze mat.
Ik heb al ruim 10 jaar geen goeie mat meer gezien, ze zijn vaak langzaam , knallen niet hard, de grotere knallers zijn gevuld met de kleint....lijkt groot, maar is gewoon nutteloos papier.
De laatste goeie matten die ik heb gezien, kwamen bij Alpeco vandaan en dat was eind jaren 90 einde verhaal helaas!
Al die zogenaamde Horsebrand en Whitehorse matten die daarna uitkwamen , vielen daarbij in het niet!
Helaas is dat vergane glorie en daarom ben ik benieuwd wat deze mat gaat doen qua prestatie!

Film van de multifinale celebration cracker met 7 eindbommen. Film is van Pyroshopbaarle.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Het tempo is in orde, alleen vind ik de de eindbommen wel in een lager tempo hadden gemogen, je hoort nu niet duidelijk dat het er 7 zijn.
De knallen zelf klinken erg goed! :)

Goed tempo en lekkere knallen heeft deze mat. Al zal je zeggen dat je gewoon 1 lange eindbom hoort ipv dat het er 7 zijn. Neemt niet weg dat het een goede mat is!!!:bye:

Dat je er geen 7 hoort maakt niet uit toch, je hoort bij de mat toch ook niet dat er , ik zeg maar wat, 1000 knallers aan zitten? Het gaat om het geweld, en om de beleving. En je weet dat ze er zitten want dat zie je als je ze koopt toch?:p

Lijk me een dikke aanrader!

Toch wel een erg leuke mat om zo te horen, wel jammer inderdaad dat je de eindbommen niet goed apart hoort. Maarja, hij klinkt in elk geval wel erg lekker op film moet ik zeggen!:)

Dat je er geen 7 hoort maakt niet uit toch, je hoort bij de mat toch ook niet dat er , ik zeg maar wat, 1000 knallers aan zitten? Het gaat om het geweld, en om de beleving. En je weet dat ze er zitten want dat zie je als je ze koopt toch?:p

Lijk me een dikke aanrader!

Dat maakt wel uit. Waarom zou je anders 1 tot 2 tientjes meer neerleggen voor die 7 eindbommen? Wat is dan überhaupt de meerwaarde van een lange sliert met 7 kleinere eindbommen inplaats van één grote eindbom?

Heb 3 jaar terug een 100k met 3 eindbommen gehad, filmpje daarvan staat op de eerste pagina, en dat product kwam gewoon gewoon goed tot z`n recht. De in drieën gedeelde eindbom en eventueel het extra prijskaartje voegde daadwerkelijk iets toe aan het resultaat en de beleving ervan.

Buiten de eindbommen om is de mat van prima kwaliteit wat betreft het tempo, de hardheid van de knallen is moeilijk beoordelen op een filmpje, maar het product an sich vind ik niet echt geslaagd. Eerder een teleurstelling.

op het filmpje ligt de mat daardoor slaan de eindbommen door.
Als je de eindbommen ophangt zullen ze wel achter elkaar gaan.

Pim

@ 3307, nee ik vind van niet. Je hebt eerst en hard tempo met harde knallen en dan komt er langzaam omstebeurte een eindbom? Juist omdat ze klein zijn is het goed dat het met een rap tempo achter elkaar gaat.

De beleving is dan veel intenser en geloof me als je iets met meer geweld afsteekt dan iets met minder geweld dan blijf die mat langer in je geheugen hangen.

Ik denk dat er zat mensen zijn die dit willen en voor de mensen die dit onzin vinden, je hebt toch nog de 100.000 klapper met de grote eindbom? Ze zijn beide te koop dus als je dit niks vind blijf je bij de oude vertrouwde 100K.

Bij 3 stage wistling wil je toch ook 3 keer een fluit horen? Dat wil ik dus ook als er 7 eindbommen aanzitten, dat maakt (vind ik) deze mat bijzonder.

Maar deze discussie kan door blijven gaan, iedereen heeft andere smaken.

on-topic: Tempo van de mat is goed, de knallen klinken ook erg goed alleen ik denk dat er door een verandering aan de "finale" meer uitgehaalt kan worden, het speciale effect van de 7 eindbommen komt niet helemaal tot zijn recht vind ik zelf. :wink:

@ Teun48, dat is meer appels met peren vergelijken maar het is inderdaad een oneindige discussie.

Over het laatste wat je zei, ik denk dat het ook op het filmpje neit goed op te merken is maar in het echt is de beleving altijd veel beter, denk daar ook aan. En zoals pyropim zegt, als je hem ophangt krijg je wat sommige mensen willen het 1 voor 1 effect van de eindbommen.

op het filmpje ligt de mat daardoor slaan de eindbommen door.
Als je de eindbommen ophangt zullen ze wel achter elkaar gaan.

Pim
heb ik dan niet goed gekeken, want ik dacht te zien dat de laatste 3 of 4 hingen...

Goed tempo, mooie flitsen en de finale klinkt hard. Maar ik sluit me er bij aan dat de finale één ratjetoe is ipv 7 eindbommen, 7 finales. En met die best grote afstand tussen die bommen moet het niet uitmaken of ie ligt of hangt, dat is gewoon een zaak van 't gebruikte lont ertussen. En voor de eindbommen zou ik 'm kopen en dat extra geld voor neerleggen. De finale zal wel heftiger zijn dan normaal met eentje, maar dit ding doet niet wat erover beloofd wordt.

@Pim; Dat is niet geheel waar. Het laatste stuk van dat lint met eindbommen is toch echt opgehangen.

@ 3307, nee ik vind van niet. Je hebt eerst en hard tempo met harde knallen en dan komt er langzaam omstebeurte een eindbom? Juist omdat ze klein zijn is het goed dat het met een rap tempo achter elkaar gaat.

De beleving is dan veel intenser en geloof me als je iets met meer geweld afsteekt dan iets met minder geweld dan blijf die mat langer in je geheugen hangen.

Of je een houdt van één brok geweld of in verschillende etapes is een kwestie van smaak. Maar wat is het nut er van om iets te splitsen in verschillende delen wanneer die verdeling zich niet uit in het resultaat? De kennisgeving van die 7 eindbommen en de 7 eindbommen an sich in deze uitvoering hebben geen enkel onderscheidende invloed op de beleving van het resultaat ten opzichte van een ratelband met één grote eindbom. Aangezien die 7 eindbommen echter wel een (negatieve) invloed hebben op de prijs is dit een terecht punt van kritiek.

Dat die 7 kleinere einknallen met een tussenpauze anders in het niet vallen bij al het geweld dat er aan vooraf gaat is daaraan verder irrelevant. Dat is een kwestie van een verkeerd doordachte uitvoering van dit hele concept, en geen argument om de huidige tegenstrijd tussen resultaat en presentatie, te onderbouwen.

Buiten mijn opvatting over het gewenste resultaat van een ratelband met een concept als deze, laten we een tweede filmpje afwachten waarbij de eindbommen volledig zijn opgehangen en eens zien of het dan wel mijn verwachting tegemoetkomt.

Ik heb een vraag. Een eindom hoort inprencipe niet bij dat mat toch? Het is toch de eindbommen los van de mat zitten en het net een soort connector is?

Want dan snap ik niet dat de eindbommen inprencipe zo klein zijn, met 7 echte 100.000 klapper eindbommen is het verschil in geweld veel erger dan wat er nu is. Ik snap 3307 wel in dit argument. Nu de kleine eindbommen snel achter elkaar afgaan is er eigenlijk geen verschil met de normale 100.000 klapper met een grote eindbom.

Als je deze mat koopt kan je hem dus denk blijkbaar beter ophangen zoals pyropim zeg om het effect langzamer te laten lopen. Tenzij de kleine eindbommen bij elkaar beter presteren dan een normale grote 100K eindbom.

Vragen vragen vragen...

@Pim; Dat is niet geheel waar. Het laatste stuk van dat lint met eindbommen is toch echt opgehangen.

Of je een houdt van één brok geweld of in verschillende etapes is een kwestie van smaak. Maar wat is het nut er van om iets te splitsen in verschillende delen wanneer die verdeling zich niet uit in het resultaat? De kennisgeving van die 7 eindbommen en de 7 eindbommen an sich in deze uitvoering hebben geen enkel onderscheidende invloed op de beleving van het resultaat ten opzichte van een ratelband met één grote eindbom. Aangezien die 7 eindbommen echter wel een (negatieve) invloed hebben op de prijs is dit een terecht punt van kritiek.

Dat die 7 kleinere einknallen met een tussenpauze anders in het niet vallen bij al het geweld dat er aan vooraf gaat is daaraan verder irrelevant. Dat is een kwestie van een verkeerd doordachte uitvoering van dit hele concept, en geen argument om de huidige tegenstrijd tussen resultaat en presentatie, te onderbouwen.

Buiten mijn opvatting over het gewenste resultaat van een ratelband met een concept als deze, laten we een tweede filmpje afwachten waarbij de eindbommen volledig zijn opgehangen en eens zien of het dan wel mijn verwachting tegemoetkomt.

Met ophangen bedoel ik onder elkaar dit was niet zoals het hoort
op het filmpje hongen ze schuin en niet onder elkaar maar meer naast elkaar.

7 kleinere eindbommen ???? Als je naar de rollen tot 100.000sh van andere importeurs gaat kijken zul je merken dat hun eindbommen groter zijn maar dat er ook maar 7 of 19 eindknallers in een eindbom zitten, enkel meer papier rond de knallers om het groter te laten lijken. In deze 7 eindbommen zitten telkens ook 19 knallers. dus ze lijken dan mischien wel kleiner zachter zullen ze zeker niet zijn.

Pyropim

Ik denk juist als je deze mat ophangt je het sterkste element van deze mat wegnemeemt, namelijk het tempo. En dat dit de juiste manier zou moeten zijn, de mat neerleggen en de eindbommen ophangen.

En toch heeft het filmpje heeft mij niet weten te overtuigen.
Wanneer wel? als de eindbommen in deze mat met elk een hele kleine pause na elkaar afgingen, dan komt het 7x eindbom goed en duideijk tot zn recht. Helemaal top of the bill zou zijn als er duidelijk een opbouwend verschil qua geweld in elke eindbom zat.

Het tempo is in orde, alleen vind ik de de eindbommen wel in een lager tempo hadden gemogen, je hoort nu niet duidelijk dat het er 7 zijn.
De knallen zelf klinken erg goed! :)

Het is tegenwoordig ook nooit goed, te sloom te snel:frusty:, wees blij met dit product!

Het is tegenwoordig ook nooit goed, te sloom te snel:frusty:, wees blij met dit product!

De consument betaald dus dan heb je toch het recht om kritiek te hebben? :bye:

Maar goed, hoe doen de Pyrostar Chinese rollen het eigenlijk t.o.v. de Original Fireworks rollen? Want die multiple eindbom is wel een leuk idee maar als de mat zelf slecht is heb je er nog niks aan.

Ik ben blij dat er stappen gezet worden om te kijken wat er mogelijk is.
Maar ik zelf had 7 eindbommen verwacht die achter elkaar afgingen, maar doordat het tempo tussen de eindbommen te hoog ligt krijg ik niet wat ik verwacht had. Ik zeg dus niet dat de mat slecht is, het voldoet alleen niet aan mijn verwachtingen en dat vind ik zonde. Voor mijn gevoel valt het speciale nu weg, en daardoor vind ik de prijs te hoog.

Dit is mijn mening, gelukkig hebben mensen allemaal andere smaken.
Ik denk dat deze discussie nog oneindig door kan gaan dus ik stop er nu mee.

:bye:

Is er al een filmpje van de gewone mat met 1 eindbom 100.000? Verder vind ik dit een prima rol. Eindbommen ophangen alleen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan