• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] El Loco

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb ze en ook al afgestoken, knallen echt toppie! en zijn maar 8euro per doosje van 100 stuks!(dus geen 70 zoals afgebeeld op de foto) ook vergeleken met de chooet no3 en die knalde wel een tikkeltje harder maar alsnog is de el loco gelijk aan de weco corsair. dus top knaller voor mooie prijs:D

Zou je een foto kunnen uploaden? :D

En, hoe is de afwerking? Net zo goed als die van de Chooet No.3?

nog geen fototje van gemaakt, heeft niet zon kwaliteits afwerking als de chooet nee, zit ook beetje gips aan onderkant. maar alsnog best netjes afgewerkt, de el loco is ook een tikkeltje dikker als de chooet

Ik vond hem precies even hard als de Chooet strijkers.
Dit jaar zeker weer een paar!
Net iets harder dan de oude Thumping Thunder en 5 keer zo goedkoop!
Echt een aanrader!
~Flipperkip

En nog iets.
Hoe is de vertraging?
Is deze net zo betrouwbaar als Chooet of zelfs als de Weco Corsair?
~Flipperkip

je eerste post laat zien dat je hem zelf hebt gehad en daarna vraag je of de vertraging goed is, als je hem hebt gehad weet je toch of de vertraging goed is?:frusty:

je eerste post laat zien dat je hem zelf hebt gehad en daarna vraag je of de vertraging goed is, als je hem hebt gehad weet je toch of de vertraging goed is?:frusty:

Ja, nu je het zegt.
Ik had beter meteen erbij kunnen zeggen dat ik ze alleen voor heksenkringen heb gebruikt, haha.
Ook een paar los afgestoken met gebroken rotje ervoor, want ik vertrouw strijkers niet zo, behalve Chooet en Weco Corsair.
~Flipperkip

Ja, nu je het zegt.
Ik had beter meteen erbij kunnen zeggen dat ik ze alleen voor heksenkringen heb gebruikt, haha.
Ook een paar los afgestoken met gebroken rotje ervoor, want ik vertrouw strijkers niet zo, behalve Chooet en Weco Corsair.
~Flipperkip

Maar dan heb je toch wel ongeveer hoe de vetraging is ook al heb je ze met een door gebroken rotje afgestoken? Als je strijkers niet vertrouwt gewoon een stukje lont op plakken, ongeacht van de vertraging. Ik ga er van uit dat de vertraging wel goed zit bij deze strijker want Pyrostar heeft altijd goede kwaliteit als je het mij vraagt.
Beetje apart verhaal is het wel

Als dit een stijker is waarbij er gewoon eens stukje visco lont de strijker in gaat nadat je hem aan gestreken hebt, dan is de vetraging prima.

Hoe is dat eigenlijk geregeld? Ik ben ook altijd wat sceptisch over strijkers, maar hoor het graag van bijv Pim.

Als dit een stijker is waarbij er gewoon eens stukje visco lont de strijker in gaat nadat je hem aan gestreken hebt, dan is de vetraging prima.

Hoe is dat eigenlijk geregeld? Ik ben ook altijd wat sceptisch over strijkers, maar hoor het graag van bijv Pim.

Dat met dat lontje in de strijker zou kunnen.
Er komen wel vonkjes uit die je ook bij lontjes ziet.
Dan zal ik even kijken of ik er nog een heb liggen, want dan kan ik misschien het kopje eraf breken en kijken of er een lontje achter zit.
En anders zou ik ook inderdaad lontjes erop kunnen plakken.
~Flipperkip

is natuurlijk een slechte vergelijking maar zo te horen gaat de El Loco erg lekker..
Ik ben erg benieuwd naar meer ervaringen!

IMG-20121226-00172.jpgIMG-20121226-00169.jpgIMG-20121226-00170.jpgIMG-20121226-00168.jpgIMG-20121226-WA001.jpg

Prima strijkers met een prima vertraging en knal!
De afwerking kan misschien wel wat beter alleen als je de prijs/kwaliteits verhouding bekijkt dan is het toch wel prima gedaan.
Opmerkelijk is dat deze strijkers niet werken met een systeem van gassen, maar onder de strijkkop zit een lont, dus je steekt eigenlijk doormiddel van de strijkkop de lont aan.
Aan de onderkant kun je zien dat de lont hier ook ophoudt (zie de laatste foto)

Mooie foto's.
Zo tr zien zit er een mooi rond bol strijk kopje op.
Op jou foto's ziet de kwaliteit er verekte goed uit!!

Erg goed afgewerkte strijker inderdaad. Vooral het "bolle" kopje !
Ik ben altijd fan geweest van de weco corsairs, maar vanwege de hoge prijsklasse ben ik dit jaar gegaan voor de choeet mach cracker no3. Wat ik jammer vind daar weer van is dat het kopje aardig ver weg zit gestopt in de strijker of onder het papier. Iets waar deze el loco duidelijk geen last van heeft. Volgend jaar zal deze topper in mijn assortiment zijn :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan