zo na de nodige problemen toch weer thuis... heel leuk, wilde even een afgelegen plekje opzoeken met de auto om ze te testen is zojuist de accu van mn auto stuk gegaan

fijn op bestemming aan de kant gezet slaat ie af en kon ik dus hulp gaan zoeken

afijn toch ze nog ff uitgeprobeerd
deze met elkaar vergeleken:
E= Edruco Lady Crackers (rode doos)
P= Pyrostar Bombero's
O= Original Fireworks Chooêt Banger
H= Helios Fenix Nitraat
-----------------------E--------------P-------------O-----------------H
Vlam?_______Nee_______Nee______Nee________Ja (groene vlam)
Hardst?_______3_________2________4__________1
Flits?_______Goed______Goed______Redelijk___Zeer Goed
Dof of
Felle klap?___Fel_____Tussen in___Dof_________Dof
Vertraging?__Goed____Zeer Goed___Goed______Kort (na vlam nog ong sec)
Rook?_______Weinig___Veel!______Normaal____Normaal
de Chooêt ging duidelijk wat zachter als de rest maar het is zeker geen slechte nitraat, hij maakt een mooie doffe klap. mooie prijs ook
de Edruco lady cracker gaat nog verassend hard, dit had ik eerlijk niet verwacht. mooie knaller zeker z'n prijs waard!

goede flits ook. de klap is best fel dus sommige zullen dit meschien als zachter ervaren.
de Bombero's gaan duidelijk harder als een Chooêt. alleen vond ik m niet heel dof klinken ofzo. er zit een hele goede vertraging op, mooie stevige lont ook. mooi felle flits en wat me opviel was de behoorlijke rookontwikkeling dat deze maakt. bleef ook lang hangen. ik vind het een goede nitraat. jammer dat de prijs wat hoog is voor het aantal wat je ervoor terug krijgt. ik vind ze iig beter als Chooêts!
Helios Fenix nitraat is een toppertje. wel een behoorlijk kort lontje in vergelijking met de rest. de vlam volgt best snel. echter na de vlam duurde het nog bijna een sec voordat ie daadwerkelijk klapte. dikke flits en een harde doffe klap. jammer dat je ze niet zomaar kan kopen in BE. heb wel gemerkt dat de prijzen nu sterk uiteen lopen.
ik heb ze op een industrieterrein uitgeprobeerd op een weg tussen een paar loodsen in zodat je duidelijk een verschil in toon kon horen. geen van alle stellen teleur echter volgend jaar ga ik toch echt meer lady crackers inslaan