• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Bombero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de bombero afgelopen oud en nieuw gehad, en ze gingen harder als eerst.
Tenminste, 2 jaar geleden, 2009/2010 had ik de pythons, die gingen wel hard.
afgelopen oud en nieuw pythons besteld, kreeg ik bombero's is hetzelfde alleen dan is python door salon roger en pyrostar geimporteerd. Bij roger vind ik dat je er wel 1/2 pakjes bij mag doen, gwn voor hoe ze eruit zien en die leuke klap.
NOG niet direct vergeleken met de supero alleen dit jaar hoop ik dat wel te kunnen.

Er zit 2 gram pts in maar jongens jullie kijken naar de aantallen maar hebben jullie ze zelf al gehoord.

Heb ze al eens gehoord maar vind ze net iets te duur om er veel van te kopen dan koop ik liever de mamoth:no:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja totaal, dat is ook de strijd hier tussen.
Nooit direct vergeleken ga ik dit jaar doen.
Ik heb ze wel allebei gehoord. toch blijft bombero beter, voor mij liever Python eigenlijk hetzelfde maar bij SR 9 euries. Voor supero betaal je 50 cent minder.
Tja voor mij blijft bombero net wat doffer en Ietsjes harder.
het is voor ieder een eigen keuze alleen bij de ene winkel zit er 2 euro verschil in de prijs en de ander 50 cent.

Oké, deze knaller komt langzaam in de buurt bij de fenix..2 gram kruit... waarom niet gewoon een gipsnitraat met dit kruit die voor €10 over de toonbank gaat? dán heb je als importeur een gat in de belgische markt.

ben het er mee eens, bombero/python net iets harder/doffer dan supero, maar ook net iets duurder. maar voor mij de afgelopen 2 jaarwisselingen de favo knaller

Oké, deze knaller komt langzaam in de buurt bij de fenix..2 gram kruit... waarom niet gewoon een gipsnitraat met dit kruit die voor €10 over de toonbank gaat? dán heb je als importeur een gat in de belgische markt.

20 nitraten, dit geluid, 10 euro = veel afzet.
Maar dat zie ik nog niet gebeuren helaas.

Voordat dat gebeurt moeten de klanten eerst stoppen met het kopen van de peperdure knallers die er nu zijn. Ik doe dat al jaren, ook omdat ik de producten het geld niet waard vind.

Je hebt wel een goed punt, als zo'n winkel nou gewoon met een stock knaller komt.
gewoon bruin buisje, crepe, lont, 2 gram flash,geen duur merk.
dan heb je gewoon een hit.
Ik ga dit jaar ook gewoon weer budget knallers kopen, ik wacht wel weer tot volgend jaar.

ok, leuk om te lezen.
kwaliteits nitraten voor een redelijke prijs.
nu is het verschil alleen nog de knal van de Supero en Bombero.

Over de prijs kan wel geklaagd worden, maar dat neemt niet weg dat het een prachtig afgewerkte knaller is :D
Hier wat (detail)foto's van mijn kant:

...foto's...

Nummer 2 is erg mooi!

Verder over de bombero, nu deze net zo geprijsd is als de supero, wordt deze wel weer interessant...
Maar de mammoth blijft toch ietsje goedkoper (8e per 10, en 6 voor 40e).

Mammoth is dan ook weer net iets zachter naar mijn mening.
Maar aan beide zul je plezier beleven.

Mammoth is dan ook weer net iets zachter naar mijn mening.
Maar aan beide zul je plezier beleven.

Ik heb ze toevallig afgelopen weekend beide tegelijk getest! :D
Er zat naar mijn beleving echt geen enkel verschil tussen de twee knallen (alleen de Bombero leek ietsje meer druk te geven) :rolleyes:

Hier het filmpje: (Voor de duidelijkheid, dit is dus vlak achter elkaar op dezelfde plek. EERST DE MAMMOTH, EN DAARNA DE BOMBERO)

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ik heb ze toevallig afgelopen weekend beide tegelijk getest! :D
Er zat naar mijn beleving echt geen enkel verschil tussen de twee knallen (alleen de Bombero leek ietsje meer druk te geven) :rolleyes:

Hier het filmpje: (Voor de duidelijkheid, dit is dus vlak achter elkaar op dezelfde plek. EERST DE MAMMOTH, EN DAARNA DE BOMBERO)

movie

Kijk, dit geeft echt verduidelijking. Het scheelt in knal dus zeer weinig tot niks maar als je voor 40 euro deze knallers haalt, heb je 50 supero's of 60 mammoth's. Scheelt toch weer een pakje per 40 euro. Thanks for sharing!

Heb een video van een aantal van deze knallers.

Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen jaarwisseling heb ik deze knaller meerder malen voorbij horen komen. Knal is naar mijn idee vergelijkbaar met de Supero, oftewel: top! Mooi afgewerkte knallers ook.

Prijs kan me echt geen ene @%^#@^$@ schelen, ik ga 25 pakjes(10pcs) halen van deze schatjes! Volgens mij gewoon de hardste legale knaller van België.

Laatst bewerkt:
Er is dus net bewezen dat de mammoth even hard gaat, en dat die goedkoper zijn...

Ik zal je verder niet in de weg staan deze te kopen.

Trouwens als prijs je echt niets kan schelen en je echte de "hardste knaller" wil, moet je de pyroshop trueno kopen. Daar staat ook bij dat het de allerhardste zijn... En ze zijn duurder :D

Hoe je het went of keert, het zijn mooie klappers! Ook deze vallen samen met de supero, mammoth en scorpio en dergelijke in de categorie zogenaamd 'hardste knallers van BE'.
Ik vond ze vorig jaar vergelijkbaar met de supero's. Vrij vaak zelfs wat doffer en harder.
Neemt niet weg dat deze knallers allemaal rondom een bepaalde grens zitten waarbij tussen de verschillende knallers slechts een miniem verschil lijkt te zitten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan