• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Pyrostar] Bombero's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb wat berichten verwijderd,over de hardste knallers hebben we een eigen topic .
Dus we gaan weer ontopic over de Bombero hebben.

Ik ben benieuwd naar deze nitraten. Ik heb hier thuis ook colour salutes liggen, maar gaan zij dan ff hard? of welke harder? misschien ben ik van plan om ze te halen. Iemand die ze allebei heeft gehad? let me know aub

maar bedoel je colour salute alpeco of orginele tjeschise versie??

Want dan lijkt mij dat de orginele wel harder gaan!

Omdat tjeschiese dingen vaak tot altijd harder is dan belgies spul!

Zou ik moeten kijken, heb ergens al die vuurwerk nog liggen in een vuilniszak van vorige jaar. Ik heb nog 2 doosjes colour salute maar ik kan ze helaas niet meer krijgen zonder kvk en dat kon ik vorige jaar wel aankomen in belgie. Maar als ze ff hard knallen dan haal ik ze wel :-)

heb een pakje liggen, gewoon ff uitproberen :) ze zijn behoorlijk licht met een lont ong even lang als de knaller zelf. ik ben benieuwd. heb ook nog een doosie choets voor vergelijk materiaal :)

op verpakking staat 20m. afstand..10 meer als een choet meschien met een reden, ben benieuwd...

heb een pakje liggen, gewoon ff uitproberen :) ze zijn behoorlijk licht met een lont ong even lang als de knaller zelf. ik ben benieuwd. heb ook nog een doosie choets voor vergelijk materiaal :)

op verpakking staat 20m. afstand..10 meer als een choet meschien met een reden, ben benieuwd...

En al vergeleken?

Ik heb er van de week een getest, naar mijn gehoor best hard :D

Zal een filmpje er binnenkort van op zetten :P

En al vergeleken?

nee nog niet, binnenkort even een paar nitratjes meenemen.

heb nu ook die poolse text fenix nitraten:)

ze zien er iig wel dreigend uit wat een lont zit eraan zeg:rolleyes::wink:

DSC_0127.jpg

zo na de nodige problemen toch weer thuis... heel leuk, wilde even een afgelegen plekje opzoeken met de auto om ze te testen is zojuist de accu van mn auto stuk gegaan:bonk: fijn op bestemming aan de kant gezet slaat ie af en kon ik dus hulp gaan zoeken:bonk::rolleyes:

afijn toch ze nog ff uitgeprobeerd:D

deze met elkaar vergeleken:

E= Edruco Lady Crackers (rode doos)
P= Pyrostar Bombero's
O= Original Fireworks Chooêt Banger
H= Helios Fenix Nitraat

-----------------------E--------------P-------------O-----------------H
Vlam?_______Nee_______Nee______Nee________Ja (groene vlam)
Hardst?_______3_________2________4__________1
Flits?_______Goed______Goed______Redelijk___Zeer Goed
Dof of
Felle klap?___Fel_____Tussen in___Dof_________Dof
Vertraging?__Goed____Zeer Goed___Goed______Kort (na vlam nog ong sec)
Rook?_______Weinig___Veel!______Normaal____Normaal

de Chooêt ging duidelijk wat zachter als de rest maar het is zeker geen slechte nitraat, hij maakt een mooie doffe klap. mooie prijs ook

de Edruco lady cracker gaat nog verassend hard, dit had ik eerlijk niet verwacht. mooie knaller zeker z'n prijs waard!:) goede flits ook. de klap is best fel dus sommige zullen dit meschien als zachter ervaren.

de Bombero's gaan duidelijk harder als een Chooêt. alleen vond ik m niet heel dof klinken ofzo. er zit een hele goede vertraging op, mooie stevige lont ook. mooi felle flits en wat me opviel was de behoorlijke rookontwikkeling dat deze maakt. bleef ook lang hangen. ik vind het een goede nitraat. jammer dat de prijs wat hoog is voor het aantal wat je ervoor terug krijgt. ik vind ze iig beter als Chooêts!

Helios Fenix nitraat is een toppertje. wel een behoorlijk kort lontje in vergelijking met de rest. de vlam volgt best snel. echter na de vlam duurde het nog bijna een sec voordat ie daadwerkelijk klapte. dikke flits en een harde doffe klap. jammer dat je ze niet zomaar kan kopen in BE. heb wel gemerkt dat de prijzen nu sterk uiteen lopen.

ik heb ze op een industrieterrein uitgeprobeerd op een weg tussen een paar loodsen in zodat je duidelijk een verschil in toon kon horen. geen van alle stellen teleur echter volgend jaar ga ik toch echt meer lady crackers inslaan:wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
prijs technisch zijn ze erg slecht
hardstikke duur
maar de felle flits+knal compenseren dit weer neem een pakje mee maar that's it

Voor €1,- ps laat ik ze liggen. Ze knallen wel lekker, maar ik neem dan liever supero's die zijn toch goedkoper en harder.

Ze zijn f****** duur ik heb dan liever wat fenix of maximaal wat superos
De goeie knallers komen wel weer in bels maar zo sterfste duur.

Heeft iemand zowel de Bombero's als Supero's gehad, en ze met elkaar vergeleken? Welke knalt het dofst?

Heb beide knallers gehad en kan zeggen dat er bijna geen hoorbaar verschil tussen beide is,zijn beide even hard en dof.Dus wat dat betreft zou ik voor de supero's zijn omdat je dan per 10 een euro goedkoper uit bent.

Vanaf heden hebben we de nieuwe versie van de bombero binnen, dit jaar knallen ze nog een stuk harder als vorig jaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan